TomK
hela världen är min rejsingbana
Jåke skrev:Digitalkameran är för tillfället på Alta-träffen i nordligaste Norge, så bilder får vänta. Om inte TomK kan slänga upp nån av annonsbilderna i tråden...![]()
![]()
och från annonsen en bifogad:
Jåke skrev:Digitalkameran är för tillfället på Alta-träffen i nordligaste Norge, så bilder får vänta. Om inte TomK kan slänga upp nån av annonsbilderna i tråden...![]()
![]()
Jåke skrev:Jo, köpte TomK:s...körde hem den nu ikväll, 21 mil![]()
Har precis beställt nytt däck dessutom då han lyckats köra slut på det stackars Macadam-däcket som sitter fram![]()
Mullrar gott (nästan lite väl faktiskt) , men jag kommer nog att slänga på Akra:n ändå. Det är mer flöde i det systemet än i originalkrökarna. Å så är det mer udda med bara 1 pipa
![]()
CALLAHAN skrev:Hur får man lättast upp TRXen på slangen?![]()
Lyckas inte alls!
Provat både koppla och gas släpp gas!
Det är samma krökar (och dämpare med tanke på att det är samma motor), endast anlutningsröret mellan krökarna och ljuddämparen är annorlunda då TRX kräver en annan vinkling runt fotpinne och bromspedal.Phr33k skrev:hmm, vet inte om jag fått nått om bakfoten nu, men vadå ? passar Akra systemet från en TDM på TRXen ?
Tog ett tag innan jag kopplade där :kockoHansJ skrev:...nästan BRG!
Jåke skrev:Jo, köpte TomK:s...körde hem den nu ikväll, 21 mil![]()
Har precis beställt nytt däck dessutom då han lyckats köra slut på det stackars Macadam-däcket som sitter fram![]()
Mullrar gott (nästan lite väl faktiskt) , men jag kommer nog att slänga på Akra:n ändå. Det är mer flöde i det systemet än i originalkrökarna. Å så är det mer udda med bara 1 pipa
![]()
Det fixar du själv utan specialverktyg. Det kan behövas nåt att hålla emot kopplingskorgen och sånt verktyg finns, men med lite funderande brukar det gå att lösa ändå.one4fun skrev:Fråga: Fixar man att byta lameller och kopplingsfjädrar själv eller är det verkstaden nästa??? Behövs det specialvektyg??![]()
Jåke skrev:Det är samma krökar (och dämpare med tanke på att det är samma motor), endast anlutningsröret mellan krökarna och ljuddämparen är annorlunda då TRX kräver en annan vinkling runt fotpinne och bromspedal.
Jåke skrev:Det fixar du själv utan specialverktyg. Det kan behövas nåt att hålla emot kopplingskorgen och sånt verktyg finns, men med lite funderande brukar det gå att lösa ändå.
Om du lägger ner hojen på sidan behöver du inte ens tappa ur oljan. Fixa ett par trebenta pallbockar eller liknande med lite "vaddering" och lägg ner ramen på dessa. Fast det kanske är att rekommendera ett oljebyte till nya lameller ändå iofs...
Rillle skrev:Ger det nått att skruva bort lock/snorkel på luftburken ? Eller måste man kapa i den med ?
Ja. Det är vakuumförgasare (CV) på de allra flesta gatuhojar som säljs. Om de inte har insprutning dåone4fun skrev:Ännu en fråga, är det vakumförgasare på TRX:n??
Vakuum fuggar är det... Det gör att det inte rekommenderas att ta bort luftburken. Å andra sidan är det ju många som öppnar burkarna rätt ordentligt. Har ännu inte sett några bänkningsdiagram som visar för eller emot. I och med att fuggarna i original verkar vara fett bestyckade, så "avhjälps" det med en öppnare burk.one4fun skrev:Ännu en fråga, är det vakumförgasare på TRX:n?? Är sugen på att skicka burken helt och trycka dit öppna K&N filter. Så ett svar innan att han inte rekomenderade det dock utan motivering....Någon som kan upplysa en teknisk okunnig person![]()
Det gör lite grann. Laila's gick lite fett efter renoveringen men vi ville inte riva å bestycka om så jag tog bort snorkeln istället. Tar du bort den måste du dock hitta en annan lösning för att hålla fast luftfiltret och täta så den inte suger luft förbi filtret. På Lailas hoj (som har "o-moddad" burk) har jag gjort ett nytt lock som endast håller filtret på plats.Rillle skrev:Ger det nått att skruva bort lock/snorkel på luftburken ? Eller måste man kapa i den med ?
Utan att veta bättre, men visst borde slangarna passa iom att folk byter gafflar till R1:ans hipp som happRipnilpor skrev:Sås sa flickan.
nu har jag en liten hög med "bluespot" från R1 det är OK, belägg, slangar och bromspump jag har fått
Nu skall det bara på, det ligger i garaget ännu.
Något att tänka på? jag såg att det är en liten knick (ca 90/grader) i mitten av slangarna, går R1'ans slangar att bulta på?
Bromshandaget var inte med men det skall väl gå med det gamla, eller hur!?
Mitt filterlock ser helt original ut, däremot har det skurits bort en bit bakom (eller om det var framförJåke skrev:Det gör lite grann. Laila's gick lite fett efter renoveringen men vi ville inte riva å bestycka om så jag tog bort snorkeln istället. Tar du bort den måste du dock hitta en annan lösning för att hålla fast luftfiltret och täta så den inte suger luft förbi filtret. På Lailas hoj (som har "o-moddad" burk) har jag gjort ett nytt lock som endast håller filtret på plats.
Man har skurit bort delen som håller snorkeln från ditt lock alltså?HansJ skrev:Mitt filterlock ser helt original ut, däremot har det skurits bort en bit bakom (eller om det var framför) locket, typ en fästanordning för snorkeln?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |