Provade Castrol GPS en vända i TDM:en med följden att kopplingen omedelbums började sliraCALLAHAN skrev:Vilken Olja kör ni med i TRIXXEN??
Phr33k skrev:Jag har redan skickat meddelande till Ben Pool
Jåke skrev:Provade Castrol GPS en vända i TDM:en med följden att kopplingen omedelbums började slira
Efter det blev det Shell Advanced VSX, vilket Laila även kör i Dino. Numera dock med tillägg av OKQ8 Racing helsyntet.
Kör tydligen Motul 300V i TRX:en själv, konsistensen är lagom seg och den har mörk och fin färg Blir troligen Shell VSX vid nästa byte då vi får den till riktigt bra pris
Ben Pool skrev:Mmm, såg det.
Ursäkta att jag inte svarat, har haft fullt upp med att fixa inför 30-års bjudningen idag
Låt mig fundera en dag till, så hör jag av mig sen.....ok?
HansJ skrev:
Tror det krävs en bild från mig, men det får vänta till i morgon...
"Locket" räknar jag som den rektangulära plastbiten som håller ned filtret, dvs om man tar bort den så kan man fiska upp filtret utan att klyva burken. Och jag har för mig (men blir osäker nu) att det bakåt har suttit någon form av plastbit, i vart fall är det något på själva burken som skurits bort på med ett okirurgiskt ingrepp? Får kika i morgon...
CALLAHAN skrev:Måste man kapa ramen för att få dit R1 lampan eller har det med in flyttningen att göra?
one4fun skrev:Äntligen klar med bytet, som sagt blev lite mer omfattande än vad jag trodde..men det blev bra till sist!
bild1. tonat glaset
bild2. lagt igen hål som uppstår när man kapar skärmen, sitter 2 plaststrutar ivägen.
bild3. nya lyktfästena, gjorda i dubbla monteringsband
bild4. äntligen klar1
bild4. äntligen klar2, plåten hamnade högt....
Thats it! Nu ska det gasas lite igen....
lunamod skrev:Ett par bilder från idag. Mycket trevligt att köra med slipon på hojen, tack till Ducceklubben och MCHK.
Kolla me Jåke. Han är odiskuterat tdm-experten i denna tråden.ozeo skrev:tjena grappar.
fundera lite på en tdm 97.
o som de flesta vet är de väli princip samma motor men vad exakt skiljer?
sen undra jag om motorn har nåra typiska fel
lite jobbigt o gå igenom en såå lång tråd
CALLAHAN skrev:Testade acc prov mot min polares SV650 idag.
På 3:an i 110 ungefär så gick vi jämt.
Men på högsta växeln på båda så fick jag stor pisk.
Valde mellan en ny SV650 och TRXen när jag köpte min TRX.
Lite surt sa räven!
CALLAHAN skrev:Testade acc prov mot min polares SV650 idag.
Lite surt sa räven!
Hmm, det beror nog mycket på vid vilket varv och vilken växel man kör på. Tror inte du blir frånkörd av en SV rakt fram, om man inte väljer en för SV:n fördelaktig växel/varvtalskombination.CALLAHAN skrev:Testade acc prov mot min polares SV650 idag.
Lite surt sa räven!
Om det inte är för sent så kan jag vara intresserad av passagerarsitsen, har lovat tjejen att bygga något komfortablare, blir nog fult som stryk, men vad gör man inte för husfridens skull...Phr33k skrev:Tja!
Jag har fått tag på en kille i England som handlar med begagnade MC delar. Han har en TRX nu som han styckar upp. Jag har själv bokat lite grejjer, men tänkte höra om nån annan behöver nått ? Frakten är 29.99 för upp till 25 kilo och det finns massa kilon kvar om nån vill vara med o dela frakten till Sverige
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |