TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Hoppas ni får kul.

Finns det något annat än raksträckor norr om Sundsvall ?

//Peter
Jag hoppas mest att de kommer tillbaka med hojarna i bra skick. Verkar ha drabbats av TRX-virus :3freak

Sen är det väl mest raka högfartssträckor där uppe, men tydligen tar de dem på vägen hem. Nu kör de genom Norge upp :yoparty
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
b.q skrev:
Vanligtvis så e' det emulsionsrören som slits på dessa cyklar!! Gör underverk att byta dem!!! Bör bytas i 3000-4000 mils intervaller.
gå in på www.factorypro.com o kolla under "TRX", mycket matnyttigt!!
...eller så löser man konstruktionsfelet med en liten halvmåneformad bricka, som hindrar nålen från att tippa! Finns beskrivet ute på någon av siterna, kan kolla upp det om någon vill!
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Jag hoppas mest att de kommer tillbaka med hojarna i bra skick. Verkar ha drabbats av TRX-virus :3freak

Sen är det väl mest raka högfartssträckor där uppe, men tydligen tar de dem på vägen hem. Nu kör de genom Norge upp :yoparty
Du eller Dino? :hihi Seså, kämpa inte emot, du vet att du vill...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Du står inte högt i kurs hos min flickvän, enl. henne så har du dålig inverkan på mig :hihi Skyller så klart på andra om möjligt. Då syns vi på Sviestad då, med originalblås!
/Hasse
He,he oups..

Har du kört där tidigare?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
He,he oups..

Har du kört där tidigare?
Jupp, min första "bankörning" var där förra året. Mer TRX anpassad, även om det finns en relativt lång raka med en svag knix på mitten. Lurigaste kurvan är Torparn, som dessutom är utgången till den långa rakan. Spårvalet som lärs ut känns helknepigt...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Har meckat dit cykeldatorn idag, men glömde kolla en annan sak...

Går det att justera ljusbilden uppåt? Glömde att leta efter sådana justerskruvar idag.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Last edited:

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Froven skrev:
Klämde du oxå på 180däck på orginalfälgen ? Varför kör jag fortfarande runt på 160däck ? Varför är det så lite effekt i motorn? Vaför har jag inte semester än ? Varför vann jag inte på Triss nu heller ?

Skit i vinklarna. Gasa o blunda, det gör alla andra....

//Peter

Angående 180 däcket, mycket liten skillnad i bredd, gott om luft vid svingen, hade kapat i orginal kedjeskydd där jag trodde att däcket skulle ta i , ha inte ens nära, tror nu i min enfald att tom huggern kommer att passa...otroligt grepp..... :pannkyss Michelin power/road
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
850-Ångest!

Att köpa eller att inte köpa, det är frågan. :3freak

Ska jag sälja TDM å köpa ännu TRX till familjen? Som jag inte riktigt vet skicket på men som kanske har mindre mil på mätaren?

Ska jag överta Laila's när/om hon byter hoj? Den är ju trots allt lite portad och genomgången...

Ska jag ha kvar min TDM? Med Akra på går den ju faktiskt så mycket bättre än med original....och den går åxå att höja baken på...och samma bromsar...

Ska jag köpa en ZX-7R för pengarna istället? Gillar ju den med och den har mer effekt än TRX. Fast 4 cylindrar är dyrt att serva (och trimma).... :(

Nä, det får nog bli en TRX. Men Dino eller en helt annan...å vågar jag annonsera ut hojen 3v innan 3000-kronors-kursen :död

Nån som vill byta en TRX mot en "utprovad" TDM?

:huvet :gråta


:hihi :rolleyes:
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Jåke skrev:
Nån som vill byta en TRX mot en "utprovad" TDM?

Japp, byter mer än gärna just nu
Min TRX kan väl också kallas utprovad antar jag, jag vet iaf att hon glider riktigt snyggt på vänster sida :3freak


Men allvarligt, vilka förlsag på framgaffel har ni förrutom R1 ???
Så jag vet vad jag ska leta efter....

Efter en mindre lyckad runda igårkväll så behöver jag byta både det ena och det andra och definitivt framgaffeln som inte längre ar varken rak eller snygg.
Bilder på förödelsen kommer snart, glömde ta kameran med när vi hämtade hojen tidigare

Kör försiktigt i värmen :)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ben Pool skrev:
Japp, byter mer än gärna just nu
Min TRX kan väl också kallas utprovad antar jag, jag vet iaf att hon glider riktigt snyggt på vänster sida :3freak


Men allvarligt, vilka förlsag på framgaffel har ni förrutom R1 ???
Så jag vet vad jag ska leta efter....

Efter en mindre lyckad runda igårkväll så behöver jag byta både det ena och det andra och definitivt framgaffeln som inte längre ar varken rak eller snygg.
Bilder på förödelsen kommer snart, glömde ta kameran med när vi hämtade hojen tidigare

Kör försiktigt i värmen :)

Ajj! Det där lät inte kul. Men du klarade dig helt eller?

Vad det gäller gafflar, tror jag de flesta går att få dit med lite mek.
Thundercat-benen passar väl rätt i kronorna?
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
TRX-joCCe skrev:
Men du klarade dig helt eller?


Sårad stolthet är väl det värsta

Annars ett litet skrapmärke på höften/magen (jackan kasade upp och byxorna ner....ALDRIG mer delat ställ), lite öm i höften och vänster axel fick sig en törn i landningen.......känner mig lite mörbultad (som en gigantiskt träningsverk ungefär)
Men mina byxor ser ganska rejs ut nu :tomten
 

Phr33k

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
1
Hoj
1
Ben Pool skrev:
Sårad stolthet är väl det värsta

Annars ett litet skrapmärke på höften/magen (jackan kasade upp och byxorna ner....ALDRIG mer delat ställ), lite öm i höften och vänster axel fick sig en törn i landningen.......känner mig lite mörbultad (som en gigantiskt träningsverk ungefär)
Men mina byxor ser ganska rejs ut nu :tomten

Dedär lät inte roligt!
Hade du ett delat ställ som satt ihop med dragkedja eller et "heldelat" byxa jacka som inte sitter ihop alls ?

Hoppas det inte är så illa ställt med bågen !
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ben Pool skrev:
Sårad stolthet är väl det värsta

Annars ett litet skrapmärke på höften/magen (jackan kasade upp och byxorna ner....ALDRIG mer delat ställ), lite öm i höften och vänster axel fick sig en törn i landningen.......känner mig lite mörbultad (som en gigantiskt träningsverk ungefär)
Men mina byxor ser ganska rejs ut nu :tomten
Fy fan vad trist! Skönt att du har klarat dig något sånär:tummenupp Hojen är ju enklare att fixa, sårad stolthet går över, och som du är inne på så är det ju läge att börja modda lite. Tror också YZF gaffeln funkar, Thundercat tror jag också passar rakt av? :va
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Att köpa eller att inte köpa, det är frågan.

Ska jag sälja TDM å köpa ännu TRX till familjen? Som jag inte riktigt vet skicket på men som kanske har mindre mil på mätaren?
:banana jovisst ska du det!

Jåke skrev:
Ska jag överta Laila's när/om hon byter hoj? Den är ju trots allt lite portad och genomgången...
Låter som hon är lite småkär, tror du hon säljer:va
Jåke skrev:
Ska jag ha kvar min TDM? Med Akra på går den ju faktiskt så mycket bättre än med original....och den går åxå att höja baken på...och samma bromsar...
och fotpinnarna, vad göra med fotpinnarna :7peta
Jåke skrev:
Ska jag köpa en ZX-7R för pengarna istället? Gillar ju den med och den har mer effekt än TRX. Fast 4 cylindrar är dyrt att serva (och trimma)....
4? har de satt i två twinnar i den, eller hur menar du?
Jåke skrev:
Nä, det får nog bli en TRX. Men Dino eller en helt annan...å vågar jag annonsera ut hojen 3v innan 3000-kronors-kursen :död

Nån som vill byta en TRX mot en "utprovad" TDM?
Welcome to the pleasuredome! :pannkyss
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Klubb forum

Så här långt har vi kommit....Ser inte omöjligt ut på något sett...

Re: TRX Club i forumet

--------------------------------------------------------------------------------

Hejsan

Ska se om jag inte kan ta lite tid i helgen och skapa lite extra forum på något elegant sätt.
Återkommer. Om inte, påminn mig igen om några dagar.

Mvh
Johnny


Citat:
Inskickat av one4fun
Hej Swedie

Vad jag har förstått så är du en av skaparna av denna emenenta sida för oss mc fantaster.

Jag har en fråga från oss som huserar i TRX tråden. Vi undrar, om vi skapar en TRX/TDM klubb, får vi ha den i forumet under klubbar då??

Tanken med det är att få ett med överskådligt forum för möten och modifieringar, tråden skulle isåfall flyttats dit. Som vi ser det skulle det underlätta informationsbytet för oss alla som kör TRX/TDM.
som det är nu har vi hälften av informationen på någon Yahoo sida, och det funkar si så där...

Tacksam för svar

med vänlig hälsning

Per "one4fun" Näslund
Trx pilot
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
:banana jovisst ska du det!

Welcome to the pleasuredome! :pannkyss
Tack, då skyller jag på dig :tungan

Nu känns det ju inte ett dugg bättre, men TDM:en är på annons iaf... tur de inte har tillgång till nätet så ofta på sin Norge-resa :rolleyes:

Följdfrågan: Är det värt att satsa på en troligen importerad 96:a eller är det bättre/värt besväret att leta nåt nyare?
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Blandat meck

Tja

Så trodde man att man skulle byta framgaffelolja idag med icke....Var helt inställd på att det skulle finnas en avtappningsplugg i gaffelbenet....men icke... :kocko

Vad är smidigaste sättet nu?? Någonform av vätstkeväxlare/pumpaktigt?? Tips tack! Kanske tid att köpa en verkstadshandbok nu... :tungan

Roligare är att min hugger passar perfekt till 180 däcket också!!

Än roligare är att man kan ta bort mycket av ryckningarna i drivpaketet genom att justera gashandtaget till noll slack....justeras framför tändningslåset, blev mycket bättre... :tummenupp


Funderar på Falkenberg den 20 Juli, var det förbokning eller är det bara att ansluta??
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top