TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Angående drevning, beror ju ganska mycket på hur fort du kör. Så det skulle inte vara det första jag ändrade på, men jag kan rekommendera att antingen gå upp 2 kugg bak som jag tyckte var en vettig kompromiss mellan gata och bana. Eller gå ner 1 kugg fram, kanske i kombo med större drev bak.
Man brukar normalt dreva bort ettan, men TRX saknar ju redan en växel och är högt drevad så det blir lite tokigt. Min varvade iaf rött på 5an innan broms på Gelleråsen med min drevning, å då är inte jag toksnabb direkt.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
"...å då är inte jag toksnabb direkt."
Jo.

Du och T-rex hörde definitivt till de toksnabba på TRX:erna. 240ish på Gåsen? Jag brukar iofs ha fullt upp med annat än att kika på hastighetsmätaren/varvräknaren i slutet på rakan, men har en känsla av snarare 210 för mig. Belyser ju att utgångshastigheten ur kurvan innan rakan är grymt viktig. Jag har alltid fegat lite i just den...

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Bensin i oljan

upptäckte jag att jag hade när jag skulle byta olja i helgen och misstänker därför någon form av förgasar-knas och nu blir det inlämning till mek-kunnig gubbe. Är det någon som råkat ut för samma sak?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Bensin i oljan

upptäckte jag att jag hade när jag skulle byta olja i helgen och misstänker därför någon form av förgasar-knas och nu blir det inlämning till mek-kunnig gubbe. Är det någon som råkat ut för samma sak?

En del på engelska vars membran i soppakran gått åt h-vete och då har kranen blivit som på "prime" och soppa fyllt upp motorn. Spekuleringarna har varit att ethanol varit boven och sabbat membranet då dom som haft det tankat lågoktanigt....spekulationer som sagt men riv isär kranen och kolla.

Last edited:

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Läste jag 240 i slutet på rakan på G-åsen på en Trx??????
Och joke du är mycket snabbare är vad jag någonsin kommer att vara!
Men det var precis den infon jag behövde!!!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Nejdå, så mycket effekt har den inte :)
Nerdrevad gjorde den bara runt 210 en bit in på rött vill jag minnas. Men det fick man åka på en stund... Det krävs ganska mycket effekt för att komma upp i högre farter, så där spelar det ingen roll hur du drevar.

iPhone: Promoting computer illiteracy since 2007

Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Jo.

Du och T-rex hörde definitivt till de toksnabba på TRX:erna. 240ish på Gåsen? Jag brukar iofs ha fullt upp med annat än att kika på hastighetsmätaren/varvräknaren i slutet på rakan, men har en känsla av snarare 210 för mig. Belyser ju att utgångshastigheten ur kurvan innan rakan är grymt viktig. Jag har alltid fegat lite i just den...
Det behövs precis som Jåke säger betydligt mer pulver i maskin för att få TRX-en att passera verkliga 210. Vill minnas att min (-1 kugg fram) visade näääästan 220 mätarfart efter en ganska lång fullgaskörning på det tyska motorvägsnätet. Man är ju inte snabbast på Anderstorpsrakan med TRX om man inte följer Anehalls exempel. Den maskinen är väl inte så värst snabb i dagsläget heller :7peta

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Förresten, är det ingen här som vill åka på Sviestad 27/5? Buffas lite med andra twinnar och diverse löst folk på Apriliaklubbens bandag? Vore kul om nån dök upp :)

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Skall för skoj skull GPS mäta den, gjorde det på nya firmabilen och den var 7 km/h under med vintersulor och 5 med sommardäck. Bra att veta så man inte kör för långsamt! :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Förresten, är det ingen här som vill åka på Sviestad 27/5? Buffas lite med andra twinnar och diverse löst folk på Apriliaklubbens bandag? Vore kul om nån dök upp :)

Det låter lockande. Ska iofs de 2 efterföljande helgerna till GR. Inte säkert att det är helt sambo-kompatibelt... Måste man anmäla sig och stöka, eller kan man glida förbi om kompabiliteten säkerställs mha någon patchning?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Det låter lockande. Ska iofs de 2 efterföljande helgerna till GR. Inte säkert att det är helt sambo-kompatibelt... Måste man anmäla sig och stöka, eller kan man glida förbi om kompabiliteten säkerställs mha någon patchning?
Dekaltrim av input kan avhjälpa eventuella kompabilitetsproblem, i övrigt kan jag nog inte svara bestämt på frågan. Som Orsa kompani ungefär...mer än att det i dagsläget ungefär 5 veckor före dagen M är knappt 40 platser lediga. Jag kommer troligen ha med mig Laila och hoj i en buss även om hon inte kommer anmäla sig före. Risken är stor att uppenbara hål i brandväggen måste uppdateras på plats :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...