TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Man har skurit bort delen som håller snorkeln från ditt lock alltså?
Luftburken är öppen upp mot locket framför filtret = där snorkeln går ner, sen lite bakom (mot föraren) sitter en bredare del av locket som håller ner filtret. Den biten gjorde jag om istället för att kapa, resten ligger omodifierat på en hylla i garaget och det är nu bara standardhålet ner i luftburken framför luftfiltret.
:va
Tror det krävs en bild från mig, men det får vänta till i morgon...
"Locket" räknar jag som den rektangulära plastbiten som håller ned filtret, dvs om man tar bort den så kan man fiska upp filtret utan att klyva burken. Och jag har för mig (men blir osäker nu) att det bakåt har suttit någon form av plastbit, i vart fall är det något på själva burken som skurits bort på med ett okirurgiskt ingrepp? Får kika i morgon...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Faan

Skit åxå!

Nu är semesterpengarna definetivt slut. Kunde inte ens pröjsa för en milkshake på mcdonalds med kortet...

No more banköra :gråta denna månad.
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Något att tänka på? jag såg att det är en liten knick (ca 90/grader) i mitten av slangarna, går R1'ans slangar att bulta på?
Bromshandaget var inte med men det skall väl gå med det gamla, eller hur!?[/QUOTE]

Jag kör med stålspunna slangar till R1 98-99, passar utmärkt dock något långa men det går at fixa med buntband.....
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jag kollade i morse och såg att slangarna ÄR raka, det var bara ett fäste som "veckade" slangarna i 90 graders böj.
Jag har fått lite tips om firmor som gör stålomspunna slangar för 200-300 per slang.
Nostalgia motor 031-516405, Hydral Syd 031-653800 och en firma i Varberg 0340-897 90 eller dessa i STHLM , http://www.nbmhydraulic.se/
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ripnilpor skrev:
Jag kollade i morse och såg att slangarna ÄR raka, det var bara ett fäste som "veckade" slangarna i 90 graders böj.
Jag har fått lite tips om firmor som gör stålomspunna slangar för 200-300 per slang.
Nostalgia motor 031-516405, Hydral Syd 031-653800 och en firma i Varberg 0340-897 90 eller dessa i STHLM , http://www.nbmhydraulic.se/
Knallar man dessutom in till dem, så brukar det inte vara ngt problem att få dem gjorda svart.
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Finns det någon som har ett bromshandtag till R1, jag tycker att det är lite synd att förstöra TRXens som sitter på?

hilfe...
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jääklarns vilka bromsar............

Nu kan jag tvärnita mig runt vilken krök som helst:)

Tack för tipsen jag har fått, jag filade bort klacken istället för att köpa ett nytt handtag.annars så hade jag fått vänta en dag till, och det gick ju inte för sig.

Jag filade inte på den delen som tryckte på kolven utan de klackar som är på bromskontaktens sida, för då kom inte handtaget närmare gashandtaget, vilket hade gett ett mindre spel för bromsen.

Ibaland känner jag att jag är övertydlig men det är bara för att jag själv skall fatta.

hejhopptvärstopp
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tar upp "gammal" diskussion...

Det snackades en del om hundben och fjädringsinställning för ett tag sedan. Kommer inte ihåg om det blev nån klarhet i vilka som hade original eller inte och hur långa originalbitarna är.... i alla fall:

Jag fick mina dogbone's idag från Kedo som ska ge en höjning på 20 mm, där fick jag med en lista på olika hojar och originallängder. På TRX är "benen" 182 mm mellan bulthålen C-C i original, de jag beställt är 176 mm. Det finns en sats som höjer 40 mm också, dessa är 170 mm C-C.

En snabb huvudräkning ger vid handen att 6 mm förändring på hundbenen ger 20 mm förändring i s.k. ridehight på TRX.

Ut i garaget och mät :D
 
Last edited:

Rillle

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
-02 KTM Duke II
Jåke skrev:
Det snackades en del om hundben och fjädringsinställning för ett tag sedan. Kommer inte ihåg om det blev nån klarhet i vilka som hade original eller inte och hur långa originalbitarna är.... i alla fall:

Jag fick mina dogbone's idag från Kedo som ska ge en höjning på 20 mm, där fick jag med en lista på olika hojar och originallängder. På TRX är "benen" 182 mm mellan bulthålen C-C i original, de jag beställt är 176 mm. Det finns en sats som höjer 40 mm också, dessa är 170 mm C-C.

En snabb huvudräkning ger vid handen att 6 mm förändring på hundbenen ger 20 mm förändring i s.k. ridehight på TRX.

Ut i garaget och mät :D


Syns det nått när man sätter på sådana föresten ? Får den nått tuffare stuk ?
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Rillle skrev:
Syns det nått när man sätter på sådana föresten ? Får den nått tuffare stuk ?
Med 40 mm-höjningen blir det väl lite tysk fighter över den misstänker jag :brinnerup

Ställer man den bredvid en originalhoj ser du nog skillnad, men annars tror jag det är svårt att upptäcka 20 mm om man inte är väldigt bekant med modellen. Tanken för min del är väl annars att få lite snabbare styrning snarare än att den ska se ut som en kåt katt :3freak
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Märkte idag att min TRX smäller lite på en cylinder när man står på tomgång. :va
Kommer lite oregelbundna puffar ur höger burk!

Vad beror detta på?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top