TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag fick ge 330 Euro plus 19% tysk moms för två kolvar. Fast då får du handla av ett tyskt enmansföretag på vischan. Möjligt att England är ett bättre alternativ, med tanke på hur pundet står?

Ojämn/låg komp kan ju vara andra saker också, brända ventiler, taskigt ventilspel, slitna ringar, blåst topplockspackning. Mina lopp var slitna, men inte så mycket utanför toleranserna enl. verkstadshandboken, och jag antar att det rullar en hel del TRX:er som är mer slitna, utan andra problem än hög oljeförbrukning. Men har du stålar och tycker det är kul, så kör på!

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Well, well grabbar och tjejer.

Så är man TRX ägare.

Less is more måste ha myntats av någon som inte åker hoj, hursomhaver undrar jag vad som rekommenderas i uppgradering efter att bättre (öppnare) blås sitter på?

Mera info följer =)
Välkommen! å grattis till ett kul hojval!:tummenupp

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Ahhh, tack skall ni ha allihopa.

Blåset är fixat. Min tolkning av forumet är att om jag måste välja (jepp, jag måste... kr) så verkar de vettigaste uppgraderingarna vara broms samt flatslides.

Har fått fatt i ett par bromsok till en gammal R1.

Dum fråga kanske men finns det någon särskild flatslide som rekommenderas för vardags / gatbruk? Allt från lätt körbarhet tiill kallstart osv.

Schysst forum!

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Måste ändå tycka att det är rätt coolt med folk som är så entusiastiska och lägger ner massor med tid, omsorg och stålar på de här hojarna. Rätt fränt att äta modern sporthoj med något som motormässigt i standardutförande är det på två hjul som ligger trädgårdstraktorn närmast i släktskap. Hehe

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Lomma; skrev:
Ahhh, tack skall ni ha allihopa.

Blåset är fixat. Min tolkning av forumet är att om jag måste välja (jepp, jag måste... kr) så verkar de vettigaste uppgraderingarna vara broms samt flatslides.

Har fått fatt i ett par bromsok till en gammal R1.

Dum fråga kanske men finns det någon särskild flatslide som rekommenderas för vardags / gatbruk? Allt från lätt körbarhet tiill kallstart osv.

Schysst forum!

Blåpunktade bromsok är bra grej att börja med ihop med att man fixar till framgaffeln med viktanpassad fjäder. Särskilt om man som jag är begåvad med en klädsam rondör. Orginalfjädern, har jag för mig, är tänk till förare på ca 70 pannor.
Flatslides brukar dyka upp ibland på engelska och tyska e-bay. Vilka som är bäst tror jag Hasse och Killer har mest koll på av de som är aktiva här i tråden.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Ska man lista efter nödighetsgrad med ny TRX, så är nog följande rätt generellt?

Motor, olja, filter och ventilspel.
Gaffel, nya fjädrar och ny olja gör underverk för en billig peng (ev testa lite olika oljor, cartiridge-kit osv, men det är överkurs)
Du borde inte behöva bänka om det bara är slip-on du satt på, de går rätt fett original...
Däck
R1/R6 bromsar
Luftburksmoddning. alternativt flatslides, fast nu måste du börja bestycka och bänka...

Finns 2 alternativ av flatslides, Mikuni TDMR40 eller Keihin 41 (finns som 39:eek:r också). Mikuni har choke och acc-pump, Keihin finns utan choke men det löser sig ju med acc-pump. Keihin ska ge lite mer topp och Mikuni lite mer mellanregister, tveksamt om man märker det vid körning, det är nog taget från bänkkörning.

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Hallå igen. Har snackat med Ebos i Malmö om en eventuell portning av toppen samt hittade även dessa i Tyskland;

http://www.kedo.com/products/32291.html

Blås, klart.
Broms, klart.

Och så lite effekt till farbrorn...

Vad tror ni om priset på förgasarna?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Hallå igen. Har snackat med Ebos i Malmö om en eventuell portning av toppen samt hittade även dessa i Tyskland;

http://www.kedo.com/products/32291.html

Blås, klart.
Broms, klart.

Och så lite effekt till farbrorn...

Vad tror ni om priset på förgasarna?

Det är nog svårt att slå, men prova hos Mr Topham, www.topham.de. Han pratar bra engelska, och jag tror att det är han som leverar faktiskt till Kedo. Finns en kille till i Tyskland, Huby på www.bergwerkstatt.de, men han är inte riktigt lika vass som Topham. I och med att pundet rasat, kan det kanske vara idé att höra med nån engelsk firma också?

The bug has bitten...

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Japp.

And it has bitten hard. Fast det är väl inte så konstigt egentligen... En helt underbar båge som redan i original fick mig frälst med dess mångsidighet och coola attityd.

Mycket vill ha mer har aldrig varit mera sant =)

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Är 1500:- för en förgasare somk gått ca 2800 ett bra pris?

Hur mycket skulle ni lägga?

Förövrigt har min hoj nu varit inne på en ventilkoll. Har kört ca 4700 men det såg bara bra ut.

Nu blir det lite skruvande och puttsande i vinter.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Det vore väl perfekt i så fall? Roligare bana, och färre fylleburnande fjunisar?
:D

Jo det är sant att kvällarna där kan man skita i. Tänkte mer på Bankörningen som blir inte så långt ifrån där jag bor så man slipper jiddra med boende och billig avgift per dag. 400kr/dag x 4 eller vad det var i somras när TripleKungen åkte. Själv missade jag det eftersom det var öringfiske i Vapstälven inbokat den veckan.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...