TRX-tråden

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
God jul och god fortsättning önskas från Thailand.

33 grader och en kall Singha =)
 

Rewinder

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
flyinge
Hoj
Aprilia RSV mille -98
Jag är uppriktigt AVUNDSJUK!! Jag bara hatar kylan och snön. Vi var på Gran Canaria förra julen och tyckte att det var ett skönt uppehåll från kylan, men detta året blir vi hemma. Nåväl, bara att härda ut och se framemot våren och fortsatta TRX äventyr. God fortsättning och Gott Nytt år till alla.
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
jag tycker om minusgrader, snö och jobba i mellandagarna så jag är inte heller avis:( så jag spekulerar i hur jag ska bli snabbare och snyggare nästa säsong.

nästa säsong ska grisen få nya belägg fram vilket lär göra mig snabbare, kanske kommer en dekal sättas på hojen också vilket bör resulterar i ett par extra km/h i toppfart! sen ska jag försöka beta av nån bana jag inte åkt, kinnekulle eller gotland vore nice, framförallt gotland.

vad ska ni göra?
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
jag tycker om minusgrader, snö och jobba i mellandagarna så jag är inte heller avis:( så jag spekulerar i hur jag ska bli snabbare och snyggare nästa säsong.

nästa säsong ska grisen få nya belägg fram vilket lär göra mig snabbare, kanske kommer en dekal sättas på hojen också vilket bör resulterar i ett par extra km/h i toppfart! sen ska jag försöka beta av nån bana jag inte åkt, kinnekulle eller gotland vore nice, framförallt gotland.

vad ska ni göra?
Inga stora ingrepp för min del. Byte av däck och vätskor är väll det som står på listan. Just nu delar hojen garage med en kamrats "entusiast"-bil. Blir nog inget meckat förns det är dags att börja åka igen, känns det som.
Kinekulle ÄR kul. Gotland skulle vara kul att testa.
Har du åkt Sviestad? Rätt så skojsig.
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Inga stora ingrepp för min del. Byte av däck och vätskor är väll det som står på listan. Just nu delar hojen garage med en kamrats "entusiast"-bil. Blir nog inget meckat förns det är dags att börja åka igen, känns det som.
Kinekulle ÄR kul. Gotland skulle vara kul att testa.
Har du åkt Sviestad? Rätt så skojsig.

sviestad och gåsen hittils. måste nog säga att gåsen känns roligare hittils men har bara vart på sviestad 1 gång och jag grejade aldrig torparn på ett bra sätt
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
2009 åkte jag ganska många torsdagskvällar med LMS och jag kan inte säga att jag någon gång kände att jag spikade torparn. Den är magisk.:D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Kör ytterspår i Torparn som de gör med 125 & 250 istället för att gå rakt på som de stora hojarna gör. Börja före långa svängen där det kommer ut en escape till vänster. Sen en riktigt sen sväng från ytterkant i närheten av där asfalten skarvar.

Funkar bra med TRX men inte med en stor och häftig radfyra på 1000 kubik, man kan hålla gas medan de bromsar och sedan sänka farten med lite nerlägg innan man klipper böjen framför näsan på dem ;)
Vill man inte göra så kan man köra rakt på såklart, men inte svänga in i långa högern före escapen! Kör rakt därifrån till ytterkant och samma sena, sena svängpunkt som ovan...

Kort sagt: det är inte så kinkigt så länge man bara inte fuskar med sista "nypen" :tungan

Å andra sidan skulle jag vilja hävda att Kinnekulle är bland det roligaste man kan köra med en TRX, nästan bara gas och avslag. Broms på ett par ställen bara, resten flyyyter :Bugar

Men jag har å andra sidan inte varit på Gotland Ring... :gnissla
 
Last edited:

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
......................................
Kinekulle ÄR kul. Gotland skulle vara kul att testa.
Har du åkt Sviestad? Rätt så skojsig.

Håller med om att Kinnekulle är kul.
Jag provade Molanda ett par dar i höstas, den banan tilltalade mig även om den var kort, ett plus var att det inte var så lång raka, mycket kurvkörning plus ett krön där man fick ta det lite lugnt för att inte lätta. Ska försöka testa Kinnekulle och Molanda med TRXen nästa år, blir nog ännu roligare med den, körde ju TDM när jag var där i år.
Gotland verkar lite bökigt att komma till eftersom man måste ta färjan.
Ska nog även försöka ta mig ner till Sviestad, har ju sonen boende inte så långt därifrån.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
God fortsättning på er allihopa. Verkar inte vara så mycket fart här, så jag tänkte jag skulle påminna er lite om att TRX faktiskt är en väldigt bra allroundhoj. Funkar utmärkt som touringhoj, banhoj eller varför inte grushoj... :D
 

Bifogat

  • P6170196.JPG
    P6170196.JPG
    165.5 KB · Visningar: 55
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
God fortsättning på er allihopa. Verkar inte vara så mycket fart här, så jag tänkte jag skulle påminna er lite om att TRX faktiskt är en väldigt bra allroundhoj. Funkar utmärkt som touringhoj, banhoj eller varför inte grushoj... :D

Stämmer, var bättre fart för några år sen. Antar att vår träff på torpet drog igång aktiviteterna lite. Blev ju mkt roligare när man träffats i verkligheten!

Har själv inte så mkt att förtälja, har lackat om original plast o tank, och väntar på att racerplasten ska bli lackad också. (Och originaltanken, Mascot motor hade skickat fel tankdekaler, och det upptäckte jag först när de satt på och var överlackade...)

Precis kommit tillbaka från en minisemester i Barcelona i helgen, vi bor i fel ända av världen. 15 grader i skuggan, massvis med underbara vägar. Rätt mkt hojar, även om spanjorerna inte verkar förstå att de har varmt och skönt. De flesta stolpar omkring i vinterkläder, och kikar konstigt på turister som sitter i kortärmat på utefiken :D Fast jag vet inte om jag skulle vilja köra hoj dagligen i stan, såg några vettvillingar som körde som om morgondagen inte fanns...
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Uppgraderar fjädringen fram till linjära och med goldvalve. Byte av drivpaket. Däcken kommer också att bytas när pengarna räcker till (innan bankörning).

Lite puts och fix.

Sedan en VIKTIG uppgradering. :D

Tycker original fotpinnar är lite hala vid aktiv körning och funderar på om dessa kan passa TRX. Någon som vet? Billiga är de iaf.

http://cgi.ebay.co.uk/Foot-Pegs-Yam...69?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e60bbb61d

God fortsättning på er och kanske vi ses på Älvsjömässan till kommande helg?

Första bokade blir Knutstorp 21/6
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Sedan en VIKTIG uppgradering. :D

Tycker original fotpinnar är lite hala vid aktiv körning och funderar på om dessa kan passa TRX. Någon som vet? Billiga är de iaf.

http://cgi.ebay.co.uk/Foot-Pegs-Yam...69?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e60bbb61d

Har kommit fram till att standard pinnarna passar mina korta ben bäst, direkt när jag köpte min hoj skruvade jag bort gummit på pinnarna....lättrat under! Hade "tur" och drog av en skruv på varje sida också och dom håller verkligen stövlarna på plats! (sen är just sulan på stövlarna rätt avgörande också)
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Har kommit fram till att standard pinnarna passar mina korta ben bäst, direkt när jag köpte min hoj skruvade jag bort gummit på pinnarna....lättrat under! Hade "tur" och drog av en skruv på varje sida också och dom håller verkligen stövlarna på plats! (sen är just sulan på stövlarna rätt avgörande också)

Vilken bra idé, den hade jag inte ens tänkt på.

Tack KW, jag provar det först!
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
[YOUTUBE-ID]5CqSmDRh8to[/YOUTUBE-ID]

Hittade denna igår (varning för kass musik). Så brutalt snygg! Är ägaren någonstans här i tråden?
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Hejsan

Fick syn på denna, är det en TRX? eller är det en Ducce?
tycker sadeln o bakpartiet sam kåpan liknar våra, förlåt, era cyklar
(har inte vant mig ännu.) Däremot ser tanken fel ut och kåpan lutar lite för mycket, dock ser det inte ut som en L-motor. vad tycker ni.
Måste ju hitta på något att skriva om i dessa bistra vintertider ;-)

TRX.JPG

mvh NLX567
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hejsan

Fick syn på denna, är det en TRX? eller är det en Ducce?

mvh NLX567

Helt klart en TRX. Men du har glömt uppdatera din profil, den säger fortfarande 850cc... :D

Stämmer, var bättre fart för några år sen. Antar att vår träff på torpet drog igång aktiviteterna lite. Blev ju mkt roligare när man träffats i verkligheten!
Ja, det har du nog helt rätt i. Tror vi lyckades hitta ett tillfälle i tiden när ett helt gäng kunde vara på ungefär samma ställe samtidigt, och inte backade för att åka en bit.

Sånt där går i vågor, även om jag hade jäkligt kul ett par år som jag egentligen inte riktigt toppat än :yoparty
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
gashandtag

Måste byta gasrulle å vajjrar på min hoj. Vilka andra hojar har samma el väldigt lika längd samt ändknoppar på vajjrarna?

Har ett robby moto snabbgas på rejshojen jag tänkte prova, men kommer inte åt R1'an nu.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Måste byta gasrulle å vajjrar på min hoj. Vilka andra hojar har samma el väldigt lika längd samt ändknoppar på vajjrarna?

Har ett robby moto snabbgas på rejshojen jag tänkte prova, men kommer inte åt R1'an nu.

Tja!
Jag TROR jag har ett extra gashandtag, jag VET att jag har nya vajrar...är till flatslides med högt styre dock så med clipons får man dra dom lite annorstädes...Dina mot en längre provtur! :Bugar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top