Mors, och det samma. Snöglopp o halv storm, blir en kul cykeltur hem... Vill ha vår nu!
Har dessvärre inget extra system liggandes. Ville bara komma med lite tips. Jag har numer bänkat mitt rätt högljudda system med dB-killers i. Har ett antal bandagar då jag kört med detta. Det är fortfarande inte tyst, men inte lika brutalt som utan dB-killers. (Sist jag körde utan var på Gelleråsen, och fick då kommentarer av några äldre gentlemän som skulle köra Classic Racing dan därpå; "Gôtt ljud i den där, du!"
)
Dock så tror jag inte att jag skulle klara ett bullertest med detta systemet, så jag har numer alltid med mig originalsystemet utifallatt. Skulle vara trist att inte få köra pga att någon får för sig att följa de regler som finns.
Originalsystemet är egentligen rätt bra, förutom att det väger ungefär som ett halvt hangarfartyg. Bättre bottendrag är det alla gånger, och det är värt rätt mkt i alla fall för min körstil. Risken är, att om du skaffar bara burkar, så får du "bara" bättre ljud, men att effekten uteblir (ljudeffekten ska ju inte förringas i detta fall, plus insparandet av död vikt
).
/Hasse