HansJ; skrev:
Bytt, justerat, eller vad har hänt? Vad märker du för skillnad? Har funderat på det själv, en av få saker kvar som jag inte gjort...
Justerat.
Cykeln har bara fått gått och jag har väll inte tänkt så mycket på prestandan å så. " Ska väll bete sig så, är jue bättre än en del gammelhojar man har haft".
Har varit noga med att vicka och "bryta" på gaffeln när den har varit upp-pallad. Inte känt några konstigheter.
Sen var det tre grejer som fick mig aningen brydd.
1.Bankväll på Sviesta: Blir FULLKOMLIGT stekt av en herre på en annan TRX.
I och för sig syntes det lång väg att han var en mycket duktig chaufför men där han höll undan med bra fart i kurvorna och kontroll så betedde sig min cykel oroligt med en diffus känsla. Ödslade ingen tankemöda på det. Var bara stekt.Tänkte mer att det beror väl på vad det är för skit bakom spakarna
2. Kompisen märker på sin R1a att något är skumt. Tycker också att det är en diffus känsla fram. Vet inte riktigt var frammen tar vägen i ingången på kurvor.
3 Instruktör på Kinnekulle känner på min hoj och kommenterar med att han tycker det är något med gaffeln... Jag svarar något med att det inte blir bättre än så med hoppstyltor...
En hojguru här på slätta hjälper kompisen med R1an. Det visar sig vara ett spel i längsled i styrhuvudet. Märktes inget spel när de vickade på gaffelbenen.
Tilltajtning av styrlagren var medicinen. Dra åt först och sen släppa av tills styrningen löper lätt utan att styret studsar på styrstoppet om man"slår" till styret. Inte tajta till för mycket. Wobbelrisk. Finns säkert något moment man skall dra med något speciellt verktyg, men orka...
Både retta och trx funkar bättre nu.
Väntar på nya däck till min så man får känna hur den EGENTLIGEN ska va