TRX-tråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
En fråga till er som har TRX, hur är sittställningen om man som jag är c:a 1,90? Jag är lite sugen på att köpa men jag vet inte hur det funkar med längden.

MVH Valiumhunden
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Valiumhunden skrev:
En fråga till er som har TRX, hur är sittställningen om man som jag är c:a 1,90? Jag är lite sugen på att köpa men jag vet inte hur det funkar med längden.

MVH Valiumhunden
Tjena!
Är själv 1,86 och har inga problem. Kåpan styr iofs vinden i axelhöjd, men jag har inga problem att krypa ned bakom den. (Har en dubbelbubbla som ska på till våren, men kan inte uttala mig om hur det funkar) Har t.o.m. en sits som ska vara 4 cm lägre än original, så med tanke på det borde det inte vara några problem... Beror så klart på vad man är van vid, och vad man vill ha. Det är ingen BMW K1200, men inte heller en "liten" 600:a.
Mvh, Hasse
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jag är också 1,86 cm, har inga problem. Två kompisar kör TRX, bägge är över 190 cm. De har haft sina TRXer 2 resp 4 säsonger nu så det verkar gå bra.

//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hasse!

Hur går det med sidostöden (kraschpuckarna)? Snart har jag ju fått ihop hojen :hihi
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Klarglas baklykta R1

Hittade denna på Duells för 795 bagis.....hade suttit som en fläskläpp på hojen... :tummenupp
 

Bifogat

  • 15-833.jpg
    15-833.jpg
    18.8 KB · Visningar: 443

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Froven skrev:
Jag är också 1,86 cm, har inga problem. Två kompisar kör TRX, bägge är över 190 cm. De har haft sina TRXer 2 resp 4 säsonger nu så det verkar gå bra.

//Peter

Så man bryter inte benen av sig om man kör en bit då? Jag tänkte att på vissa blir körställningen ganska extrem om man kör en bit.

MVH Valiumhunden
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Valiumhunden skrev:
Så man bryter inte benen av sig om man kör en bit då? Jag tänkte att på vissa blir körställningen ganska extrem om man kör en bit.

MVH Valiumhunden

Tja, Adenau-GBG på samma dag tog väl litegrann udden av MCn som glädjefordon. Den funkar bra. Tycker man får ont överallt efter 50+mil även på en BMW R1150GS.

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Valiumhunden skrev:
Så man bryter inte benen av sig om man kör en bit då? Jag tänkte att på vissa blir körställningen ganska extrem om man kör en bit.

MVH Valiumhunden

Körde Anderstorp - Assen knappt 90 mil på en dag med min trx. Man fick lite träsmak, men det led samtliga i sällskapet av...
Och jag är 188 cm.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
TRX-joCCe skrev:
Körde Anderstorp - Assen knappt 90 mil på en dag med min trx. Man fick lite träsmak, men det led samtliga i sällskapet av...
Och jag är 188 cm.

Det jobbigaste är att köra i lagliga hastigheter under 90 km/h, men det gäller väl d flesta hojjar. Jag får i alla fal ont i skuldror, axlar o nacke när det gå för sakta.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Hasse!

Hur går det med sidostöden (kraschpuckarna)? Snart har jag ju fått ihop hojen :hihi
Hallå!
Ärligt talat vet jag inte... Det är nu tre veckor sedan han skickade grejorna, och det var den australiensiska postens preliminära leveransbesked. Jag har betalat honom, och tvivlar på att han blåser mig, så jag hoppas de dyker upp under nästa vecka. Jag kollar om han kan spåra paketet.
/Hasse
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Det tar sig....

Tailraiser, bellypan, R1 ok, bromsslangar och kraschpuckar på plats....
 

Bifogat

  • PICT0215moddad.jpg
    PICT0215moddad.jpg
    139.9 KB · Visningar: 156
  • PICT0214moddad.jpg
    PICT0214moddad.jpg
    94.2 KB · Visningar: 123
  • PICT0204moddad.jpg
    PICT0204moddad.jpg
    84.6 KB · Visningar: 118
  • PICT0209moddad.jpg
    PICT0209moddad.jpg
    68.8 KB · Visningar: 118

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Skaplig bulleranläggning...

Såg på tyska TRX-siten att en Termignoni helsystemsanläggning är till salu, grövre krökar, kolfiberburkar, testvinnare i någon tysk tidning på den tiden då det fortfarande testades grejor till TRX:en. 450 Euro...
http://www.racelinks.de/motorradsport/dcforum/DCForumID1/479.html

Trist med tullen på puckarna, har kollat på tullverkets sida, och chanserna att kunna överklaga är minimala. Visste inte att man måste betala moms om man får grejor från en privatperson...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
puckar

Fick puckarna på posten idag!

Killen som gjort dem e lite genialisk.

Innfästningen är hur smart som helst. I.o.m att man inte skruvar stumt vare sig i ram eller motor, tar hojjen mycket mindre skada vid eventuell marksyning.

Expandern flexar ju åxå.

Hans, du kan hälsa honom att de är väl värda pengarna :tummenupp

Kommer nog att göra egna puckar i alu och vit nylon till mig själv. Passar bättre in på hojjen då.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Fick puckarna på posten idag!

Killen som gjort dem e lite genialisk.

Innfästningen är hur smart som helst. I.o.m att man inte skruvar stumt vare sig i ram eller motor, tar hojjen mycket mindre skada vid eventuell marksyning.

Expandern flexar ju åxå.

Hans, du kan hälsa honom att de är väl värda pengarna :tummenupp

Kommer nog att göra egna puckar i alu och vit nylon till mig själv. Passar bättre in på hojjen då.
Puuh, då slipper jag bli idiotförklarad då ;) Allvarligt, jag har själv gått från troende (då jag först hörde hans lösning), via tvivlande (då jag höll puckarna i handen för första gången), och tillbaka till troende (då jag monterat dem). De kommer garanterat att flexa, men det ska nog till märkliga krafter om de ska försvinna under en marksyning.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Provat Tipp-Ex?

Nä, men tippsxtra å vit isoleringsteip.. :7peta

Jag har ju tillgång till matrial å maskiner på jobbet. Så är det bara såna små detaljer kan jag "låna" lite.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Hoppas du fortfarande pratar MC-relaterat, annars blir jag orolig ;)
/Hasse

Ha ha :hihi

Jo, det är mc relaterat.

På tal om mc, så fick jag håll i en R1skärm för ngr minuter sen. Kommer med posten om ngr dagar!

Hoppas jag får ihop allt till påsken. Har varit för mycket snack och för lite verkstad nu....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top