TRX-tråden

Traktorföraren

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
Tr (aktor) x850
Tackar för välkomnanden då :tummenupp!

Synd att det inte var den nyare toppen , men den låter ju inte konstigt och jag har ju haft flyt med hojen än så länge :)

Och nej jag har inte känt nåt fladder .. fast det är det det gammla däcket på bliden - ett metzeler från 00 så det var rätt torrt .

Har skummat igenom tråden men det är svårt att komma ihåg allt :gnissla

Såg ett par snygga waveskivor på ebay 320mm tror dom var från en fzr ,som jag blev lite sugen på , nån som testat med större skivor ??...kanske ingen ide men ändå?

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Någon som är sugen på att bli med på kvällskörning på Sviesta?
Det ska tydligen köras två torsdagskvällar till denna säsong med LMS.
27/8 16.30-20.00
10/9 16.30-20.00
Själv tänkte jag nog köra båda.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Jo vädret får styra en del. Tänker inte va curlingbiker nån av gångerna och det är en bit att åka.

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Kan bara meddela att jag har nog oxå fastnat i banträsket nu. Grymt sugen på att köra bana. Har blivit några varv på GR och oj vad kul det är.
Vad kostar det att köra på banorna där ni kör? Har de mycket tid för "allmän" körning?
GR tar 600 för halvdag och 900 för heldag. Vet dock inte om det blir billigare nu under hösten.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
En sån där kvällskörning med LMS på Sviestad kostar 300bagis.
Sen vet jag inte om det finns andra möjligheter på andra banor om man inte åker med någon arrangör av bandagar. Heldagar går väll på ,i runda stycken, 1500 sek +/- några hundra, beroende på arrangör.
Sen får man planera upp semestern så att man har den när det är Bikeweek på Gälleråsen. Kompisen körde alla fyra dagarna. 400spänn per dag.

Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Man åker bara ut och betalar och sedan kör man tills tiden är ute. Oftast delar man banan med bilar så då kör man pass om 20 min. Alltså 20 min bil, 20 min mc. Men de gånger jag varit ute nu är det rätt lugnt med bilar så vi har kört betydligt mer.
Man måste dock först gången bli medlem och det går på ca 400:- har jag för mig men det gäller hela året.
I juli månad var det i stort sätt allmhetens körning varje dag. Öppnar då banan vid 10 och man får köra till 18. Halvdag gäller från 14.
Så är ni sugna så kom över några dagar nästa sommar så kör vi! Kanske ska komma överens om någon vecka/helg?

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Man åker bara ut och betalar och sedan kör man tills tiden är ute. Oftast delar man banan med bilar så då kör man pass om 20 min. Alltså 20 min bil, 20 min mc. Men de gånger jag varit ute nu är det rätt lugnt med bilar så vi har kört betydligt mer.
Man måste dock först gången bli medlem och det går på ca 400:- har jag för mig men det gäller hela året.
I juli månad var det i stort sätt allmhetens körning varje dag. Öppnar då banan vid 10 och man får köra till 18. Halvdag gäller från 14.
Så är ni sugna så kom över några dagar nästa sommar så kör vi! Kanske ska komma överens om någon vecka/helg?

Låter helt coolt! Helt klart fränt att dra ihop ett trxgäng! Det tycker jag vi ska jobba på.

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Får nog ta det till nästa säsong då. Denna är ju tydligen slut för vissa tyvärr.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Får nog ta det till nästa säsong då. Denna är ju tydligen slut för vissa tyvärr.

Appapp... Jag citerar: "Inga fler inbokade, men hoppas på restplatser" :D

Kalkön nästa år med TRX:er låter kalas. Det är ju 15-årsjubileum! Kanske det kan trigga Jocke att bli klar med sitt projekt under vintern :rolleyes: :)

Enda kruxet är väl (om jag inte misstar mig?) att de inte har någon plingplångtaxi eller skamkärra, utan det får man stå för själv? Fast man ska ju inte åka omkull, so wtf...

Härligt, yamaha center har så mycket att göra så han sa rakt ut att säsongen är slut för min del.... :gråta

Shit, men försäkringsbolaget då? Vet du bara dealen, så kan du ju börja leta delar och skruva själv? Vad behöver du för att få den körbar?

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Shit, men försäkringsbolaget då? Vet du bara dealen, så kan du ju börja leta delar och skruva själv? Vad behöver du för att få den körbar?

Läns = vållandes kräver autoriserad firma att ge ett pris osv. Skall dock kolla möjligheter i morgon...måste ju finnas andra firmor med mer tid....eller yamaha dealers i kringområdet...vi får se. Jag jobbar på det, kan ju inte köra nu ändå med skador och jävelskap....satan vad jag börjar bli hatisk mot gubbjäveln nu....:huvet

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Appapp... Jag citerar: "Inga fler inbokade, men hoppas på restplatser" :D

Kalkön nästa år med TRX:er låter kalas. Det är ju 15-årsjubileum! Kanske det kan trigga Jocke att bli klar med sitt projekt under vintern :rolleyes: :)

Enda kruxet är väl (om jag inte misstar mig?) att de inte har någon plingplångtaxi eller skamkärra, utan det får man stå för själv? Fast man ska ju inte åka omkull, so wtf...

Ja det skulle vara roligt om Jocke fick sin klar någon gång. skulle ju vara perfekt till 15-årsjubileum.
Kruxet med skamkärra kvarstår såklart men oj vad det kostar att ha dem där ute. Förstår att de inte kan vara där varje dag. Som sagt man får hoppa över att köra omkull och då e de inga problem.

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto

hej jag kommer över nästa helg o kör på gr va där på lör så kan vi köra...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Anmälan och alla papper skickade till vållandes bolag nu iaf men semestrar och elände kommer väl göra att det går trögt framåt. Hoppas på det bästa iaf.

Hur funkar det där egentligen, jag trodde att bankörning skedde på egen risk och att det är därför vissa kör med oregistrerade hojar?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hur funkar det där egentligen, jag trodde att bankörning skedde på egen risk och att det är därför vissa kör med oregistrerade hojar?
Ja, oavsett tillfälle så egen risk. Däremot:

Oreggade och reggade hojar blandas aldrig såvida det inte är officiell träning eller tävling och då måste föraren ha licens. Då gäller tävlingsförsäkringen.

Alla andra fall gäller trafikförsäkringen (ej halv-/helförsäkring alltså). Därför bör man inte mixa hojar med/utan trafikförs.

Båda dessa är nämligen till för skyddet på andra-/tredjepart ej för vållandes kostnader. Det gör ju att du ibland kan köra i det som kallas oförsäkrad grupp med din vanliga hoj på en bankörning, men då får du ingen som helst ersättning om du blir påkörd heller, liksom den du eventuellt krockar med inte är försäkrad mot dig vilket gör att det kan bli dyyyrt.... licensförare på oreggad hoj ska aldrig köra i gatgrupp av samma skäl. Ingen är ju försäkrad emot denne.

Lite förenklat... På SMC's kurser gäller din försäkring fullt ut från de flesta bolag, men det är enda undantaget. :)

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...