Soligt väder och grannen tog fram sin hoj så.... Jag kunde inte hålla mig längre utan skruvade på alla kåpor och satte dit tanken samt korsade fingrarna. Tre pump med gasen och vänta ett par sekunder. Stendöd. Hmmm. Gav acc-pumparna ett par duttar till och provade. Lika dött. Drog lite på startmotorn och hörde att det fanns liv iaf (en tändning). Ökade tomgången och provade igen. Start!
Otroligt stor skillnad redan utan belastning när jag provade på gasen. Vilken enorm skillnad i respons. Jag hade iofs 100% original luftburk utan moddad snorkel så en stor anledning är nog också att hojen nu kan andas med öppna filter.
Första provrundan avklarad (blev ca: fyra mil) och när hojen får mycket gas ganska kvickt (inget tokryck i gasen) så kan jag känna viss tvekan (ni vet när insugsljudet drar iväg och blir dovt utan allt för mycket action) så jag bedömer att hojen går magert i överkant.
Vid prov med snabb fullgas så kan jag vid sval motor få full tvekan och när den var varm liknande tendens men bättre.
Skall prova att gå från 150 till 155 i huvudmunstycke (två storlekar) och se vad som händer.
MEN. Jösses. Oh my god! Redan nu så är det en helt annan hoj. Sååå grym och annorlunda i karaktären mot innan. Jag sitter fortfarande med ett stort flin på läpparna och väntar på nästa dag med bra väder.
Hojen var en headturner innan men det känns som att den är det i ännu mer utsträckning nu, med grövre ljud och på tomgång med flatslideklickandet =)
En lycklig man idag