TRX-tråden

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
HansJ skrev:
Idén är inte dum, men frågan är hur Swedie ställer sig till det? Det har mumlats lite om de märkes/modell unika trådarna...

Det finns annars en TRX grupp på yahoo.com, som inte är särdeles aktiv. Kanske dax att sparka liv i den om folk är intrresserade? Finns fotoalbum, filuppladdning, mailinglista osv.
http://autos.groups.yahoo.com/group/swedishTRXlist/

/Hasse
Ja, den behöver lite liv, just nu steendöd.

Man jag är member nu.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Ser lysande ut!

Sökes: stugdelare
Finnes: morgontrött, morgongrinig, ej snarkande (även om vissa påstår motsatsen :rolleyes:, men sängvätare är jag i alla fall inte, det är bekräftat) manlig merårig öldrickare...

Dyker upp sent på fredagskväll, stannar till söndag.
Dito!
Ja, alltså det där med sen ankomst :hihi

Jag har betalt anmälningen och Laila är preliminärbokad. Vi har 45 mil att köra och slutar jobbet kl17, vår ankomst beräknas till runt 2230-2300 m.a.o

Delar gärna stuga med någon som fortfarande är vaken då :7peta
Eller jag menar Laila gärna gör det, jag kör ju inte TRX så jag tar väl in nånstans i närheten :tomten

Edit: Frivilliga stugdelare här alltså!
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ripnilpor skrev:
Ja, den behöver lite liv, just nu steendöd.

Man jag är member nu.
Får vi inte egen TRX avdelning så är det i vart fall ett alternativ, kanske ffa för fildelning, exvis om vi sätter ihop ett Excel ark med moddar som Froven m.fl. efterlyste.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HasseJ, jag hittade en förteckning över Öhlins bakstötdämpare i min dator.
Laddade upp den på SwedishTRXlist.
http://groups.yahoo.com/group/swedishTRXlist/
Hursomhelst, enl vad jag förstår av den är det samma dämpare på YZF750SP och TRX, (precis som du sade). Dessutom verkar en hel gäng andra hojar ha samma, tex GSXR 750 96-00, Triumph Daytona 595 97-99, YZF 1000 96-00.

Detta gör isf utbudet av stötdämpare bak betydligt större...

Om jag missförstått hur den listan skall läsas är jag tacksam för korrigerande åsikter.

//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Om du sponsrar mig till 80% lovar jag att klistra på ett klistermärke med ditt namn på.

//Peter
Klistermärken kan jag göra egna, inte behöver jag betala 8 stora pengar för det... :blah

Men visst vore det :yoparty med de skivorna och oken på en "gammal" trixxie. Ballare än en R1-gaffel tror jag :D
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
HasseJ, jag hittade en förteckning över Öhlins bakstötdämpare i min dator.
Laddade upp den på SwedishTRXlist.
http://groups.yahoo.com/group/swedishTRXlist/
Hursomhelst, enl vad jag förstår av den är det samma dämpare på YZF750SP och TRX, (precis som du sade). Dessutom verkar en hel gäng andra hojar ha samma, tex GSXR 750 96-00, Triumph Daytona 595 97-99, YZF 1000 96-00.

Detta gör isf utbudet av stötdämpare bak betydligt större...

Om jag missförstått hur den listan skall läsas är jag tacksam för korrigerande åsikter.

//Peter
Lysande, usch såg nu att det finns en chatt där oxå, ännu mindre tid för jobb ;)

Uppmuntrad av din grundforskning, gick jag in på Wilbers hemsida och kollade upp de modellerna du listade, och de har dessvärre olika artikelnummer. Det kan ju i sin tur bero på att:
a, Wilbers är smarta och vill inte ha en begagnat marknad, dvs att många modeller är lika men säljs till specifika modeller, i så fall ringer vi Sverker på PLus...
b, dämparna är i princip lika, dvs passar måttmässigt, men har annan fjäder, andra dimensioner på ventiler eller dylikt. Då kan det ju t.o.m vara så att det kan finnas modeller som redan är "färdigkittade", gäller bara att hitta rätt modell då...
c, de är olika även specifikationsmässigt, och att de bokstavskobinationer som Öhlins har, bara indikerer vilken typ det rör sig om, exvis piggyback eller inte

Inte f-n vet jag, men Öhlins borde väl kanske ha koll, eller någon annan här på forumet.

F.ö. är Öhlinsgafflarna faktiskt coolare :mattias VSV, och i mitt nästa liv sitter det såna och bromsarna som Jåke hittade på min hoj...
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
F.ö. är Öhlinsgafflarna faktiskt coolare :mattias VSV, och i mitt nästa liv sitter det såna och bromsarna som Jåke hittade på min hoj...

Får jag bara på den förb****de R1gaffeln, kan jag i nästa anfall av rikedom slänga på R&T gaffelben passandes en R1. Hur bra som helst :)

Tror för övrigt att du har rätt, jag tolkade Öhlins lista lite väl optimistiskt.
Klart att det finns en viss modellspecifik anpassning map vikt, springrate, ventiler etc, men om eländet passar rent fysiskt borde man ju komma rätt långt bara med att leka med inställningarna ?

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Får jag bara på den förb****de R1gaffeln, kan jag i nästa anfall av rikedom slänga på R&T gaffelben passandes en R1. Hur bra som helst :)

Tror för övrigt att du har rätt, jag tolkade Öhlins lista lite väl optimistiskt.
Klart att det finns en viss modellspecifik anpassning map vikt, springrate, ventiler etc, men om eländet passar rent fysiskt borde man ju komma rätt långt bara med att leka med inställningarna ?

//Peter

He,he. Kan se det framför mig. Hasse & Froven springandes fram till alla tänkbara hojjar och detaljstuderar bakdämparen med måttband och linjal för att utröna vad som skulle kunna passa :lol

Om nu gsxr750-dämparen passar, så är ju det riktigt goda nyheter. Borde ju finnas en hel del till dem från superbike?

Jag har ju en orginal liggandes, så om ni vill ha ngr mått, så är det bara att säga till
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Stugan

Är det ngt ni själva bokar eller ska jag göra det? Isf hur många blir ni?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Är det ngt ni själva bokar eller ska jag göra det? Isf hur många blir ni?
Kanske lika bra vi bokar själva, men jag vet inte riktigt vilka som är intresserade?
Jåke och Laila är på, men hur är det med övriga? De jag vet kommer är:

Jocke (behöver ingen stugplats antagligen)
HansJ, stuga
Jåke, stuga
Laila, stuga
Froven, stuga?

T-rex var intresserad, men vad jag kan se har han inte varit på SH sen strax innan han for till GotlandRing, hoppas gutarna inte var elaka med dig :hihi

Hur är det med övriga som var intresserade?

Såg f.ö. att det är SM på Sviestad på söndagen, kanske kunde vara kul att stanna till och se hur man borde köra?

/Hasse
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
Kanske lika bra vi bokar själva, men jag vet inte riktigt vilka som är intresserade?
Jåke och Laila är på, men hur är det med övriga? De jag vet kommer är:

Jocke (behöver ingen stugplats antagligen)
HansJ, stuga
Jåke, stuga
Laila, stuga
Froven, stuga?

T-rex var intresserad, men vad jag kan se har han inte varit på SH sen strax innan han for till GotlandRing, hoppas gutarna inte var elaka med dig :hihi

Hur är det med övriga som var intresserade?

Såg f.ö. att det är SM på Sviestad på söndagen, kanske kunde vara kul att stanna till och se hur man borde köra?

/Hasse

Jag har fixat barnvakt från fredag eftermiddag till lördag kväll. Har inte riktigt bestämt mig för om jag skall sova där nere eller ta mig till mossen på Lördag morgon. Jag samordnar mig logistiskt med T-rex och ev en Gbg-TRX till.

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag lade f.ö. till en fil under svenska TRX-listan, en samling av fjädringsinställningsbeskrivningar. Den hamnade under Suspension, Froven, beskrivningen på den mappen, det står Öhlins, ändrar du beskrivningen på mappen? Dessutom kunde jag inte kika på ÖhlinsPDF:en i går kväll. Under dagen gick det däremot bra? Har skickat mail till Öhlins för att se om de kan reda ut det här med dämpare, olika hojar och specifikationer, får se om de är service-minded nog för att svara...
/Hasse
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
Jag har fixat barnvakt från fredag eftermiddag till lördag kväll. Har inte riktigt bestämt mig för om jag skall sova där nere eller ta mig till mossen på Lördag morgon. Jag samordnar mig logistiskt med T-rex och ev en Gbg-TRX till.

//Peter
Men vad med grilla och öla då? :7peta
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
Men vad med grilla och öla då? :7peta

Det är väl enda anledningen att åka ner på fredagen ??

Ändrade benämningen under Suspension som min herre önskade, *.pdf-filen funkade för mig nu iaf. Kan maila den till dig, det brukar ju gå bra för oss när vi försöker oss på det :).

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
Det är väl enda anledningen att åka ner på fredagen ??

Ändrade benämningen under Suspension som min herre önskade, *.pdf-filen funkade för mig nu iaf. Kan maila den till dig, det brukar ju gå bra för oss när vi försöker oss på det :).

//Peter
JO, eller öla på lördagen efter körningen? Så kan man sova ut lite på söndagen. Vi är ju några från "norra" sverige :3freak som inte kommer så tidigt på fredagen.

PDF:en funkar nu, från den här datorn i alla fall, och rubriken ser så bra ut så. :tummenupp
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
HansJ skrev:
Hur är det med övriga som var intresserade?

Hmm, jag kanske tar mig upp på lördagmorgon. Inte för att köra, men för att säga Hej och få ett ansikte till era nick :)
Givetvis kommer jag med kameran i högsta hugg

Är ju inte mer än 2 timmar upp, så är det bara väder så.....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top