TRX-tråden

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
Du köpte den inte i Bromölla väl?,,då är det min gamla..?


QUOTE=TRX-joCCe]Kul! Då är det en sån som jag har :tummenupp

Tror det bara finns 3-4 st i svea av den årsmodellen.[/QUOTE]
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TRX-joCCe skrev:
Tror det bara finns 3-4 st i svea av den årsmodellen.
Tror jag det. Vem vill ha en sån :hihi *duckar bakom tangentbordet*








Bildredigeringen du gjorde blev förresten rätt bra. Då blev det bara rött, vitt och svart. Mycket mera clean än att blanda in aluminium åxå :tummenupp
 

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
Nja,,nu ska vi inte vara sådan,,den cyklen rockade fett annars,,tror inte jag hade sålt den om den varvat ut efter 185,,ler,,

Men som idag så ångrar jag ingenting,,har så jävla kul med tripplen,,

Jåke skrev:
Tror jag det. Vem vill ha en sån :hihi *duckar bakom tangentbordet*








Bildredigeringen du gjorde blev förresten rätt bra. Då blev det bara rött, vitt och svart. Mycket mera clean än att blanda in aluminium åxå :tummenupp
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jåke skrev:
Tror jag det. Vem vill ha en sån :hihi *duckar bakom tangentbordet*
DEN ÄR FIIIN :fatta!
:hihi







Jåke skrev:
Bildredigeringen du gjorde blev förresten rätt bra. Då blev det bara rött, vitt och svart. Mycket mera clean än att blanda in aluminium åxå :tummenupp
Tackar! Tyckte åxå det såg bättre ut
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Luftburken

Hur mycket skall man öppna orginal luftburk?? Och var skall man göra det kiurgiska ingreppet?? :confused:


Vi får skänka en tanke till BenPool, han har det inte lätt i dessa dagar, inte nog med att hojen är skrot, nu har bilmotorn skurit ihop....Billigare att byta än att laga.... :huvet
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jåke skrev:
Vad är väl en dag på A-torp.... :rolleyes: Jag kommer att vara på Gelleråsen 4 dagar v31 :yoparty

Här ska testas TRX :D

Najs!
Blir nästan lite avis.. Jag får börja spara redan nu till nästa års bandagar :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TRX-joCCe skrev:
Najs!
Blir nästan lite avis.. Jag får börja spara redan nu till nästa års bandagar :tummenupp
Joru... nu dammar det i kassan :brinnerup
Vete f-n hur jag ska lösa däcks-frågan som nu plötsligt blev aktuell. :gnissla Nu kommer ju inte mina gatudäck att räcka till utan det blir till att ragga begagnade. Helst på plats åxå... :huvet

Nåja, det kostar om man vill leka :crash :D
 

Phr33k

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
1
Hoj
1
Rensad tail

Rensade tailen på bågen igår. Har även satt dit en väldigt modifierat baklyse från en R1 -01, och miniblinkare. Fegade ur lite o lämnade en del av läppen bak, tog jag för lite ?

PICT0334.JPG

PICT0335.JPG

PICT0336.JPG


vart inte helt hundra bilderna men det får duga :)

dålig före-bild
PICT0002.JPG
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Phr33k skrev:
Rensade tailen på bågen igår. Har även satt dit en väldigt modifierat baklyse från en R1 -01, och miniblinkare. Fegade ur lite o lämnade en del av läppen bak, tog jag för lite ?


vart inte helt hundra bilderna men det får duga :)
Tycker det blev ett lyft för hojjen.
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Phr33k skrev:
Rensade tailen på bågen igår. Har även satt dit en väldigt modifierat baklyse från en R1 -01, och miniblinkare. Fegade ur lite o lämnade en del av läppen bak, tog jag för lite ?

Mycket snyggt :tummenupp

Tänk på att du bör ha reflex bak när du besiktigar hojen
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
CALLAHAN skrev:
Måste man inte ha en förlängare av bakskärmen också?

Näää (lite osäker) men jag har allt bortkapat på min, bara hängt dit plåten i ett hemmabyggt fäste. En snubbe jag känner som är besiktningsman kollade på hojen en dag och det enda han sa var : Bra att du har reflex där bak annars hade du inte gått igenom vid bes

Han nämnde också att regeln att man måste ha framskärm är borttagen sen ett par år tillbaka (jag kör utan, det var därför det kom på tal)......
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
CALLAHAN skrev:
Måste man inte ha en förlängare av bakskärmen också?

Blev riktigt snyggt! :tummenupp
Nope.
Men som sagts tidigare: riifläcks!
En annan sak som jag fått ombes för är saknad list på kåpglaset...
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
ok!

Är sugen på att byta min baklampa också!
Fanns det inte en mod från R1 som passade rakt på? :va
 

Phr33k

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
1
Hoj
1
Ben Pool skrev:
Näää (lite osäker) men jag har allt bortkapat på min, bara hängt dit plåten i ett hemmabyggt fäste. En snubbe jag känner som är besiktningsman kollade på hojen en dag och det enda han sa var : Bra att du har reflex där bak annars hade du inte gått igenom vid bes

Han nämnde också att regeln att man måste ha framskärm är borttagen sen ett par år tillbaka (jag kör utan, det var därför det kom på tal)......

Jo jag vet om det med reflexen, men de är fult så den åker nog bara på en gång vart annat år ungefär =)
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
R1 baklyckta

Jåke skrev:
Enligt de uppgifter jag hört 98-99....

Ni som undrar hur det passar med lampa ifrån R1 98-99 kommer att få ert lustmäte under helgen, skruvar dit en dito lampa med dioder och klarglas.... :tummenupp

Återkommer med bilder när jag är klar
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
CALLAHAN skrev:
Jåke> När får vi se lite bilder?
Lite nytagna bilder på "Rex" dårå.... inga märkvärdigheter egentligen. Har fått lite tveksamma svar av svenska Akra-importören så nu jagar jag febrilt rör på andra håll. Har ju lovat bort ett par av de andra burkarna :brinnerup

Bilderna!

Passa på att se den nu medan den är hel, v31 kommer den att tillbringa 4 dagar på Gelleråsen och sedan vet man aldrig hur den ser ut. Har t.o.m. köpt beggade Pirelli SC på plats i Karlskoga (120+180) som jag kommer att montera på under tisdagen eller nåt, lagom när Hasse åkt hem :hihi

Lite problem har dock tillstött inför kommande vecka. På torsdag åker vi upp till Delta-träffen, jag beställde däck samma kväll jag köpte hojen och ännu inte fått dem levererade eller hört nåt leveransdatum. TomK kan intyga att däcken som sitter på inte lämpar sig för dylika utfärder :huvet :4skrika

Jag har ingen lust att lägga pengar på 3 st framdäck.... :död Det kommer att bli en dyr vecka ändå :(

Nåväl, det är ju flera dagar kvar :tomten

Vi kommer att testa mina burkar på Laila's hoj nån dag snart för att se om bestyckningen funkar, jag har dock inte anledning att tro annat.
Funderar även på hur jag enklast monterar de nya "hundbenen" då jag saknar lyft att stötta upp fjäderbenet med. Ett alt. är att hissa upp baken i taket, det borde funka lika bra? Mjukstart av semestern med lite "fritids-mekande".... :)
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top