Tänk på att det är 10-15min körande som gäller för att kolla oljenivå...tror du tittar på ett tomt glas.
Angående start...kolla alla "dumma" saker som dödarknappen osv. Låter inte rätt att den bara är ett lik helt plötsligt.
Drar den runt? Startgas i luftburken...har du gnista på tändstift?
Lite brainstorming bara....
Sicken grej alltså. Tömde oljan när den stod på depåstödet precis som jag gör på alla andra hojar.
Haynes säger uttryckligen sidostödet för att all olja skall komma ut. Det missade jag
då jag bara kollade mängderna man skall i med. Jag fick alltså inte ut all olja och så skvimpade jag i 3,6 liter.
Det såg ut som om det var för mycket då det var lite honungsgult i glaset men jag var inte hundra.
Motorn drar runt men inte tillräckligt för att den skall gå igång.
Min är dessutom lite tjurig när den är kall. Det visade sig vara 4 dl för mycket i.
Jag tömde via bottenpluggen tills jag fick nivån i glaset.
Troligen är detta problemet, att den inte orkar få riktig fart i veven med för mycket olja i.
Kan inte provstarta nu för nu är den riven litta. Stiften är kollade. Behöver nytt luftfilter.
Behöver byta kylarvätska, expansionskärlet var helt tomt. Bakre bromsbehållaren var tom.
Så när jag ändå höll på så rev jag av instrumentpanelen också. Har gjort en glasfiberform
till dess baksida. Måste testa och se hur det blir.
Är det mycket mickel med acewell, koso eller liknande?