Nä, kanske inte riktigt snyggt. Men jag vet inte hur man annars ska dra det om man nu vill ha piporna under rövenTRX-joCCe skrev:Tycker inte om den skarpa böjjen på avgasröret nere vid svingen.
Visst fan är det snyggtTRX-joCCe skrev:Men monsterbaken såg ju ok ut. Är det även monstertanken på?
När det gäller ombyggnad så är det fortfarande bara en massa planer, alldeles för många planer och för lite tid och pengarTRX-joCCe skrev:Du får uppdatera oss på hur ombyggnaden går
Hur har det gått med gaffeln?
Stockholm...TRX-joCCe skrev:Hur långt upp i norrland ligger det?
Är intresserad om det inte är allt för långt upp.
Det där med effekten är lite lustigt, tänker på att det sägs att man ska vara lite vaksam då man importerar för att de tyska hojarna ofta har högre registrerad effekt (61kW) vilket ger högre premie. Det jag sett på tyska sajter visar god spridning på effekten och tydligen är inte ens de svenska hojarna registrerade med samma effektMr Hyde skrev:Gjorde en slagning på ditt regnr. du har 61kw medans min bara har 57. Båda är svensksålda och av samma årsmodell. Hmm..
Trevligt väder btw.
Huh?Jåke skrev:Det där med effekten är lite lustigt, tänker på att det sägs att man ska vara lite vaksam då man importerar för att de tyska hojarna ofta har högre registrerad effekt (61kW) vilket ger högre premie. Det jag sett på tyska sajter visar god spridning på effekten och tydligen är inte ens de svenska hojarna registrerade med samma effekt
Förmodligen så har det nåt att göra med hur klassindelningen såg ut just då. Nu tycker jag inte att min försäkring är svindyr ändå, betalar 3201,- hel/hel så jag klarar mig
Både Laila & jag har B&Mc och betalar exakt samma premie. Hon har tjejförsäkring och jag har 30+. Vi bor dock inte i en storstadszon....HansJ skrev:Huh?
Min står som 61 kW, import. Jag bor ju iofs i storstadsområde, men får punga ut 5905:- hel/hel hos Bilsport & MC med 30+ försäkring och SMC rabatt... Någon mer med Bilsport och MC som kan ge lite detaljer, tycker det låter dyrt plötsligt...
Ringde och kollade upp det, jag bor i zon 1 och hojen är klass 5 => 5905 är riktigt... Dyrt nöje att bo i storstad... En uppsättning däck per år...Jåke skrev:Både Laila & jag har B&Mc och betalar exakt samma premie. Hon har tjejförsäkring och jag har 30+. Vi bor dock inte i en storstadszon....
X-ring...Ripnilpor skrev:Vilken typ av kedja använder ni? O-ring eller X-ring
Lite "one size fits all"??? Verkar som det diffar en hel del på soppakvaliteten världen över, det var uppe på trx850.myfreebb.com, australiensarna hade visst råkat ut för frysningar? Har ingen förvärmning på mina fuggar, och det har aldrig varit några problem (hittills...)b.q skrev:Någon som har en hum om varför det finns förvärmning på insugen??? Miljögrej eller??
Kan knappt vara för frysrisk i insugen med all den den alkohol (~5%) som finns i all soppa idag.
Provat att köra med o utan den inkopplad, märker ingen skillnad...
Har åxå bilsport och betalar 5000 hel/hel smc,+30 zon3(?). Men jag har bara haft kortet i 2 år.HansJ skrev:Ringde och kollade upp det, jag bor i zon 1 och hojen är klass 5 => 5905 är riktigt... Dyrt nöje att bo i storstad... En uppsättning däck per år...
Hörde mig för om klassindelning etc, och B&MC menade på att de inte bara kikade på effekt/tjänstevikt, utan tittade även på olycks/stöld-statistik
Huh, igen...TRX-joCCe skrev:Har åxå bilsport och betalar 5000 hel/hel smc,+30 zon3(?). Men jag har bara haft kortet i 2 år.
Ni som har bilsport, kolla vad ni har i självrisk på vagnskada.
Fick en chock! 10.000!! Snackade lite med Ben Pool om det. Man kan ju nästan byta hela hojjen för den summan. Ångrar att jag inte kollade upp det innan.
En annan grejj med bilsport. Det var det enda bolaget som satte min hoj i klass 5. Alla andra gick efter angiven effekt på just min hoj och då gick den upp en klass (importerad).
Jåke skrev:Rapport från en TRX på CSS-kurs:
b.q skrev:Någon som har en hum om varför det finns förvärmning på insugen??? Miljögrej eller??
Kan knappt vara för frysrisk i insugen med all den den alkohol (~5%) som finns i all soppa idag.
Provat att köra med o utan den inkopplad, märker ingen skillnad...
HansJ skrev:Huh?
Min står som 61 kW, import. Jag bor ju iofs i storstadsområde, men får punga ut 5905:- hel/hel hos Bilsport & MC med 30+ försäkring och SMC rabatt... Någon mer med Bilsport och MC som kan ge lite detaljer, tycker det låter dyrt plötsligt...
Precis så har jag oxå fattat det.Jåke skrev:Det där med effekten är lite lustigt, tänker på att det sägs att man ska vara lite vaksam då man importerar för att de tyska hojarna ofta har högre registrerad effekt (61kW) vilket ger högre premie.
Jepp, det skulle kunna vara förklaringen.Jåke skrev:Förmodligen så har det nåt att göra med hur klassindelningen såg ut just då. Nu tycker jag inte att min försäkring är svindyr ändå, betalar 3201,- hel/hel så jag klarar mig
Det finns lika många rekommendationer som det finns medlemmar på SH...CALLAHAN skrev:Funderar på Bridgestone BT56 eller Michilin pilot!
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |