TRX-tråden

myomi

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
Mullsjö Kommun
Hoj
1999 Yamaha R1
hålla hålla :)

har precis påbörjat att bygga om min trx till streetfighter, men jag vill inte hålla på och kapa i ramen osv känns alltid bra att kunna få grejerna till orginal:) så finns det nån som kan ha tips på bakände som passar utan större ingrepp?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
hålla hålla :)

har precis påbörjat att bygga om min trx till streetfighter, men jag vill inte hålla på och kapa i ramen osv känns alltid bra att kunna få grejerna till orginal:) så finns det nån som kan ha tips på bakände som passar utan större ingrepp?

Är väl egentligen endast denna som passar rakt av då den är gjord för trx...

EBAY
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Nya burkarna kostade 119£ och det kändes billigt, trillade precis över ett akra helsystem för 115£....kunde inte låta bli, skall bli kul att testa :)
 

Bifogat

  • TRX_sepia_small.jpg
    TRX_sepia_small.jpg
    197 KB · Visningar: 63

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)

Flatslide gasare och kasta luftburken, samtidigt så är väl det strax under halva priset av en turbokonvertering om man kör budget och skillnaden är ~+10hk - +70/80hk!
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Flatslide gasare och kasta luftburken, samtidigt så är väl det strax under halva priset av en turbokonvertering om man kör budget och skillnaden är ~+10hk - +70/80hk!

Måste man kasta luftburken, kan man inte bara lägga den i garaget?:va:D

@Lomma: Jag skulle uppgradera bromsarna med ok och pump från R1 tillsammans med stålomspunna slangar. Bromsarna och nya fjädrar i framgaffeln var ett lyft för min hoj...:)
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Passar R1 bromsok rätt av? Alla årsmodeller?

Vilka fjädrar i framgaffeln?

Flatslides "har jag hört" kan vara kinkiga när man kör i stadstrafik? Trodde att kanske dynojet räckte...

Hojen är ju helt klart läcker som den är men lite mer kraft både i acc och stopp vore inte fel.

:)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Måste man kasta luftburken, kan man inte bara lägga den i garaget?:va:D

@Lomma: Jag skulle uppgradera bromsarna med ok och pump från R1 tillsammans med stålomspunna slangar. Bromsarna och nya fjädrar i framgaffeln var ett lyft för min hoj...:)

Asch, jag slängde den i containern! :D

Passar R1 bromsok rätt av? Alla årsmodeller?

Vilka fjädrar i framgaffeln?

Flatslides "har jag hört" kan vara kinkiga när man kör i stadstrafik? Trodde att kanske dynojet räckte...

Hojen är ju helt klart läcker som den är men lite mer kraft både i acc och stopp vore inte fel.

:)

Upp till 03 passar det sen blev dom radiala, sen finns det "silverspots" av senare modell.
Flatslides tycker jag är bättre i trafik just för att man har mycket bättre gaskontroll, gasarna gör det du säger till dom mer än standard som är väldigt av/på....
Det skall sägas att jag har högkomp kit vilket gör att den kommer från 2000 varv redan.....
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Är det någon större skillnad mot original? Jag är lite sugen att pröva 878-kitet...

Om du inte ska köra hela paketet, eller att dina cylindrar/kolvar är slitna och du ändå måste borra om, så satsa pengarna på flatslides i stället. Det är skillnad, men pris/prestanda är bättre med fuggarna!
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Om du inte ska köra hela paketet, eller att dina cylindrar/kolvar är slitna och du ändå måste borra om, så satsa pengarna på flatslides i stället. Det är skillnad, men pris/prestanda är bättre med fuggarna!

Lutar väl åt hela paketet, men jag tänkte börja med kolvarna.:)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Lutar väl åt hela paketet, men jag tänkte börja med kolvarna.:)

OK, en till som är fast :hihi

Vänta dig inga underverk av borrningen, det är så lite att du knappt känner det. Har inga exakta siffror före/efter, eftersom jag gjorde en hel bunt med grejor på en gång, men det skulle förvåna mig mkt om det blir mer än 3-5 hästar. Hur mycket komphöjningen står för av detta vet jag inte heller, men plana en topp är ju billigare...

Men det är ju kul att pilla med motorerna :D

Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)

Grattis!
Väntarpåbilderochinfo...
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
OK, en till som är fast :hihi

Vänta dig inga underverk av borrningen, det är så lite att du knappt känner det. Har inga exakta siffror före/efter, eftersom jag gjorde en hel bunt med grejor på en gång, men det skulle förvåna mig mkt om det blir mer än 3-5 hästar. Hur mycket komphöjningen står för av detta vet jag inte heller, men plana en topp är ju billigare...

Men det är ju kul att pilla med motorerna :D

Mer ohmphh från lägre varv men inte så mycket på topp som du säger.
Peder´s är ju planad både på toppen och cyllar, han har gott om pulver med detta, portning, helsystem och FCR39.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
OK, en till som är fast :hihi

Vänta dig inga underverk av borrningen, det är så lite att du knappt känner det. Har inga exakta siffror före/efter, eftersom jag gjorde en hel bunt med grejor på en gång, men det skulle förvåna mig mkt om det blir mer än 3-5 hästar. Hur mycket komphöjningen står för av detta vet jag inte heller, men plana en topp är ju billigare...

Jag märkte det redan den här säsongen att kompressionen är ojämn och utanför gränsvärdena, så jag tänkte försöka borra den här vintern till att börja med... Finns det något ställe som är billigare än Kedo.de? 249 Euro/st för kolvarna tycker jag är lite saftigt...:näsblod
 
Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top