TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jaha då har man ute och kört lite i helgen och det gick ju bra fast det var kallt :rolleyes:

Kom fram till att jag vill ha nåt nytt bakdäck så vilket sportouringdäck har sportigast eller åtminstone sportig profil? Z6 angel eller vad, nån som har nåt bra tips?

:hej

Vad tror du om att testa brostens nya S20? Är sewgen själv.
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Sjuk vad du har arbetat med hojen!!!!!!!!!!:tummenupp
Va det inte ett jävulskt pyssel att få helkåpan att sitt rätt????????????
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Enkel fråga..... Hur svåra är dom på Sviestad med avgassystem??? Läste nånstans att dom ruttnat och bara tillåtet orginal oavsett om du klarar buller kraven??? Stämmer det eller är det .........??
Förresten, är det ingen här som vill åka på Sviestad 27/5? Buffas lite med andra twinnar och diverse löst folk på Apriliaklubbens bandag? Vore kul om nån dök upp :)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Vad det gäller dB t så låter jag det vara osagt om det bara går med orginal.
Ja 92db har väl jag med uppfattat som någon form av standard, men jag tror det va nå kurs där som det stod när man skulle anmäla sig att ENDAST orginaldämpare!!!!????
Fattade aldrig om det var alltid eller bara den kursen.
Har inte dom flesta runt 92dB, då är det ju egentligen bara original som klarar kraven....
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Enkel fråga..... Hur svåra är dom på Sviestad med avgassystem??? Läste nånstans att dom ruttnat och bara tillåtet orginal oavsett om du klarar buller kraven??? Stämmer det eller är det .........??
Anledningen till att man går ut med "endast original" är att man som på Anderstorp inte vill ta diskussionen och chansa att nån löser ut ljudfällorna i onödan. Det ger klara regler som man kan hänvisa till och slippa mycket tjafs. Sen har de såklart en bullergräns och har du helsystem som inte på ett uppenbart sätt bullrar så går det säkert att lösa, är min spekulation.
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Killerwhale: Har du någon större bild på hojen med helkåpan? Nyfiken på hur det ser ut.

Ibland vill jag ha TRX igen och drar igång lite sköna TRX-videon på youtube och :gråta
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Tjena moss. Ganska nybliven ägare till en TRX.
Var ute en ordentlig repa 1:a Maj, kunde inte hålla mig tills efter servicen. :banana
Skön "lagom" hoj. Nu håller jag på att kolla igenom den lite och service förstås.

Har börjat plöja igenom tråden från början och är på sidan 87 nu (höst 2005 ungefär).
Bara 200+ sidor kvar. :)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Välkommen! Finns det några frågetcken kvar efter genomläsning, så fråga på. Finns mycket erfarenheter från både f.d. och nuvarande TRX:are.
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Välkommen! Finns det några frågetcken kvar efter genomläsning, så fråga på. Finns mycket erfarenheter från både f.d. och nuvarande TRX:are.
Tack :)
Du är ju en av veteranerna här, var med från trådstart väl?
Lite grejer har jag redan fått reda på, andra frågor har dykt upp som TDM900 motor, FCR 41:eek:r, turbo. :va
Jag skall modda "naket" på min TRX så det blir en liten byggtråd snart.
Sen får vi vad som utvecklas fram i den tråden. ;)
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Har börjat med oljebytet och får inte igång hojen igen efter det.
Tänkte ju göra den speciella oljetrycks kollen, det krävs ju att motorn är igång.
Svårt att se oljenivån nu med ny olja. Jag har pyttsat i 3,5 liter efter Haynes specen som är
det minsta utan filterbyte. Har dock bytt filtret också men brukar börja lägre så det inte
blir överfyllt. Såg gyllengult ut i hela tittglaset, svänga den fram och tillbaka hjälper inte.
Tog i ytterligare 1 dl men det gjorde ingen skillnad i glaset.
Kan det vara så att jag hällt i alldeles för mycket?
Att den blir svårstartad pga detta?
Har ju startat den ett tiotal gånger och kall är den lite trög att få igång i vanliga fall.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Tänk på att det är 10-15min körande som gäller för att kolla oljenivå...tror du tittar på ett tomt glas.
Angående start...kolla alla "dumma" saker som dödarknappen osv. Låter inte rätt att den bara är ett lik helt plötsligt.
Drar den runt? Startgas i luftburken...har du gnista på tändstift?
Lite brainstorming bara....
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Tänk på att det är 10-15min körande som gäller för att kolla oljenivå...tror du tittar på ett tomt glas.
Angående start...kolla alla "dumma" saker som dödarknappen osv. Låter inte rätt att den bara är ett lik helt plötsligt.
Drar den runt? Startgas i luftburken...har du gnista på tändstift?
Lite brainstorming bara....
Sicken grej alltså. Tömde oljan när den stod på depåstödet precis som jag gör på alla andra hojar.
Haynes säger uttryckligen sidostödet för att all olja skall komma ut. Det missade jag
då jag bara kollade mängderna man skall i med. Jag fick alltså inte ut all olja och så skvimpade jag i 3,6 liter.
Det såg ut som om det var för mycket då det var lite honungsgult i glaset men jag var inte hundra.
Motorn drar runt men inte tillräckligt för att den skall gå igång.
Min är dessutom lite tjurig när den är kall. Det visade sig vara 4 dl för mycket i.
Jag tömde via bottenpluggen tills jag fick nivån i glaset.
Troligen är detta problemet, att den inte orkar få riktig fart i veven med för mycket olja i.
Kan inte provstarta nu för nu är den riven litta. Stiften är kollade. Behöver nytt luftfilter.
Behöver byta kylarvätska, expansionskärlet var helt tomt. Bakre bromsbehållaren var tom.
Så när jag ändå höll på så rev jag av instrumentpanelen också. Har gjort en glasfiberform
till dess baksida. Måste testa och se hur det blir. :)

Är det mycket mickel med acewell, koso eller liknande?
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top