TRX-tråden

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Tnx! Fast jag kapar nog upp dem jag har. Går ju alltid fulsvetsa ihop igen hehe

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
På engelska forumet skall dom börja göra 2-1 ca: 42mm ID...hela vägen till slutburk för 275-ish £
....inte illa om man vill ha lite grövre pipor/pipa (även 2-1-2 för 350-ish)

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
God fortsättning alla.

Någon som har ett beggat 2-1 eller möjligen 2-1-2 som funkar på bana till salu?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Mors, och det samma. Snöglopp o halv storm, blir en kul cykeltur hem... Vill ha vår nu!

Har dessvärre inget extra system liggandes. Ville bara komma med lite tips. Jag har numer bänkat mitt rätt högljudda system med dB-killers i. Har ett antal bandagar då jag kört med detta. Det är fortfarande inte tyst, men inte lika brutalt som utan dB-killers. (Sist jag körde utan var på Gelleråsen, och fick då kommentarer av några äldre gentlemän som skulle köra Classic Racing dan därpå; "Gôtt ljud i den där, du!" :))

Dock så tror jag inte att jag skulle klara ett bullertest med detta systemet, så jag har numer alltid med mig originalsystemet utifallatt. Skulle vara trist att inte få köra pga att någon får för sig att följa de regler som finns.
Originalsystemet är egentligen rätt bra, förutom att det väger ungefär som ett halvt hangarfartyg. Bättre bottendrag är det alla gånger, och det är värt rätt mkt i alla fall för min körstil. Risken är, att om du skaffar bara burkar, så får du "bara" bättre ljud, men att effekten uteblir (ljudeffekten ska ju inte förringas i detta fall, plus insparandet av död vikt :D).

/Hasse

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Vill nog hålla med Hasse. Kör man en ganska opreppad TRX så funkar orginalburkarna utmärkt. Med tanke på det ganska begränsade varvregistret i motorn så tycker jag det är illa om man förlorar effekt i de lägre varvtalen.

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
jo det stämmer..orginalburkarna känns som hojjen går lika bra om inte bättre nästan..men så trist ljud me orginal..

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Det tar sig...
900_dynosm.jpg

Måste hitta feta dippen på 5,5k

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Kul! Man ser ju att mixen fetar till sig betydligt där, borde ju gå att justera!

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Jo, hittade en snubbe med 900SS och FCR 41 som hade dip vid 5k, han hade också TCIP4 programmerbar CDI och ställde om lite i programmet och voilá...så det blir väl lite pul med det sedan.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Blir inte förvånad om jag lagt 100k på massa moddar och ändringar på min babe, så jag har nog Världens dyraste TRX (men det är ju iaf billig försäkring...mantra)

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
Blir inte förvånad om jag lagt 100k på massa moddar och ändringar på min babe, så jag har nog Världens dyraste TRX (men det är ju iaf billig försäkring...mantra)

jo ok vad hade du gjort på din...min e ju bara bara dynojet o kn filter...skulle va kul göra lite mera på den ..men får se...

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
vill det blir vår snart köra på gotland ska bli kul...funderar om man ska dra dit på lelleträffen en polare som bor där han säger det e super kul..en hel vecka i rad o köra...

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
jo ok vad hade du gjort på din...min e ju bara bara dynojet o kn filter...skulle va kul göra lite mera på den ..men får se...

Oj, hela resan...
burkar & KN, helsystem x 2 med aftermarketburkar, R1 gaffel med Matris cartridge, kolfiber i mängder, FCR 41, kammar x 2, portning x2, JE 878cc, YZF sving, 2 x kompletta kåpset med lackering etc., pulverlack på ny sving och motorinfästning, ISR stuff och även en annan radiell pump, R1 bromsar, stålomspåunnet, R1 bakbroms, FZR 400 lampa, TCIP4 programmerbar CDI, TDM900 motor 1400mil, delar till ombygget av densamma, wiseco 900 högkomp kolvar, mästermeck hjälp, nytt 520 kit, Öhlinare bak, fälg till YZF bak, och en massa annat....

Som sagt, det är ju iaf billig försäkring och jag är en bra bit från fattig....och jag är förälskad i TRX!

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
ok ja burkar har ju jag med förstås...ja vad mycke grejjer man kan göra...kul..jo förstår du e förälskad i trxen otroligt skön hojj faktiskt fast den e lite gammal...

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
vill det blir vår snart köra på gotland ska bli kul...funderar om man ska dra dit på lelleträffen en polare som bor där han säger det e super kul..en hel vecka i rad o köra...

Klart du ska dit... jag va där förra året med intebarafest.se och ska dit i år igen. Bra uppstyrt med ambulans, "föråkare" och lektioner om du vill pröjsa extra. Jag har bara åkt gåsen och sviestad tidigare men gotland är helt klart favoriten

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024