jpe70
Twinverkstan
http://clients.makingofweb.com/oliv...at_id=11&sid=df9b92713b26efc4bb34c72af70c387bHansJ skrev:...men bilderna kan man ju kika på...
Habegäret vaknar....
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
http://clients.makingofweb.com/oliv...at_id=11&sid=df9b92713b26efc4bb34c72af70c387bHansJ skrev:...men bilderna kan man ju kika på...
och för en del dör det visst aldrig ut...Jåke skrev:
Så det blev köp av? Grattis i så fall! Kör själv med helsystem från tyska MAB, mkt nöjd, kostar dock en slant nytt: www.mab-power.de. Fick tag på mitt begagnat, så jag kom undan med ett bra pris. BOS är mkt populärt i tyskland, mest pga att det är det mest högljudda som är "godkänt" av myndigheterna. Går att köpa nya via ebay.de för ca 4-5000 SEK, de tillverkas dock inte till TRX:en längre. Jag har f.ö. ett par burkar liggande, billighetsmärke från tyskland, är du intresserad kan du få dem för en mycket billig peng.TLS skrev:Tjenare alla TRX-Gurus.
Jag undrar lite över vad ni har för avgassystem på era hojar, var ni köpt dom och ungefär vad ni betalade. Hur nöjda ni är med dom och kanske har nå något som ligger och väntar på att bli sålt?
Behöver något mullerrykrör då original dämpar den vackra motorsången alldeles för bra.
Förresten någon som har vänster burk i kolfober till BOS-helsystem?
Tackar på förhand.
HansJ skrev:Så det blev köp av? Grattis i så fall! Kör själv med helsystem från tyska MAB, mkt nöjd, kostar dock en slant nytt: www.mab-power.de. Fick tag på mitt begagnat, så jag kom undan med ett bra pris. BOS är mkt populärt i tyskland, mest pga att det är det mest högljudda som är "godkänt" av myndigheterna. Går att köpa nya via ebay.de för ca 4-5000 SEK, de tillverkas dock inte till TRX:en längre. Jag har f.ö. ett par burkar liggande, billighetsmärke från tyskland, är du intresserad kan du få dem för en mycket billig peng.
/Hasse
TLS skrev:Tjenare alla TRX-Gurus.
Jag undrar lite över vad ni har för avgassystem på era hojar, var ni köpt dom och ungefär vad ni betalade. Hur nöjda ni är med dom och kanske har nå något som ligger och väntar på att bli sålt?
Behöver något mullerrykrör då original dämpar den vackra motorsången alldeles för bra.
Tackar på förhand.
Tackar på förhand.
Gjorde lite efterforskning så jag fick ändra hela inlägget...one4fun skrev:Jag vill ha mer styrka i hojen och undrar vad som är lämpligast...Gå ner till 16t fram eller öka till 42/45t bak eller ändra fram och bak....hmmm krångligt...
Ha D
Jåke skrev:Gjorde lite efterforskning så jag fick ändra hela inlägget...![]()
TRX och TDM 96-98 har lika framdrev, finns i storlekar 15-17 kugg
TRX har inte lika bakdrev som TDM, därav svårigheten med större drev.
Däremot går det att beställa större (40-42) bakdrev i alu till TRX från Tyskland, men det funkar alltså inte med TDM-drev bak.
Källa: www.kedo.de
Ola_FZR skrev:Hej
Vad är en tailraiser för en som inget vet,och vad gör det för nytta.
/Ola
15/49 låter väl bra...one4fun skrev:Blir 17 fram och 47 bak för bra d med...hojen får ju gärna göra över hundra...y
one4fun skrev:Man höjer upp bakänden några cm och får då ett lite roligare stuk samt att den skall bli mer lättsvängd....![]()
Tackar på förhand.
Tja!one4fun skrev:Satt just och tittade i Grahns 05 katalog...
de har dock bara 17t fram och 39, 47, 49t bak. Känns lite som att om man sätter på 49t drev bak kan man börja att köra trail med hojen...lr???
Blir 17 fram och 47 bak för bra d med...hojen får ju gärna göra över hundra...![]()
Har lyckats att få på stålspunnet bak och en bellypan nu oxå...Bilder kommer lite senare....Väntar nu på bromsbelägg sedan åker det på stålspunnet och R1 ok fram...![]()
Åh fy faan, müslin är på väg ner igen, men det var nära ögat...lunamod skrev:Surfade runt på den där franska TRX-sidan och hittade en..............japp en TRX fulfighter med äkta tyskröv.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |