TRX-tråden

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jaja, då var det per 24:e feb bekräftat då...
Yama släpper en 1199cc 270 graders parallelltwin ténéré, liiite synd på kardanen men skall man grusbusa så...

Hur täkte de med 19" framhjul? Såg mer touring/ äventyrshoj ut än en riktig grussmiskare, fast det finns jue de som använt trx-er på gruskurser.
Hur meckligt är det tro, att få till en kedje/belt-version? Fast det kanske inte blir så pjåkigt med en kardandriven gathoj heller.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
LOL, Allsvenskan ska väl börja om 2 veckor eller, så det MÅSTE nog bli vår nu...

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Om jag inte missminner mig så togs premiärturen, förra året 22/3 för min del.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Om jag inte missminner mig så togs premiärturen, förra året 22/3 för min del.

Året innan det var jag ute på första riktiga turen 5/3, men jag körde en testrunda redan i februari. Det kommer ju inte på tanke nu direkt...

Jaja, då var det per 24:e feb bekräftat då...
Yama släpper en 1199cc 270 graders parallelltwin ténéré, liiite synd på kardanen men skall man grusbusa så...
Med tanke på slagvolymen så lär den ju hamna i ett sportigare chassi. Om den inte är allt för effekt tam dvs... (hoppas på trx 1200!)

Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Förtroende, är bra, kontroll är bättre...

Såg en TRX 850 på framsidan av nyaste Motorrad (begagnatguide) och köpt tidningen direkt. Kul, tänkte jag att se vad TRX få för dom efter några år. En bra tidning men inget om TRX. TRX'en finns med på ett antal bilder för vad man bör kolla innan man köper beg hoj.

Så lite lurad kände jag mig men som sagt.... Kontroll är ALLTID bättre.

:arsele

Ball med nya 1200'an. Man kan ju bara fantisera om den motorn i ett modernt chassie med TRX-stuk.

:Bugar

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Jahupp, då ser det ut som att det blir två dagar med SMC på Kinnekulle som lite säsongsuppvärmning. 7-8/5.

TRXistensialister som inte bor så där ohemult långt ifrån Lindköping kan väll ta en titt på det här och fundera på om det vore kewl att "teama" upp vid något tillfälle.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=216914&highlight=sviestad

Om jag har räknat rätt så är det femtonårsjubileum för våra tvåhjulingar. Ska vi göra något åt det?

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
nu har jag tröttnat på vintern så jag anmälde mig till Gelleråsen 29/5 och köpte ny hjälm. Snart plockar jag fram skinnstället drar på mig hjälmen och sätter mig och kollar på fräsiga mc-youtube klipp så att grannarna klagar

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
nu har jag tröttnat på vintern så jag anmälde mig till Gelleråsen 29/5 och köpte ny hjälm. Snart plockar jag fram skinnstället drar på mig hjälmen och sätter mig och kollar på fräsiga mc-youtube klipp så att grannarna klagar

Mötte en båge på hemvägen igår...0 grader
Hörde en motard braka iväg i morse....-12

.....det finns bara dåliga kläder?? :va

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Mötte en båge på hemvägen igår...0 grader
Hörde en motard braka iväg i morse....-12

.....det finns bara dåliga kläder?? :va

Brrrrr. Och jag som bor i Skåne har iaf lite varmare. Vilken jäkla kärring man är =)

Eller är det det dom kallar "erfarenhet"? Kan också tolkas som "bekväm gubbe som ej vill frysa"....

:D

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Argh!
Våren är på intågande och det rycker i gashanden.....
5 år sen jag klotade med TRX:en, är det inte dags för en ny nu?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Någon intresserad av att kunna pimpa på ett par 65mm brembo på sin trx? T.ex. RSV1000 eller 6-kolvs ok...
Köpte dessa utan att tänka efter före....:glömdet

Bifogat

• Bremszangen Agapter für 65mm Bremo Zangen Ducati Aprilia usw.[1].JPG
    Bremszangen Agapter für 65mm Bremo Zangen Ducati Aprilia usw.[1].JPG
    60 KB · Visningar: 31

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Soligt väder och grannen tog fram sin hoj så.... Jag kunde inte hålla mig längre utan skruvade på alla kåpor och satte dit tanken samt korsade fingrarna. Tre pump med gasen och vänta ett par sekunder. Stendöd. Hmmm. Gav acc-pumparna ett par duttar till och provade. Lika dött. Drog lite på startmotorn och hörde att det fanns liv iaf (en tändning). Ökade tomgången och provade igen. Start!

Otroligt stor skillnad redan utan belastning när jag provade på gasen. Vilken enorm skillnad i respons. Jag hade iofs 100% original luftburk utan moddad snorkel så en stor anledning är nog också att hojen nu kan andas med öppna filter.

Första provrundan avklarad (blev ca: fyra mil) och när hojen får mycket gas ganska kvickt (inget tokryck i gasen) så kan jag känna viss tvekan (ni vet när insugsljudet drar iväg och blir dovt utan allt för mycket action) så jag bedömer att hojen går magert i överkant.

Vid prov med snabb fullgas så kan jag vid sval motor få full tvekan och när den var varm liknande tendens men bättre.

Skall prova att gå från 150 till 155 i huvudmunstycke (två storlekar) och se vad som händer.

MEN. Jösses. Oh my god! Redan nu så är det en helt annan hoj. Sååå grym och annorlunda i karaktären mot innan. Jag sitter fortfarande med ett stort flin på läpparna och väntar på nästa dag med bra väder.

Hojen var en headturner innan men det känns som att den är det i ännu mer utsträckning nu, med grövre ljud och på tomgång med flatslideklickandet =)

En lycklig man idag :D

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
...
En lycklig man idag :D

Tror jag det, kul! Det blir som sagt en helt annan gång i motorn. Lite vanesak med flattisarna, man måste vara lite försiktigare vid pådrag generellt, men den ska ju inte tveka vid normala pådrag.

Med lite flyt får jag tillbaka min i slutet på veckan, med nyrenoverad bakdämpare och timade kammar... Om nu bara kung Bore kunde maka på sig lite här uppe också.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Det blir lödning av gaffelspindlar för min del. Väntar bara på att kompisen ska få tummen ur och hjälpa mig med slaglödningen. Kommer ihåg att jag slaglödde trasig ram på en gammal ccm-cross för en jäddra massa år sedan och det var svårt att få till. Fick göra om ett antal gånger. Avstår gärna sådant.
När det är fixat så är det lock and load.

Under senaste säsongen har det smugit sig på en aning ökad oljekonsumtion. Kan man temporärt mildra den effekten med att bruka en olja med högre viskositet? T.ex. 15-50. Eller tänker jag fel nu? Är inte sugen på att riva motorn för honing och kolvringsbyte.

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj

Lite vanesak med flattisarna, man måste vara lite försiktigare vid pådrag generellt, men den ska ju inte tveka vid normala pådrag.

Ja, det var en fundering jag fick - att det kanske bara är jag som måste vänja mig vid att det skall funka så här? Jag skall byta munstycken nån gång under veckan och se om det gör någon skillnad annars lär det ju vara som du beskriver Hans. Det är bara jag som måste veta att det är så optimalt som möjligt.

Kanske jag jagar det som inte finns? Hojen går BRA (när den blivit varm)och det är som att ha en helt annan cykel. Otroligt kul. Väl värt pengarna.

Sitter fortfarande med ett fånigt flin :D

Spooked. Hur gick det med emulatorerna?

Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Spooked. Hur gick det med emulatorerna?

Jo, som sagt så har jag väntat på att kompisen ska få tummen ur. Först tänkte jag att ett sån´t där fj1200 modd som du länkade till skulle funka men sen vid närmare inspektion av delarna så visade det sig att det blir lättare att löda igen returdämphålen och eftersom returinställningen i hårdaste läget är helt stängd så är det lika bra löda igen hålet och fimpa justeringsinsatsen helt.Knöligare att maskinbearbeta justeringsinsattsen för att få emulatorn att passa.
Emulatorerna som jag fick tag på och som stämmer enligt RaceTechs egna rekomendationer skall minskas i diameter för att gå i gaffelrören. Kumlin i Sala rekomenderade ett spel mot gaffelröret på ca.0,10mm för returens förbiströmning.
Allt detta skall ske på Tisdags kväll.:yoparty

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Bytt upp till 155 och måste säga att det blev ganska stor skillnad. Hojen "tål" mer gas tidigare och har inga problem med fullgas heller. Viss mattning kan anas vid segdragning från låga varav med öppna spjäll men nu börjar jag närma mig där det är dags att bänka och få en A/F kurva för att ha mer och gå på.

KOSO-munstyckena funkar perfa och är otroligt prisvärda.

Drog ner till Malmö för att köpa ett par vindrutetorkare till bilen (det finns många anledningar till att köra hoj) och har sällan sett så många glada bilister. Kanske vårsuktande motorcyklister som åkte bil?

Snart varmare ute också så kanske jag redan har optimal balans. Återkommer =)

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Kul Lomma att du får sprutt på prylarna!
Själv har jag nu i eftermiddag borrat fler och större hål i gaffelspindlarna för bättre flöde och fått returmekanismens hål lödda.
Förövrigt påminner vägar och gator här i Hallsberg om en Briojärnväg i megaformat. Skall ändå iväg till Borlänge i helgen på någon SMCgrej så det känns inte surt att gå miste om någon premiär till helgen.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...