Nekades inträde i gruppen. PERMANENTHansJ; skrev:"...det kommer Hasse berätta mer om"
vad har jag för rykte egentligen? Messerschitt är mitt mellan-namn
Jodå, det ska lödas ihop hål, och borras upp nya. Det finns en lysande instruktion här:
http://f1.grp.yahoofs.com/v1/0GQWSzDk83ngxIfCtaGgBL1rVhdHrOrJRSROp3MbzYsf3WG665ZhHc6zSW4VlqwOlugroohoHqTinVM7j1YnKaqjsFIHsvO9P3g/Fitting%20Gold%20Valves%20to%20TRX850.mht
Man måste vara medlem i Yahoo's TRX grupp tror jag, för att se den.
Känner mig lite skeptisk till att man inte ska borra upp, hela vitsen är ju att man justerar dämpet mha emulatorn. Är det då inte "fullt blås" till emulatorn så tappar man ju en del av funktionaliteten. Kolla och dubbel-kolla, som vanligt, mina ord är inte några kungsord. Jag borrade i alla fall enligt instruktionen.
Nekades inträde i gruppen. PERMANENT
btw, Du nämnde att du körde med 2.5 varv skruvat på emulatorerna. I papprena som följde med mina ventiler står det att 4 varv rekomenderas för bana och eller tyngre förare. Maximal åtskruvning är 7 varv.
Min tanke också, det där med justeringen. Tydligen skall man lossa på spänningen och sen skruva åt. Varven räknas från det att fjädern precis tar i brickan på skruven. Känns jue väldigt exakt.
HansJ; skrev:Bli inte förvånad om det dyker upp en tråd på engelska forumet med dokumentet . Jag bad Jak sätta upp nåt.
Lite mer om det här med framgaffel.
Är det någon som vet om det går att få tag i gaffelbrygga/wobbelstag till trx-en?
Monterade en sådan på rd350n jag hade på 80-talet och det var inte till nackdel.
Killerwhale; skrev:Yup, finns två märken...Coerce från nippon och ett tyskt märke (som jag hade på min originalgaffel) http://www.kern-stabi.de/shop/
Tyckte du det var märkbar skillnad som var värt stålarna?
vad är den ultimata julklappen man kan ge sig själv och sin trx?
demolitiondave; skrev:vad är den ultimata julklappen man kan ge sig själv och sin trx?
vad är den ultimata julklappen man kan ge sig själv och sin trx?
Själv önskar jag mig en 6-växlad låda
Din ser ut att önska sig ett par andra ljuddämpare
Annars håller jag med KW ett par flatslides är inte dumt
ljuddämpare you bet, men jag önskar mig också em massa talang
God Jul på er, trxistensialister!
God hjul
På tal om trxklappar så får min nöja sig med nya däck och en ventilkoll ,när kw har tid
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|