Pit-n skrev:[ Jåke som har mer erfarenhet har kanske ha en annan åsikt, vi får avvakta hans kommentarer, han har ytterligare dagar på Gelleråsen denna vecka + MC-träff i helgen. För mig var det perfekt i vart fall!
Tjenare
E de nån annan trexare som ska till SMC kursen på Gelleråsen i helgen förutom Jåke? Kom in på reservplats idag och gläder mig mycket åt detta. Skulle ju vara kul å tjabba TRX i real tid oxå...
Micke
Har kroppen återhämtat sig från resan? Ser fram mot reseberättelsen...Laila skrev:Jåke kommer inte vara på kurs i helgen. Han får nöja sig med CSS igår, Gelleråsen onsdag-torsdag-fredag . Resten av veckan får han leka mig mig och en massa andra på Limaträffen
TRX-joCCe skrev:Återkommer med en trist racerapport senare i natt.
Ben Pool skrev:Men du får credit för din cliffhanger iaf
Men va f-n?! Du hade ju inte pengar till mer banåkningTRX-joCCe skrev:
Det gick förhållandevis bra. För er som kört på a-torp, så skedde det i den skarpa kurvan innan depårakan.
...
Hur gick det då... Jo, det gick så bra det kunde gå. Jag klarade mig med ett slipat skinnställ.
Hojjen fick sig ngr törnar. ...
Får se hur man mår i morgon... Måste ju få ihop hojjen, så man kan åka till falken om vädret blir bra i morgon
Fick ju lön den 25'e (kvällskörning = 300 pix)HansJ skrev:Men va f-n?! Du hade ju inte pengar till mer banåkning
Jo, det blev rätt stressigt efter omkörningen...HansJ skrev:Skönt att det gick hyfsat ändå, och att du har modet och lusten kvar! Hojen fixas ju lätt med pengar och tid, det hade varit värre med dig! Jorå, kommer ihåg den kurvan, det var där jag lyckades luta mest oxå, den är lite knepig i och med att man har rätt bra fart ur "rondellen" och rätt tight med bromssträcka.
Tror det var baken som släppte först eftersom fotpinnen gick i så hårt, så lättade nog baken lite.HansJ skrev:Finns det verkligen ordentlig avåkningszon där, minnet sviktar... Var det framhjulet som svek dig, eller?
Jodå. Db killers skall fixas fram. Är det fortsatt skitväder i veckan så kanske jag kan fixa dem redan in´nan helgen. Annars börjar jag jobba nästa vecka och kan göra dem då.HansJ skrev:[ego-mode ON]
Så då blir det inga db-killers inom den närmsta framtiden misstänker jag? Jåke tyckte min var riktigt tyst, men det var i början på dagen, då vi fes runt på en växel på banan, på slutet av dagen menade han att min lät lika mycket som Millarna med helblås Skönt iofs att kunna styra volymen med högerhanden.
[ego-mode OFF]
Nope. Bara överdriven optimism...HansJ skrev:Håller tummarna att du får ihop grejorna och kan fortsätta banåkat snart igen!
/Hasse
Edit:
Såg nyss att du inte var ensam att damma av i den kurvan, det var inte nåt oljespill eller så?
Det är lugnt om du har andra prioriteter nu... Det löser sig alltid för mig, så stressa inte! Har du inte tid så hojta bara till! Jag ska besiktiga den 17:e och behöver veta någon/några dar innan om jag ska smacka på original eller inte, hör jag inget så räknar jag med att inte planera in ett byteTRX-joCCe skrev:... Jodå. Db killers skall fixas fram. Är det fortsatt skitväder i veckan så kanske jag kan fixa dem redan in´nan helgen. Annars börjar jag jobba nästa vecka och kan göra dem då.
TRX-joCCe skrev:
Det gick förhållandevis bra. För er som kört på a-torp, så skedde det i den skarpa kurvan innan depårakan.
Laila skrev:Det var där som grön kawa körde om mig och kollade terrängegenskaperna istället för att hålla sig på asfalten
Tur att det gick bra med dig . En av "mina" styrelseledamöter har krossat hälen samt har massor av frakturer ända upp i knät efter att ha klotat. Han komihåg i 20 meter att nytt bakdäck kan vara halt, gasade till och *smack* så låg han där. Det blir och länge
Jag håller en tumme åt dig att det går snabbt och billigt att laga.
GôttmosTRX-joCCe skrev:Så, då har man återställt hojjen igen (risig, men körbar).
Det mesta gick att fixa med gasolbrännare och plastklubba. Det är fortfarande lite svårt att få i växlarna för växelpedalen är lite krökt än.
Det var intressant att köra 15 km med endast 2'ans växel Den gör 140 om man varvar ut den ordentligt...
Tog en 12 mils runda bara för säkerhets skull kolla att allt funkar
Missade dock falken. Fick ihop det sista vid 17 tiden, så det var inte lönt att köra ner tyvär.
Ny bandag på a-torp den 16'de (17-20)
Fråga: Kan man ta skinnstället på hemförsäkringen? Ska ringa dem imorrgon och kolla.
Föresten, det känns inget i kroppen idag så jag klarade mig fint
TRX-joCCe skrev:Föresten, det känns inget i kroppen idag så jag klarade mig fint
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |