TRX-tråden

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Froven skrev:
Bandagarna på Anderstorp 2-3/7 är uppe på hemsidan nu.
http://www.scacomp.se/bandag.asp

Vad tror kollektivet om att samlas där någon av dagarna ?

Vilken dag kan vi få ihop flest TRXer på ?

//Peter


Det är välförbannat i h*****e at man alltid skall jobba så fort något har med MC att göra.... :huvet Missar alla bankurser och nu detta! :4skrika

:) Jag önskar ledigt hos min arbetsgivare och får :finger
Jag känner att jag :huvet och blir :4skrika
:confused: över vad jag ska göra...Jag får en idé och blir :banana
Jag :machinegu min arbetsgivare :cdevil och :squid ändå!

Synd att det inte var helgen efter!

Näslund
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Nu har jag anmält mig också. Har iofs inte fått bekräftelsebrevet än, men jag tänker köra på lördagen.

Jocce, har SMSat honom om gaffeln. Vi får se. Hur mycket behöver om jag köper den ? Nytillverkad "stem", R1framskärm och nån form av hastighetsmätare och sen rock´n roll ?

//Peter
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
YZF 750 R sving

Är nu på jakt efter sving och bakfälg, har fått ett erbjudande på en sving. Vad är rimligt att betala för svingen??? Och hur mycket bör en bakfälg kosta??

Nästa fråga är, passar det rakt på eller måsta man modda något??

Friskt vågat hälften vunnet!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
one4fun skrev:
Är nu på jakt efter sving och bakfälg, har fått ett erbjudande på en sving. Vad är rimligt att betala för svingen??? Och hur mycket bör en bakfälg kosta??

Nästa fråga är, passar det rakt på eller måsta man modda något??

Friskt vågat hälften vunnet!

Huruvida det passar rakt av eller inte överlåter jag till proffsen att svara på, men angående kostnaden så brukar svingarna gå för mellan 1500 & 2500 på Ebay, då ofta med stötdämpare på. Bakfälgen brukar ligga mellan 1-2000 beroende på om skivan är på, däck, ryckutjämnnare etc.
Summa summarun, hamnar du under 3´så är det väl inte helt fel :confused:

//Peter
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Starta svensk TRX/TDM club i forumet

Satt och funderade lite

Kan det inte vara en idé att starta en TRX club i sporthojs clubforum??

Då kan man ju skapa separata trådar bara för modifieringar, presentation av våra hojar mm. Det blir ju betydligt lättare att hitta infon när man behöver det??

Vad tror ni om detta ??

Näslund
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Nu har jag anmält mig också. Har iofs inte fått bekräftelsebrevet än, men jag tänker köra på lördagen.

Jocce, har SMSat honom om gaffeln. Vi får se. Hur mycket behöver om jag köper den ? Nytillverkad "stem", R1framskärm och nån form av hastighetsmätare och sen rock´n roll ?

//Peter

Iom att det är en 98'a behöver du inte ny stam/pelare/stång/stem/gängad rörbit eller vad det nu heter, om du använder TRX'ens. Den kommer dock att sticka upp ur övre kronan en bit. Kanske inte så snyggt, men du bestämmer själv hur mycket pill du vill ha.

Där imot behövs en passring? för övre krona/stam oas om du gör ny eller behåller TRXstammen (kan inte fatta att jag inte har ngn blid på hur den ser ut...). Den ska passa in i den försänkning som R1'ans övre krona har, samt fungera som bussning till stammen i kronan.

Annars behövs inget mer än det lu listat tidigare.

En sak att tänka på bara: Du kommer att få sätta styrhalvorna under kronan, vilket ger små marginaler för fingrarna gentimot kåpan vid fulla styrutslag.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
one4fun skrev:
Är nu på jakt efter sving och bakfälg, har fått ett erbjudande på en sving. Vad är rimligt att betala för svingen??? Och hur mycket bör en bakfälg kosta??

Nästa fråga är, passar det rakt på eller måsta man modda något??

Friskt vågat hälften vunnet!

Beror på årsmodell. -95 eller senare ska passa utan probs (svingen ska ha öhlins-dekalen på de årsmodellerna.

O.B.S. -= andrahands information=- O.B.S.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Atorp 2/7, ska jag dra ett meddelande på den svenska TRX gruppen i Yahoo också?
När ska vi öla, om jag fixar att städa i kalendern, så lär jag dyka upp rätt sent på fredagen, antar det är lika för Laila/Jåke? Partaj på lördagen, hemfärd söndag?
Logi, Jocce? För mig går i princip vad som helst, roligast om vi kan vara samlade, tycker jag.
/Hasse
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
en bild talar för sig...

Froven.

Tog en bild på en ritning jag hade liggandes.
Detta är "passringen".
Måtten kanske inte stämmer, för jag vet inte vad -98'an har för mått.
 

Bifogat

  • Passring.jpg
    Passring.jpg
    116.5 KB · Visningar: 66

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Beror på årsmodell. -95 eller senare ska passa utan probs (svingen ska ha öhlins-dekalen på de årsmodellerna.

O.B.S. -= andrahands information=- O.B.S.
Tror också den ska passa rakt av, kikade i PB artikel, och där står det något om dogbone, att den såg ut som en chopper om man inte körde med kortare. Jag har mina mått lite högre upp i tråden (även om de är relativt osäkra, svårt att mäta riktigt). Har du frågor kan jag försöka svara genom att kika på min. Var inte jag som gjorde modifikationen, så jag kan bara se vad som är gjort...
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
TRX-joCCe skrev:
Froven.

Tog en bild på en ritning jag hade liggandes.
Detta är "passringen".
Måtten kanske inte stämmer, för jag vet inte vad -98'an har för mått.

Så var min väg mot personlig ruin utstakad. Får prylarna nästa vecka. Tog baklampan oxå.

Behöver jag övre kronan, den man sätter tändingslåset i eller kan jag behålla TRXens ?

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Så var min väg mot personlig ruin utstakad. Får prylarna nästa vecka. Tog baklampan oxå.

Behöver jag övre kronan, den man sätter tändingslåset i eller kan jag behålla TRXens ?

//Peter

Alltid kul att lura medmänniskor i fördärvet :hihi
Du behöver den, kronan alltså.

Kom på en sak till.. tändningslåset... fick du med r1'ans?
Annars blir det lite mer mec.

Hjälper dig på alla sätt jag kan. Bara hojta till
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Atorp 2/7, ska jag dra ett meddelande på den svenska TRX gruppen i Yahoo också?
När ska vi öla, om jag fixar att städa i kalendern, så lär jag dyka upp rätt sent på fredagen, antar det är lika för Laila/Jåke? Partaj på lördagen, hemfärd söndag?
Logi, Jocce? För mig går i princip vad som helst, roligast om vi kan vara samlade, tycker jag.
/Hasse

Återkommer i kväll med info om boende. Måste iväg en sväng nu, men jag har kollat upp lite stugor å vandrarhem
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
TRX-joCCe skrev:
Iom att det är en 98'a behöver du inte ny stam/pelare/stång/stem/gängad rörbit eller vad det nu heter, om du använder TRX'ens. Den kommer dock att sticka upp ur övre kronan en bit. Kanske inte så snyggt, men du bestämmer själv hur mycket pill du vill ha.

Där imot behövs en passring? för övre krona/stam oas om du gör ny eller behåller TRXstammen (kan inte fatta att jag inte har ngn blid på hur den ser ut...). Den ska passa in i den försänkning som R1'ans övre krona har, samt fungera som bussning till stammen i kronan.

.
Är det dessa bilder du saknar ?

Pust o stön, hade väl inte tänkt att behöva fixa R1 tändningslås oxå, illa nog med allt det andra. Får se om jag kan få tag på en övre krona då....

//Peter
 

Bifogat

  • Stem on bike.jpg
    Stem on bike.jpg
    17.1 KB · Visningar: 91
  • Stem.jpg
    Stem.jpg
    5.5 KB · Visningar: 113
  • Washer on bike.jpg
    Washer on bike.jpg
    17 KB · Visningar: 109
  • Washer on stem2.jpg
    Washer on stem2.jpg
    11.2 KB · Visningar: 95
  • Washer.jpg
    Washer.jpg
    4.7 KB · Visningar: 98

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Är det dessa bilder du saknar ?

Pust o stön, hade väl inte tänkt att behöva fixa R1 tändningslås oxå, illa nog med allt det andra. Får se om jag kan få tag på en övre krona då....

//Peter

Sista bilden är den del jag menar.
Du kan behålla orginal t-lås, men det passar inte rakt på, samt att det sitter fast med brytbultar som är ett helvete att få loss...
Hade tur som hittade ett begagnat för 500:-

Övre krona är ett måste eftersom diametern på gafflarna skiljer dramatiskt.

Känner du en som jobbar med cnc-fräsar, kan han nog hyvla av en aluplanka till en styrkrona.

Men till det goda hör ju att du slipper en massa jobb med att passa in orginalfälg. Det är inte illa :tummenupp
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
har en liten undran som någon kanske har ett svar på :va

när jag köpte min TRX så fick jag med en extra motor (som jag fortfarande inte orkat hämta) med havererad kolv........kan en sån vara värt något om jag vill kränga iväg den??
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ben Pool skrev:
har en liten undran som någon kanske har ett svar på :va

när jag köpte min TRX så fick jag med en extra motor (som jag fortfarande inte orkat hämta) med havererad kolv........kan en sån vara värt något om jag vill kränga iväg den??
Om det är begränsat till kolvhaveri, så är nog bara toppen värd mödan att hämta den. Antingen om du vill trimma eller för att sälja. Vet själv någon som egentligen skulle vilja ha en annan koppling och kanske ett par kammar om det funnits pengar :rolleyes:
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Hmm, jag ska nog hämta hem den ihelgen
Fan det börjar bli fullt på köksgolvet med prylar nu....tur man inte har några köksmöbler ;)

Ska se om det bara är kolvhaveri......men nu när jag tänker lite på det så var det nog inte kolvhaveri ändå......kan ha varit vevhaveri :va

Jaja, vi får se vad som kan vara användbart och om det är någon som behöver något så kan vi säkert komma överens :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top