TRX-tråden

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Aha!

Power-wheelies =)

Om än kanske bara i krön.... :)

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
HansJ; skrev:
"...det kommer Hasse berätta mer om"

vad har jag för rykte egentligen? Messerschitt är mitt mellan-namn :)

Jodå, det ska lödas ihop hål, och borras upp nya. Det finns en lysande instruktion här:

http://f1.grp.yahoofs.com/v1/0GQWSzDk83ngxIfCtaGgBL1rVhdHrOrJRSROp3MbzYsf3WG665ZhHc6zSW4VlqwOlugroohoHqTinVM7j1YnKaqjsFIHsvO9P3g/Fitting%20Gold%20Valves%20to%20TRX850.mht

Man måste vara medlem i Yahoo's TRX grupp tror jag, för att se den.

Känner mig lite skeptisk till att man inte ska borra upp, hela vitsen är ju att man justerar dämpet mha emulatorn. Är det då inte "fullt blås" till emulatorn så tappar man ju en del av funktionaliteten. Kolla och dubbel-kolla, som vanligt, mina ord är inte några kungsord. Jag borrade i alla fall enligt instruktionen.
Nekades inträde i gruppen. PERMANENT:huvet

btw, Du nämnde att du körde med 2.5 varv skruvat på emulatorerna. I papprena som följde med mina ventiler står det att 4 varv rekomenderas för bana och eller tyngre förare. Maximal åtskruvning är 7 varv.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Nekades inträde i gruppen. PERMANENT:huvet

btw, Du nämnde att du körde med 2.5 varv skruvat på emulatorerna. I papprena som följde med mina ventiler står det att 4 varv rekomenderas för bana och eller tyngre förare. Maximal åtskruvning är 7 varv.

Kan inte logga in där heller. Har du tur så har jag sparat dokumentet på jobb-datorn. Jag kikar i morgon. (Det var nån special html-sida med bilderna separat. HTML-sidan har jag här, men inte bilderna...)

OK, det kan ju vara lite produktförändring, kör på dina siffror. Jag är rätt säker på att 2,5 var det som gällde för mina. Det är f-n det svåraste, att bedöma när man ska börja räkna, dvs 0-läget. Hade varit lättare om de angett antal varv från max inskruvat i stället för från när den börjar komprimera den lilla fjädern. Kan diffa säkert 0,5-1 varv beroende på vad man är på för humör...

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Min tanke också, det där med justeringen. Tydligen skall man lossa på spänningen och sen skruva åt. Varven räknas från det att fjädern precis tar i brickan på skruven. Känns jue väldigt exakt.:tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Min tanke också, det där med justeringen. Tydligen skall man lossa på spänningen och sen skruva åt. Varven räknas från det att fjädern precis tar i brickan på skruven. Känns jue väldigt exakt.:tummenupp

Ägnade säkert en halvtimme åt att få det rätt sist. Vred på fjädern tills den kärvade lite lite och släppte sen lite lite... Man får helt enkelt bestämma sig för en punkt som referens, och sen räkna med att justera någon/några gånger. Jag borde väl ha räknat "inifrån" när jag väl bestämt mig, men det gjorde jag inte (kanske är vanskligt att skruva in den helt, kommer inte ihåg hur det ser ut.)

Bli inte förvånad om det dyker upp en tråd på engelska forumet med dokumentet :D. Jag bad Jak sätta upp nåt.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
HansJ; skrev:
Bli inte förvånad om det dyker upp en tråd på engelska forumet med dokumentet :D. Jag bad Jak sätta upp nåt.

Tack Hasse, härmed är du upphöj till trx-trådens Bohdisattwa.:Bugar

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Lite mer om det här med framgaffel.:D
Är det någon som vet om det går att få tag i gaffelbrygga/wobbelstag till trx-en?
Monterade en sådan på rd350n jag hade på 80-talet och det var inte till nackdel.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Lite mer om det här med framgaffel.:D
Är det någon som vet om det går att få tag i gaffelbrygga/wobbelstag till trx-en?
Monterade en sådan på rd350n jag hade på 80-talet och det var inte till nackdel.

Yup, finns två märken...Coerce från nippon och ett tyskt märke (som jag hade på min originalgaffel) http://www.kern-stabi.de/shop/

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
vad är den ultimata julklappen man kan ge sig själv och sin trx?

Själv önskar jag mig en 6-växlad låda:tomten

Din ser ut att önska sig ett par andra ljuddämpare:tungan
Annars håller jag med KW ett par flatslides är inte dumt:)

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
ljuddämpare you bet, men jag önskar mig också em massa talang

Ja ljuddämpare kan man ju iaf köpa :)
Talangen får man väl nöta sig till, övning ger träning:tungan
Eller så får man önska sig den, som du sa:tomten

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati