TRX-tråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Är nog många som har det men flatslide downdraft är nog inte många, har dock för mig att YZF750 SP hade det!?
Sen vete fanken om det lönar sig att köpa ett set som måste byggas om....

På vilket sätt måste dom byggas om? Håller på och kolla lite på Ebay om det skulle dyka upp något men det är inte lätt att veta vad som kan passa.:)
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Pluggen; skrev:
På vilket sätt måste dom byggas om? Håller på och kolla lite på Ebay om det skulle dyka upp något men det är inte lätt att veta vad som kan passa.:)

Har för mig att det finns ett kit till med mikunis till ducce 900ss. Förgasarna är de samma som till trx. tdmr 40 heter de tror jag. Insugen kan inte va de samma.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Va ä de för en latjo liten pryl?

Innehåller det mesta, kan programmera tändkurvan...shiftlight....quickshifter. Och inte speciellt dyr, men man skall nog ha trimmat ordentligt för att få ut så mycket som möjligt.

På vilket sätt måste dom byggas om? Håller på och kolla lite på Ebay om det skulle dyka upp något men det är inte lätt att veta vad som kan passa.:)

Det är bredden på bryggan som förmodligen får göras om, och insug som sades. Sedan måste dom såklart synkas osv....
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Säkerligen inte, vet att phuk72 på engelska forumet kollat in på just detta och kom fram till att det inte skulle löna sig. Men iofs så beror det på valuta och vad man har för polare :tummenupp

Polare och polare, dom på maskinverkstaden på mitt jobb är mutbara.:D Ett flång nytt Mikuni TDMR kit skulle kosta £1193.49 med frakt från England...
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Ni som kört med wilbers gaffelfjädrar och bytt till öhlins, hur mycket bättre blev det?
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
ok. fick för mig att du också hade kört med båda sorterna.


Apropå inget, har nu kollat ventilspel på min 96a, tidigare än de "bra" ramnumren . Perfekt spel! Den har nu rullat 4700mil.:Bugar peppar peppar ta i trä...
 
Last edited:

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
ok. fick för mig att du också hade kört med båda sorterna.


Apropå inget, har nu kollat ventilspel på min 96a, tidigare än de "bra" ramnumren . Perfekt spel! Den har nu rullat 4700mil.:Bugar peppar peppar ta i trä...

Jag är också på väg att kolla, min har gått nåra hundra mil till och är också ett tidigt ex. Håller tummarna för att jag ska ha lika stor tur!
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Har kollat mina ventiler nu oxå och de såg bra ut. Min gått 4700 och är en -97a.
Skönt att veta allt det är ok nu iaf.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag måste också kolla mina ventiler, den böjar låta som en gammal diesel märkta jag sist jag körde den.:brinnerup
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ni som kört med wilbers gaffelfjädrar och bytt till öhlins, hur mycket bättre blev det?

Är väl bara Hasse som gjort det men han kunde ju inte nyttja Öhlinsfjädrarna pga. sina emulatorer.....

Du har ju klämt på min med Wilbers progressiva, och den var ju mjukare än din konstigt nog. Öhlinarna är borta och Racetech sitter i nu. Betydligt stummare med Racetech men mjukare än Öhlins (men det har som sagt sin förklaring då jag fick 20 mm extra förspänning pga emulatorerna...), men jag har svårt att komma med praktiska erfarenheter, det har mest blivit runt kvarteret testande.
 
Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
HansJ; skrev:
Du har ju klämt på min med Wilbers progressiva, och den var ju mjukare än din konstigt nog. Öhlinarna är borta och Racetech sitter i nu. Betydligt stummare med Racetech men mjukare än Öhlins (men det har som sagt sin förklaring då jag fick 20 mm extra förspänning pga emulatorerna...), men jag har svårt att komma med praktiska erfarenheter, det har mest blivit runt kvarteret testande.

Jo men du körde med större luftspalt än jag, va? 125 mm på min och 15wolja dårå.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
110 mm, 15 W :D

Och luftspalten ska ju bara påverka sista 1/3:en :va Kan du ev. ha längre distanser i än original? Ska passa på att mäta mina nu i veckan.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
110 mm, 15 W :D

Och luftspalten ska ju bara påverka sista 1/3:en :va Kan du ev. ha längre distanser i än original? Ska passa på att mäta mina nu i veckan.
I häftet som följde med wilbersfjädrarna stod det att minskad luftspalt minskar progresiviteten.
Min kanske är behäftad med sån där statisk friktion som alla fjädringsgurus svär ve och fasa över?:D
Di däringa distanserna... två brickor och ett rör. liknar det som är i mekboken.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top