TRX-tråden

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
jo har ju kört där 3-4 ggr men inte lelleveckan jo den e riktigt kul bana o köra på....ja när slutar vintern..

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
hej har sålt trxen har köpt en cbr 600 f ..hade haft trxen i 7 år kul byta lite...ha det bra...

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Baby is home, med roligare gaffel insatser och motor...med mera!
2012-03-14-007.jpg

Cockpit
2012-03-14-008.jpg

Tachorings
2012-03-15-009.jpg

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Nej nu får det fan vara bra tills vi skall öka kompressionen som bara ligger på 11,2:1 med dessa kolvar.
Fan första året med restskatt...nya firman dragit fel tabell! :huvet

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Sweet KW! Ska bli intressant att höra dina intryck!

Framgaffeln är grym, motorn drar nåt så in i helsicke...kommer fortfarande ordentligt vid 5k och uppåt. Akrat står väl för det, skall testa kayla´s nya system på engelska med större headers och se vad som händer med kurvan. Också shoppat 60mm billet trattar till fuggarna så effekten kommer ner lite lägre.
Har tagit det rätt lugnt då allt är nytt och kedjan är svettigt nära motorfästet....mer kommer senare.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Sweet KW! Ska bli intressant att höra dina intryck!

Framgaffeln är grym, motorn drar nåt så in i helsicke...kommer fortfarande ordentligt vid 5k och uppåt. Akrat står väl för det, skall testa kayla´s nya system på engelska med större headers och se vad som händer med kurvan. Också shoppat 60mm billet trattar till fuggarna så effekten kommer ner lite lägre.
Har tagit det rätt lugnt då allt är nytt och kedjan är svettigt nära motorfästet....mer kommer senare.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Har inte i den här tråden att göra...........längre.

Tar mig ändå friheten att att tala om att jag tycker ditt bygge är grymt coolt! Gissningsvis kommer aldrig prestandan i stå i proportion till de ohemula summor du verkar kasta på traktorn. Det tycker jag är trevligt. Fortsätt plöja ner löjliga belopp i hojen, vill se var det bär hän.:dummer:tummenupp

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Olja

Läste i en oljetråd att äldre moppar t.ex trx inte ska köras på biltema helsyntet pga den är till för moppar med katalysator och därmed inte innehåller zinkdyacrap eller vad det nu heter och kammar vipor eller något då kan skadas. Ligger det någon sanning i detta eller kan min 4l funk biltema race användas?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Olja

Läste i en oljetråd att äldre moppar t.ex trx inte ska köras på biltema helsyntet pga den är till för moppar med katalysator och därmed inte innehåller zinkdyacrap eller vad det nu heter och kammar vipor eller något då kan skadas. Ligger det någon sanning i detta eller kan min 4l funk biltema race användas?

Jag vill gärna tro att det är liknande material i kammarna oavsett katalysator eller inte. Speciellt som det suttit kat på bilar sedan 80-talet... Jag har nog inte sett någon olja med texten "endast för katalysator" heller. Men det är mitt resonemang, det funkade i min.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping