TRX-tråden

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
TRX-joCCe skrev:
Om man ska tro alla som går från 190 till 180 på sina stora 1000 kubikare, kommer din hoj bli mer "svängglad" med 150 på.

Det finns även en risk att du får mindre gummi mot vägen, men det tror kompenseras av rensporten som borde ha bra grepp eftersom det är mer inriktat mot banåkning.

Jag kommer att gå åt andra hållet. Jag ska prova 180 (om jag får håll i fälg som passar) bara för att få större tillgång till däck.

//Jocke

Är det något problem att få tag i 160-däck? Kör inte alla 250-förarna på det?

/oXydex
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
oXydex skrev:
Är det något problem att få tag i 160-däck? Kör inte alla 250-förarna på det?

/oXydex

Det går säkert att få tag i 160 från 250 klasserna om man ligger i lite.
180 däck får man ju serverade på fat sas.

En annan aspekt är att jag vill ha mer grepp bak, vilkert till viss del beror på val av däck (kör på Avon nu, som jag inte har ngt förtroende för), men jag tror 180 skulle ge mer grepp på bana och det är det jag är ute efter.

//Jocke
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
OK, har nu "beställt", de sista tillverkas nu i helgen. De är som tidigare sagts svarta, kommer komplett med skruv, det enda som behövs är insexnyckel (8mm ;)). Priset för oss 7 blir 327,5 AUS $, lite beroende på växelkurs (betalar ev. via Paypal, och de tar lite högre växelkurs men man slipper bankavgiften) så motsvarar det ganska exakt 250 riksdaler. Sen tillkommer porto i Sverige, och enl. postens hemsida verkar det bli 40:-, men jag ska prata med dem på ett kontor idag för att veta säkert. Levereras till Sverige med Economy Air som kan ta upp till 3 veckor, men det kan gå på nedåt en vecka också. Föreslår att ni PM:ar adress till mig, så svarar jag med betalningsanvisningar. Hoppas nu bara att det inte ska strula med tullen... Någon som vet hur de reagerar på privatpaket?

/Hasse

Edit: Kollade med posten, och det blir 40:-, som ekonomibrev i vadderat kuvert, skickar svarsPM med bankuppgifter när det är dags att betala. Vi har inte clearat hur betalning ska gå till ännu, så det är ingen brådska.

1, HansJ
2, TRX-joCCe
3, Jåke
4, Mårdh
5, Kvicken
6, t-rex
7, MrHyde
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
OK, har nu "beställt", de sista tillverkas nu i helgen. De är som tidigare sagts svarta, kommer komplett med skruv, det enda som behövs är insexnyckel (8mm ;)). Priset för oss 7 blir 327,5 AUS $, lite beroende på växelkurs (betalar ev. via Paypal, och de tar lite högre växelkurs men man slipper bankavgiften) så motsvarar det ganska exakt 250 riksdaler. Sen tillkommer porto i Sverige, och enl. postens hemsida verkar det bli 40:-, men jag ska prata med dem på ett kontor idag för att veta säkert. Levereras till Sverige med Economy Air som kan ta upp till 3 veckor, men det kan gå på nedåt en vecka också. Föreslår att ni PM:ar adress till mig, så svarar jag med betalningsanvisningar. Hoppas nu bara att det inte ska strula med tullen... Någon som vet hur de reagerar på privatpaket?

/Hasse

1, HansJ
2, TRX-joCCe
3, Jåke
4, Mårdh
5, Kvicken
6, t-rex
7, MrHyde

Gött jobbat Hasse!

//Jocke
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Sista TRX-åkturen

Så nu har jag varit ute och åkt en sista åktur med TRX'en

Skulle kommit en kille nu på förmiddagen från Göteborg men imorse när jag testade hojen så startade den inte trots att den stått på laddning hela natten. Vid lunch fick vi igång den med hjälp av en bil. (testade starta den även igår så han va förbered på det)

Nu får vi se om han kan lyckas ta sig upp imorgon och bli en glad TRX-ägare då istället

Åkte en repa på vägen utanför huset. Torr härlig asfalt och 190km/h va ljuvligt i solskenet. Drog lite ljummet om fingertopparna men det blev bara ca 5km jag åkte.

/oXydex

050122_05.sized.jpg
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
oXydex skrev:
Så nu har jag varit ute och åkt en sista åktur med TRX'en

Skulle kommit en kille nu på förmiddagen från Göteborg men imorse när jag testade hojen så startade den inte trots att den stått på laddning hela natten. Vid lunch fick vi igång den med hjälp av en bil. (testade starta den även igår så han va förbered på det)

Nu får vi se om han kan lyckas ta sig upp imorgon och bli en glad TRX-ägare då istället

Åkte en repa på vägen utanför huset. Torr härlig asfalt och 190km/h va ljuvligt i solskenet. Drog lite ljummet om fingertopparna men det blev bara ca 5km jag åkte.

/oXydex
Trist, fast kul, hoppas det gick bra!
/Hasse
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Trist, fast kul, hoppas det gick bra!
/Hasse

Jajamensan det gick finfint. Har 10 000 i handpenning här och resten ramlar in när han hämtar den om nån vecka så det känns bra

Ni får ha det finfint i den här tråden för jag kommer nog inte hänga kvar så värst nått mera

Tack för all kunskap och bollplank som jag fått i tråden. Ovärderligt :Bugar

/oXydex
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Uppdatering puckar

De är färdiga, men han var tvungen att beställa skruvarna som var slut hos hans "leverantör" (ser framför mig en aussie som sitter vid vägs ände i "the Outback" och inte gör annat än dricker VB och svarvar små saker ;)). Senast fredag skulle han skicka grejorna.
/Hasse
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Värderingshjälp

Tjenare,
Ni med lite vana av TRX.
Hur ska jag värdera en -98 TRX, vurpad, ca 2200 mil? Liten buckla i tanken, liten buckla i ramen, trasig kåpa, BOS helsystem med vänstra burken trasig.
Hojen gick omkull på vänster sida med hål i motorn mm som följd, den är nu reparerad med begagnade delar, motorkåpa, styrhalva, fotpinne mm. Verkar funka bra och gå som det är tänkt. Hastighetsmätaren funkar inte.

Vet att värdering är svårt men ni med liknande hojar kan kanske ge en uppskattning mellan tummen och pekfingret.

Tackar på förhand.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TLS skrev:
..liten buckla i ramen...
Om det är en "buckla" i ramen tror jag att det finns en risk att den är lite sned nånstans.

Prisbild med det i åtanke, runt 15-20 tusen kanske. Men jag sysslar varken med renovering eller hojförsäljning så vem vet.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Svårt som 17, man vill ju gärna att ens egen hoj ska vara värd så mycket som möjligt. I oklotat tillstånd skulle jag gissa på plus 40', men det verkar vara svårt att sälja nu för tiden. Avdrag för småfix, 10 - 15 för att få tillbaka ett oklotat skick? Ramen låter lite oroväckande dock, beroende på var och hur bulan sitter. Goda nyheten är att de är relativt lättriktade (finns fördelar att inte ha alubox ram), så jag skulle antingen dra av ännu mer, alternativt be ägaren mäta och rikta.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Bucklan i ramen är "skitliten", det är röret över motorn på vänster sida som har en liten "buckla" inåt, typ som om du sätter en spik mot röret och klipper till. Det ut som att det låg en liten sten precis där röret hamnade när hojen gick omkull.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Mc-mässan

Är det ngn av er som går dit redan på fredagen?

Kan ju va kul å träffa er där.

Var där på lördagen för 2 år sen, men det var så mycke folk där så jag fick nästan panik, så vi testar fredagen i år.

//Jocke
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
Tyvärr så åker jag till Sälen och ska hålla på med såna apparater med larv band under :) Så det blir ingen mc mässa i år. Det är ingen som tänkt åka till england och kolla moto gp i sommar eller nån annan kul resa?

Ola:>
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top