TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Nån som ska till Gelleråsen på onsdag? Kanske kanske jag kan få plats, får besked i morgon fm. Såg att det lutats på Atorp i helgen, hur var det?
/Hasse
Mitt i veckan så jag ska till Midlanda fre & lör istället. Behöver få mer koll på det här med att köra framåtlutat :rofl

Apropå Gelleråsen fick jag veta i söndags att pojkarna och flickorna i roadracingfabriken (125) kör Åsen på ungefär 1.20. Där skulle man kunna hänga på med TRX:n alltså :rolleyes:
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
Såg att det lutats på Atorp i helgen, hur var det?
/Hasse

Överjävulskt bra igen. :tummenupp :tummenupp

33 liter 95oktan slank igenom mikuniförgasarna på banan i lördags.... Borde väl innebära ungefär 33mil på mossen....

Hur kul som helst. Träningsvärk överallt, tom i fötterna :va

Trots ett flitigt vurpande, framförallt i snabba gruppen blev det riktigt mycket körning.

Varför har TRXen inte 50hk till :huvet ????

//Peter
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jåke skrev:
För att anknyta till en kommentar från T-rex: För att det inte vore lika manligt? Lite effekt ger håriga omkörningar... :hihi

TRXerna gjorde en del (!) omkörningar i mellangruppen. Speciellt en CBR 1000 gick duktigt snabbt på rakan, men kurvegenskaperna verkar begränsade på de där moderna hojjarna.
 

MC Doktorn

Guest
Ursäkta att jag bryter mig in er tråd :hihi

Var nån här med TRX som var på A-torp igår (21/8) körde riktigt bra må jag säga :tummenupp men den verkar tom på rakan , jag förstår hur det känns :näsblod man blir frånåkt så det stänker om det för att ta igen allt sen av dom där förb rad4 raketerna.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
2ono skrev:
Ursäkta att jag bryter mig in er tråd :hihi

Var nån här med TRX som var på A-torp igår (21/8) körde riktigt bra må jag säga :tummenupp men den verkar tom på rakan , jag förstår hur det känns :näsblod man blir frånåkt så det stänker om det för att ta igen allt sen av dom där förb rad4 raketerna.

3 st var vi, jocce i snabba gruppen, och två, jag och froven i mellangrupp. Och ja, lite konstgjord andning behövs. Gasar man lääänge på rakan så nosar man (jag) på kanske 205 mätarfart innan det är dags att se döden i vitögat och kasta sig på hejdarn.

Men som sagt, håller man bara tassarna borta från bromsen så är det bara att lägga ner och hålla ihop det, då kan det gå undan med gammelt skrot med!
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ola_FZR skrev:
Vad är det för tillställning på Gelleråsen på onsdag ??

Ola
Bandag för 700:-, länk här: http://nickes.silverstolpe.homeip.net/display_event.asp?ID=628

Sista bandagen i år med kalasväder, jag lovar!

Såg bilderna från Anderstorp, det såg ut att vara en hård kamp även TRX:erna emellan? Apropå Atorp, har alla ni som kört där 16/39 utväxling?

Och, för att ta upp en gammal fråga, drivpaket i allmänhet, vad får ni ut för livslängd på dem, och vad kör ni med? Jag har en RK kedja, och drev med lättglömt namn från MCvaruhuset (inget speciellt alltså), och får spänna var 50:e mil nu... Bakdrevet ser OK ut, men kedjan är körd :huvet, och har inte kört mycket mer än 1000 mil med det.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
HansJ skrev:
...

Såg bilderna från Anderstorp, det såg ut att vara en hård kamp även TRX:erna emellan? ...



Där var det inte jättehårt. Jag hade ingen soppa, motorn hackade ut ur opelkurvan, dog mitt i vänsterknixen och jag rullade genom karusellen, ända fram till slutet av depån...


:6surkart


Edit; Men bortsett från det så var det nog lite horn som växte emellanåt...
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
t-rex skrev:
3 st var vi, jocce i snabba gruppen, och två, jag och froven i mellangrupp. Och ja, lite konstgjord andning behövs. Gasar man lääänge på rakan så nosar man (jag) på kanske 205 mätarfart innan det är dags att se döden i vitögat och kasta sig på hejdarn.

Men som sagt, håller man bara tassarna borta från bromsen så är det bara att lägga ner och hålla ihop det, då kan det gå undan med gammelt skrot med!

Själv hade jag runt 235-240 på aprilian men ändå blåste R1000 hojarna om en som ett möte på rakan
Roligast var nog tanten med touring hojen och packväsk fästen kvar Häftigt :banana
Hur mkt ger en TRX på slangen 75 - 80 ??

2ono/ På en Aprilia Tuono i mellangrupp :tummenupp
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jåke skrev:
Apropå Gelleråsen fick jag veta i söndags att pojkarna och flickorna i roadracingfabriken (125) kör Åsen på ungefär 1.20. Där skulle man kunna hänga på med TRX:n alltså :rolleyes:

Tja, det är nog inte omöjligt. Jag körde 1:18 ungefär med 250:n och den har ju inte speciellt bra knuff i motorn - bara ett lätt och smidigt chassi. Bra däck på en trx, så ska det gå. Ge inte upp förrän fotpinnarna börjar ta i! :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TomK skrev:
Ge inte upp förrän fotpinnarna börjar ta i! :tummenupp
Hmmm, när det gäller vänstersvängar tar faktiskt sidostödet i först eftersom fotpinnen är avbruten... men då är det inte mycket fäste kvar bak. :3freak :hihi
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Körningen på anderstorp var återigen helt suverän! Fast med vissa undantag.
Somliga i snabba gruppen verkade bara vara där för att dra ur hojjen allt vad de orkade på rakorna istället för att pressa kurvhastighet. Duktigt störigt, specielt när man nästan brakar rätt in i dem när de efter en omkörning bestämmer sig för att panikbromsa 30-50 meter innan jag tänkt bromsa... Var jävligt nära en krash pga det.

En grejj som var riktigt kul var att man hade häng på tävligsåkare med slicks i kurvorna, trodde jag... När de sen övade start med ngr snabba varv efter det, så insåg man att de bara hade fiskört tidigare :) Fy f-n va de gick då hihi
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Finns det intresse för att köpa TRX-grejjer?
Till salu i så fall:

1. Wilbers 641 bakstötdämpare. Värstingstötdämpare. Hög/lågfarts justering för kompression. Retur och mekanisk förspänning. Justerbar ”ride-height”. Fjäder beräknad för 85 kg förare, annan fjäder ordnas av WEMI. GRYM förbättring. Endast körd ca 1200 mil: Bör kombineras med Wilbers progressiva gaffelfjädrar eller bättre gaffel. Nypris: 6800 Pris: 4500

2. Mörkt kåpglas double bubble nypris: 700 pris: 350

3. Toppkåpa med uttag för lykta. Pris: 400

4. LSL fotpinnesats i cnc-fräst aluminium, något skrapade. Nypris: 3800 pris: 1500

5. YZF750R-bakfälg 5,5" med drevhub och distanser för direkt bolt-on till TRX. Pris: 1500

6. SAAB 9-3 AERO -01, 9500mil. Pris: 140.000

7. TRX 850 -95, med fin racepatina R1-gaffel, stålomspunnet, lazer kolfiberslip-ons och ngt ombyggd. 5800 mil. Pris: 30.000

Eller allt för 175.000 ;)

Det här är ingen definetiv annons. Ska kolla lite priser på hojjar och försäkringar först. Men det är bra å veta om man får iväg sakerna.
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jag vill ha kåpglaset Jocce.

Hade jag haft råd skulle det mesta i idn annons vart sålt, förutom Saaaaaben då..

//Peter
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
TRX-joCCe skrev:
4. LSL fotpinnesats i cnc-fräst aluminium, något skrapade. Nypris: 3800 pris: 1500


Antar att det inte blir nytillverkning av liknande då om du nu säljer TRX:en, så då är jag sugen på dessa om jag bara kunde komma ihåg hur mycket skrapade dom var.........kan du fixa ett par bilder

Vad ska det bli för hoj istället??
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Finns det intresse för att köpa TRX-grejjer?
Till salu i så fall:
...
Det här är ingen definetiv annons. Ska kolla lite priser på hojjar och försäkringar först. Men det är bra å veta om man får iväg sakerna.
Men vad 17? Ska du börja raca "på riktigt", eller? För 175' så får man ju en del trevliga prylar...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Men vad 17? Ska du börja raca "på riktigt", eller? För 175' så får man ju en del trevliga prylar...
Njae. Inte raca. Tar nog ingen licens. Hojjen måste gå att regga in. Annars får man hålla på att klabba med släp hela tiden och då blir det för dyrt i längden.
Trivs inte alls på landsvägar längre. Har kanske kört 200 mil i år Var av nästan hälften som transportstäcka till bankörning.
De som känner mig vet att jag är en av de veligaste personer som stampat svensk mark sen sundsvall brann, så jag kanske behåller den :va .
 

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj
Tappade bönpallen

Var o gasade med "Sporthoj i Luleå" gänget idag. Vi stannade,
jag smorde kedjan, men glömde trycka bönpallen på plats. Så den flög
sin kos någonstans... Vilken klåpare man är :huvet

Är det någon som har en bönpall till salu eller vet var man kan fixa en sådan?
Någon MC skrot?
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
olzi skrev:
Var o gasade med "Sporthoj i Luleå" gänget idag. Vi stannade,
jag smorde kedjan, men glömde trycka bönpallen på plats. Så den flög
sin kos någonstans... Vilken klåpare man är :huvet

Är det någon som har en bönpall till salu eller vet var man kan fixa en sådan?
Någon MC skrot?


Ebay.de, ebay.co.uk eller ebay.com. Brukar finnas mycket godis där...

//Peter
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top