För TRXåkare i mälardalen, Twinträffen! Var med förra året, och det var riktigt trevligt!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89793&page=1&pp=20
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89793&page=1&pp=20
Ola_FZR skrev:Hej
Är det nån som vet vart batteriet sitter på en TDM (vilken idiot fråga jag vet)
En kompis har skaffat en sån och lyckats laddat ur batteriet,så det var till att knuffa igång den, gick som en kratta men om man satte på helljuset så går den nästan bra.Verkar som om den inte laddar upp batteriet heller.
Letandet fortsätter
/Ola
Laila skrev:.....Yamaha har hängt upp batteriet i ett snöre och byggt TDM:en runt om....
Batteriet sitter framför stötdämparen men innan oljetanken, enda vägen ut är förbi stötdämpren. Ska det laddas, lyft på sadeln och sätt dit en ctek-laddare.
Lycka till!
Ja, om du byter till en längre kedja. Original TRX är 108 länkar och det räcker inte runt om du har ett 42-kugg bak.CALLAHAN skrev:kan man sätta på 42 kuggs TDM 900 bakdrev och köra med 17kuggs TRX 850 fram drev och kedja?
CALLAHAN skrev:Då kanske det är bättre att köpa ett nytt 16kuggs framdrev till TDM 900.
För det passar väl också?
CALLAHAN skrev:det var 16/39 jag tänkte på då!
Men de e lungt!
Gjorde en slagning på ditt regnr. du har 61kw medans min bara har 57. Båda är svensksålda och av samma årsmodell. Hmm..Jåke skrev:Rapport från en TRX på CSS-kurs:
![]()
Mr Hyde skrev:Gjorde en slagning på ditt regnr. du har 61kw medans min bara har 57. Båda är svensksålda och av samma årsmodell. Hmm..
Trevligt väder btw.
Ben Pool skrev:Där var man inte snabb nog......men Jåke har nog rätt
@TRX-Jocce: Länk till bild på Tombraider hojen, med tanke på vad vi snackade om i söndags Tombraider
Hur långt upp i norrland ligger det?Jåke skrev:Har förresten en uppsättning Pirelli Dragon SuperCorsa över som jag inte fick användning för. Det är ett soft framdäck och ett medium bakdäck, dimensioner 120-180. Duger för ett par bandagar minst eller ett antal hundra mils landsvägskörning om man är lagd åt det hållet.
Om nån TRX:are vill ha dem är det första tjing till er, de ligger hos en polare i Segeltorp och kostar 1400 pengar...
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |