TRX-tråden

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Körde själv med biltemas synt ett par tusen mil i min trx. Inga bekymmer som jag själv är kapabel att härleda till oljan.

Traktorföraren

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
Tr (aktor) x850
Läste nånstans att ok-q8s sbk racing olja innehåller sånt där zinkdyacrap och det är väl typ samma pris som biltemas race olja. Kan va bättre kanske :hihi

Traktorföraren

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
Tr (aktor) x850
Själv kör jag bara med yamalube i hoj! :hihi

Men nu läste jag om nån som kapa 5 coils på sina framfjädrar för lite högre springrate.

http://www.motorcyclesurvey.com/reviews/yamaha/trx850/

Men hur gör man i änden som blir kvar, behöver man böja till eller svetsa på nåt eller kan man bara låta änden vara och sätta i fjädrarna igen?

Någon som vet eller har testat?

Last edited:

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Moi!
Några ovärdiga räkmacke frågor!
Behöver råd om 1/2 trxen......
Ni som kört bana,vet jag har dikuterat utväxling här på tråden,hittar dock inte de inläggen!!!
OM jag vill ha lite banorienterad drevning (=bättre toppfart sämre körbarhet på låga växlar) Vad är rimligt???
Har kollat Gearing commander och så men det är bara på "skärmen" men vad är körbart på ricktigt?????

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Har testat 17/38, lite skillnad mot standard. Men bara marginellt på topp och lååångsam acc.
För att vara lite tråkig så kör en drevning som ger bra acc...vill du åka fortare byt hoj!

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
...och om ingen fattat det innan (angående räkmacka osv) så känner jag och jocke varann och "trolla" lite på forumet...är ju ingen som anväder yamaluuuuube !? :)

CurlyB

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Har tänkt att åka fortare med det jag har:rolleyes:Lol
Får rota vidare på tråden och se om jag hittar inlägget.
P.S Feltemas olja har funkat bra för mig, men med mina hjärnspöken så kanske jag bytt olja
oftare än jag skulle gjort med premium olja!!??!!

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Turbo är väl det som ger mest bang/buck, stadiga siffror jag har lagt på bettan. Som sugmotor är väl 100 på slangen det man kan räkna med. Köper du en billig RSV så har du lite mer att komma med.

Men, skall du köra fortare med TRX:en...kurvig bana (kullen) 16/40 drevning...räkna med att bli omblåst ordentligt på rakan men om du lär dig köra som Jåke kommer du ikapp i kurviga partier.

Tänk på att hojen snart är 20 år och var inte ens -95 en värsting :D
Motorn är ju faktiskt utvecklad ifrån XTZ750 för att köra paris/dakar med :fakta

CurlyB

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Tål att grubblas på!
Ska försöka ställa på 1/1an i veckan som kommer så att det blir nått åka av överhuvudtaget denna säsong..........
Göra något vettig och kanske komma iväg på några eller någon SMC bandag.
Har varit sjukt dåligt med sån och jag om någon behöver det:rodnar

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Drevning och bankörning... Dreva så lågt att du inte varvar ur på slutet av raksträckan (och att du inte sabbar någon viktig kurva pga att du ligger fel på varvtal)

Jag har ännu inte dragit in på rött på 5:ans växel trots betydligt mer än originaleffekt. Eventuellt kanske det skulle kunna hända på Atorp, jag har bara kört en gång där, och det var min första bankörning, så det räknas liksom inte. Problemet kan väl eventuellt uppstå om man blir betydligt snabbare, då blir det ju lättare att nå topphastighet lixom...

Topphastighet på rakan beror på så mycket annat. Hög lägstahastighet, sätt utgången perfekt, och börja accelerera tidigare än din konkurrent, så kan hen :)D) få det svårt att ta igen det trots effektövertag. Till och med literklubbor kan bemästras på det sättet, om piloten är lite harig med påslaget...

TRX:er kan f.ö. piskas av motarder trots betydligt lägre topphastighet och effekt. Har jag fått berättat alltså, av en kille jag känner :rodnar

Last edited:

CurlyB

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Ja det blir väl till att testa vid tillfälle, får prova med orginal och se vart landet ligger..............

Traktorföraren

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
Tr (aktor) x850
Jaha då har man ute och kört lite i helgen och det gick ju bra fast det var kallt :rolleyes:

Kom fram till att jag vill ha nåt nytt bakdäck så vilket sportouringdäck har sportigast eller åtminstone sportig profil? Z6 angel eller vad, nån som har nåt bra tips?

:hej

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar