TRX-tråden

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Phr33k skrev:
Hade du ett delat ställ som satt ihop med dragkedja eller et "heldelat" byxa jacka som inte sitter ihop alls ?

Rukka goretex jacka och Arlen Ness skinnbyxor, så det satt inte ihop alls.
När det är dags att åka igen så blir det en Arlen Ness jacka som går att knäppa ihop med byxorna :tummenupp
Kan också meddela att goretex inte får så högt betyg i mitt hållbarhetstest :tomten


TRX-joCCe skrev:
Thundercat-benen passar väl rätt i kronorna?

Så detta alternativet verkar vara det billigaste, enklaste och smidigaste, eller :confused:


HansJ skrev:
Tror också YZF gaffeln funkar,

Mmm, en YZF 750 gaffel skulle kanske inte vara fel
Men då måste jag ha komplett gaffel, plus fälg plus bromsar om jag fattat det rätt.. :va

Ni som hängt dit R1 gaffel, funkar det med orginalfälg eller byter ni den också?
:confused:
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Ben Pool skrev:
Mmm, en YZF 750 gaffel skulle kanske inte vara fel
Men då måste jag ha komplett gaffel, plus fälg plus bromsar om jag fattat det rätt.. :va

Ni som hängt dit R1 gaffel, funkar det med orginalfälg eller byter ni den också?
:confused:

R1 gaffel kräver R1 nedre o övre krona, annan fälg eller som Jocce gjorde, vände TRXfälgen och förmodar jag nya hjullager som passar R1ans hjulaxel.

Samma sak med YZF750gaffeln, allt måste bytas.

Thundercat 600s gaffel skall passa rätt av enl vad jag förstår på engelsmännen.

Testa dessa länkar:
Passa på att fräscha upp din skoltyska oxå.
http://www.racelinks.de/motorradspo....cgi?az=list&forum=DCForumID11&conf=DCConfID2

http://trx850.myfreebb.com/viewforum.php?f=4


//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
En Norgehistoria

Fick just en uppdatering från Laila & Dino:

- De är nu i Björkliden efter att ha varit tvungna att ställa in val-safarin pga storm. Tydligen har det blåst så det stundvis varit svårt att hålla sig på vägen :död

- Resesällskapet Birgitta jobbar ofta i "Björkis" som skidlärare på vintrarna, så jag misstänker att de nu bor billigt... :rolleyes:

- Fick rapporter i helgen om vägarna. Tydligen har det svängt konstant. Alltså inte raka-sväng-raka-sväng-sväng utan mer sväng-sväng-tvär sväng-sväng-sväng... :Bugar

- 210 mil hittills och 1/3 av resan avklarad.

- Fjällvandring imorgon tydligen till nån sevärtdhet jag glömt namnet på och sedan vidare mot Tromsö, Nordkap och Treriksröset. Skulle tro att fler rapporter följer...

Fick en fråga om vad jag skulle ha för hoj nu, tills hon kom hem med Dino. Svarade undvikande på detta :3freak Dock var jag tvungen att påpeka att vissa kriminella element på SH ivrigt försöker lura på mig en eller annan TRX :rofl och att jag blivit allvarligt hotad med en grön :tungan
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Svett....

Hade nog varit torrare om det hade regnat konstant i dag. (klagar dock inte!)
Steg upp 05.40 i morse (brukar inte ha gått å lagt mig vid den tiden annars...) för att bara slänga på mig skinnstället och rusa iväg till mötesplatsen. Där väntade redan den ena polaren och strax dök den andre upp. Så bar det iväg mot sviesta! Efter 22 mil i obehagligt hög marchfart och ett antal felkörningar var vi framme och mötte upp Hasse. De första varven gick rätt knaggligt, speciellt i psykohögern som de kallar torpan. Efter ett tag blev man varm i kläderna och hitta runt rätt ok. Lite senare blev man ännu varmare och ännu varmare tills det slutligen bokstavligt rann svett ifrån en. Det gjorde det hela dagen. Har nog aldrig druckit så mycket vatten och pissat så lite på en dag...
Det blev ca: 15 mil på banan, sen började koncentrationen tryta. Det blev mest uppenbart när jag for i väg för att tanka utan att ta med nyckeln till tanklocket :kocko
Då var det bara att packa ihop och fara hem.
Vi ville inte åka E4, så vi skulle ta småvägar hem. Tötta och slitna utan karta.
Inte så smart... Hur vi än körde så kom vi till korsningar med skyltar till linköping! Stundtals fina vägar iofs, men det var för varmt för planlöst irrande.
Till slut så kom vi till en kanonfin väg som gick längs med vettern ner mot jönköping och det bästa av allt var att den gick i skugga :)
Det tog mindre än 2 timmar upp med stop och över 5 timmar hem...
Men jag har haft skitkul idag! Tror inte jag orkar med ett pass på falken imån.
Hasse kommer nog lägga upp lite schysta bilder sen. Hoppas bara jag lyckades ta ngt vettigt foto på honom.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Nu måste man införskaffa ett sommarställ, perforerat och med CoolMax insida. Mer än 6 liter vätska på Sviestad, förutom det som gick åt på dit- och hemresan.
Lyckades till sist skrapa bort fegranden på bakdäcket, har dock lite kvar på framdäcket att nöta bort... Gick hyfsat, efter ett tag var jag enl. Jockes polare nere på samma tider som Jockes "knaggliga" varv från början av dagen :död, men då hade Jocke pressat ned varvtiderna...
Svårt att hinna ta bilder, åka, dricka vatten, kolla bildresultat, justera kamera, äta etc...
Lägger lite TRX bilder här, resten finns på "filmer poch Bilder" forumet.
/Hasse
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
bilder
 

Bifogat

  • DSCN5296.JPG
    DSCN5296.JPG
    105.3 KB · Visningar: 64
  • DSCN5298.JPG
    DSCN5298.JPG
    121.3 KB · Visningar: 57
  • DSCN5359.JPG
    DSCN5359.JPG
    102 KB · Visningar: 78
  • DSCN5364.JPG
    DSCN5364.JPG
    130.1 KB · Visningar: 73
  • DSCN5368.JPG
    DSCN5368.JPG
    137.1 KB · Visningar: 68
  • DSCN5372.JPG
    DSCN5372.JPG
    96.1 KB · Visningar: 61

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
flera
 

Bifogat

  • DSCN5380.JPG
    DSCN5380.JPG
    133.3 KB · Visningar: 80
  • DSCN5376.JPG
    DSCN5376.JPG
    101.9 KB · Visningar: 48
  • DSCN5375.JPG
    DSCN5375.JPG
    99.8 KB · Visningar: 65
  • DSCN5384.JPG
    DSCN5384.JPG
    97.3 KB · Visningar: 71
  • DSCN5394.JPG
    DSCN5394.JPG
    125.6 KB · Visningar: 55

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Tyvär så blev allt från min kamera kass.
Inte lätt att fota med ngn annans kamera.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Tyvär så blev allt från min kamera kass.
Inte lätt att fota med ngn annans kamera.
Synd, visst är det så. Men du fick ju till en del bra med min kamera (har ju inte visat mina sämsta bilder, lite orättvist kanske att hänga ut dig...)

TRX-joCCe skrev:
Amen du körde ju för snabbt där!
Skulle inte tro det...

Själv hade jag ont i huvudet på hemvägen, var tvungen att stanna och insåg att stoppningen till hjälmen lossat och lagt sig dubbel i pannan... Blev bättre med huvudvärkn när det var fixat:tummenupp Låg sen och flämtade vid sidan av vägen och drack ytterligare en liter vatten
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Synd, visst är det så. Men du fick ju till en del bra med min kamera (har ju inte visat mina sämsta bilder, lite orättvist kanske att hänga ut dig...)
Det tål jag :) Glömde fota med min egen, så det var bara det som polaren fotat som var med på den. Och han hade ju inte fotat med den innan. Det var det jag menade.

Kollade på de du hade lagt upp under foto och video. Fina bilder!
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
la upp lite nya bilder på Trixie efter senaste modifieringen (med hjälp av asfalt :huvet )

Funderar på om kylaren och gjort sitt, om det verkligen kommer att cirkulera vid bucklan :3freak

Trixie
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ben Pool skrev:
la upp lite nya bilder på Trixie efter senaste modifieringen (med hjälp av asfalt :huvet )

Funderar på om kylaren och gjort sitt, om det verkligen kommer att cirkulera vid bucklan :3freak

Trixie

Fan va trist.
Hoppas du hittar delar så du får ihop den.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ben Pool skrev:
la upp lite nya bilder på Trixie efter senaste modifieringen (med hjälp av asfalt :huvet )

Funderar på om kylaren och gjort sitt, om det verkligen kommer att cirkulera vid bucklan :3freak

Trixie
Surt, ser ju ut att vara en del "småplock"... Hur fort gick det, lade du den bara ned på asfalt eller? Kan det räcka att byta gaffelrören, eller är allt helt skevt? Kylaren, har egentligen ingen aning, men visst borde det kunna cirkulera där? Å andra sidan kanske de kan knacka ut den på en kylarreparationsverkstad, de kan ju komma åt hjälpligt genom hålet för kylarslangen.

Mitt medlidande har du! Men som sagt, skönt det gick skapligt för dig!

Edit:
I tyskland slaktas en TRX, verkar finnas de delar du behöver, och du bor ju nästan där, Bielefeld ligger väl bara en så där 40 mil ned, eller?
http://www.racelinks.de/motorradsport/dcforum/DCForumID1/536.html
Och gaffel:
http://www.racelinks.de/motorradsport/dcforum/DCForumID1/533.html
 
Last edited:

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
HansJ skrev:
Surt, ser ju ut att vara en del "småplock"... Hur fort gick det, lade du den bara ned på asfalt eller? Kan det räcka att byta gaffelrören, eller är allt helt skevt? Kylaren, har egentligen ingen aning, men visst borde det kunna cirkulera där? Å andra sidan kanske de kan knacka ut den på en kylarreparationsverkstad, de kan ju komma åt hjälpligt genom hålet för kylarslangen.

Mitt medlidande har du! Men som sagt, skönt det gick skapligt för dig!

Jo, en del småplock och gaffeln ser riktigt trist ut.....det är krokigt och snett, har vridit sig och är skevt. Men jag har egentligen bara gjort en snabbkoll, semestern börjar nästa vecka så istället för den planerade körningen längs västkusten, in i Norge en sväng och sen via Karlstad och mellan sjöarna hem så får det bli en ordentlig översyn och skaderapport......

Sak väl ge mig på att knacka ut kylaren då, kan funka. Som det är nu läcker den iaf inte :)

Värre med motorn som läcker olja, men förhoppningsvis kan jag plocka en ny kåpa från extra motorn jag ahr liggandes någonstans och sen är det problemet ur världen.

Exakt hur det gick till vet jag inte. Det gick så fort, inte hastigheten men händelseförloppet. Jag körde en runda genom stan, var på väg hem till brossan. När jag kom fram mot ett rödljus saktade jag ner ganska tidigt för att slippa stanna. Jag tror att när det sen slog om så drog jag på liiiiiite för mycket och framhjulet lättade lite......det svänger lite grand i denna korsning så förmodligen försökte jag svänga med hjulet i luften och sen när det slog ner så halkade jag på antingen brunnslock, övergångsstället eller en oljefläck eller något för hjulet bara "försvann" och jag åkte på en mindre luftfärd med tillhörande marksyning :näsblod

Jag använde en Audis kofångare/kjolpaket och bakhjul som broms åt hojen och det är där jag tror att gaffeln kröktes :3freak

Inte bra för försäkringen att använda bilar som broms :huvet

Mina "skador" börjar se riktigt fina :rolleyes: ut nu, ett blåmärke på höften som är riktigt stort nu fast gult istället, det liksom smetar ut i samband med färgskiftningen till gult. Och snart är vänsterarmen användbar igen hoppas jag, jag ahr en körning på en svensexa på lördag. Får se om armen håller för det


Edit: Ska kolla dina länkar när jag tagit mig till jobb (där jag borde varit för 36 minuter sen)
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ben Pool skrev:
Edit: Ska kolla dina länkar när jag tagit mig till jobb (där jag borde varit för 36 minuter sen)
Ingenting brutet åtminstone. :tummenupp

Finns en hel del TRX på eBay just nu som säljs i delar. Företrädesvis i Storbritannien så frakten kanske inte blir så billig :gnissla

Länk till sökning
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Ben Pool skrev:
la upp lite nya bilder på Trixie efter senaste modifieringen (med hjälp av asfalt :huvet )

Funderar på om kylaren och gjort sitt, om det verkligen kommer att cirkulera vid bucklan :3freak

Trixie

RN mcservice i GBG har en TRX i delar nu. Är nedre gaffelkronan skev ock ? RN ville ha 1000:- för en sån, vad han vill ha för gaffeln vet jag inte.

Som sagt, Thundercat 600 har enl uppgift samma diameter på gaffelrören, skall följdaktligen passa rakt av. Skall vad jag förstår även med lite meck gå att få dit FZR1000 och Thunderace gaffeln.

Finns rätt ofta gafflar på Ebay, en i Australien har en komplett i molekyler som han säljer, väldans dyr frakt därifrån bara..

Sedan finns det åtminstonde 2 i denna tråden som sitter på gafflar, men själv är jag inte färdig med mitt sorterande av R1gaffeln, så jag vågar inte sälja min.

Skrapad generatorkåpa:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49823&item=7985032524&rd=1

Kyl, killen har även tank som är repad på andra sidan än din :)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10490&item=7986047853&rd=1

Samma kille har en gaffel...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10490&item=7986049924&rd=1

Han tar paypal vilket är rätt skönt.

Gaffeln kanske kompletterar din....

Om du köper nåt därifrån, hojta så kanske frakten kan bli delad eller nåt.

//Peter
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top