Har du inte en bild på de sakerna du pratat om så jag kan se på dem i verkligheten. Fattar typ inget mer än om nålar som jag har bytt på båtmotorn men det där röret?
Bänk blir det nog i vår/försommar. Är 500 för en bänkning ett ok pris?
Kedjan har jag kollat och justerat även kollat dreven. Det var min första punkt att kolla.
Min Adobe vill inte låta mig klippa ut bilder ur verkstadshandboken nu, den kraschar hela tiden. Förklarar med ord i stället.
Framifrån sett, så har vardera förgasaren ett lock. Under det sitter ett membran. (Membranet måste vara helt, kolla efter små hål/sprickor). Membranet sitter ihop med en metallbit, som styr luftflödet, dvs som går ned i själva luftgenomloppet för förgasaren. I botten på den sitter en nål, det är den jag menar. Den nålen går i sin tur ned i ett munstycke/rör, det är emulsionsröret.
Nålen ska vara jämn och fin i anlggningsytan mot röret, dvs rätt långt ned på nålen. Mycket vanligt att nålarna slits tydligen, och det
kan vara en orsak till ditt problem.
Jag har aldrig haft originalgasarna i min ägo, så om någon har synpunkter så är det OK. Det bör dock stämma rätt bra efter vad jag ser på bilderna i pdf:en.