hola
Finns säkert någonstans i tråden men den är ju grymt lång så... är det någon som har en länk till en haynes manual eller liknande?
Tänkte unna mig ett oljebyte och har inte bytt på trx tidigare... är det några konstigheter? tips? och vad kör ni på för olja, har tidigare kört på biltemas helsyntet i annan hoj vilket är planen nu, spelar det någon roll att det är delsyntet i nu?
mvh
Dave
Du har PM ang. manual!
Oljebyte, tips, det finns en länk/sökfunktion som heter "Sök i denna tråden", den funkar på "oljebyte"
I korthet, det finns en avtappning på vä sida under motorn, och en på höger sida vid oljefiltret. Båda ska bort, jag vet, men fråga inte mer . Töm med varmkörd motor. Byt filter oxå när du ändå kladdar, kostar "ingenting" ens med original. Fyll på olja, lossa den lilla skvallerskruven på vä sida av topplocket, dra runt motorn tills det kommer olja ur hålet. Dra fast skruven, och starta. Kör motorn varm, stäng av, kolla nivån, efterfyll/tappa av e behov.
Det sägs att syntetolja löser upp koksavlagringar, så det beror lite på i vilket skick motorn är i, hur ofta tidigare ägare har bytt olja/filter. Jag skulle dock inte vara skraj om jag var du, utan kör på Biltemas syntet du.
Är det någon mer som vill ha kraschpuckar? Jag tänkte snacka med en kille om att tillverka åtminstone en uppsättning, men jag misstännker att vi får ner priset om det är några fler som är intresserade. Vet inte vad han vill ha för jobbet, men det blir i princip självkostnadspris från mig i alla fall!
typen blir den"australiensiska", dvs svarta Deldrin, med expanderfäste i toppflocksfästet. Det är utprovat och funkar klockrent
Last edited: