TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Rackarns, den sidan hade jag glömt... måste man vara medlem för att svara? Jag verkar inte kunna lägga ett svar. Eller åxå är det bara att jag inte förstår språket :3freak
Tror man kan vara "Gäst", men vill du så kan jag skicka ett PM till honom, så kan han kontakta dig.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Vet inte vad BHP anges i för norm, SV650 anger de 69 BHP, 900RR -96 anger de 122 BHP...
Bänkade hk. Mest troligt mätt på slangen i en rullande landsväg.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Tror man kan vara "Gäst", men vill du så kan jag skicka ett PM till honom, så kan han kontakta dig.
Ähhh...mitt fel :kocko

Körde sidan genom Babelfish och då funkade inte sidan riktigt. Funkade utmärkt att bara göra inlägg som gäst. :rolleyes:
 

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Rimforsa
Hoj
TRX 850, TZR 250
HansJ skrev:
Rensade lite gamla mail och snubblade över prisuppgifterna igen;

>Rep. 1.800 kr
>Fjäder 750 kr
>
>Total Summa 2,550 kr

gäller lös dämpare, de tog 500:- för demonteringen.

Vågar man fråga på vilken firma TRX:en varit på besök hos?
Min hoj har passerat 5K mil så jag tror det är dags för lite service på min bakstuds också.
Som en parentes kan jag ju nämna att min komp-dämpning inte heller verkar gå att justera.....
Kanske en sjuka på den dämparmodellen??

//Kvicken
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kvicken skrev:
Vågar man fråga på vilken firma TRX:en varit på besök hos?
Min hoj har passerat 5K mil så jag tror det är dags för lite service på min bakstuds också.
Som en parentes kan jag ju nämna att min komp-dämpning inte heller verkar gå att justera.....
Kanske en sjuka på den dämparmodellen??

//Kvicken
Jodå, det går nog bra, de gör till och med reklam för den firman här på SH, i vänstra marginalen, dvs Stötdämparexperten i Stockholm.
/Hasse
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ripnilpor skrev:
Är det någon som har eller vet vart man köper krashpuckar till TRX´n
Vi var några som i våras gick ihop och köpte puckar som en kille på trx850.com hade tillverkat själv, från Australien... Hade vi inte gjort det hade jag troligen köpt från någon icke-svensk web-butik/postorder. Det är lite si och så med utbudet till TRX:en här i Sverige... Prova www.klausgoerz.de, www.polo-motorrad.de, finns några i England också.

Lite inspiration inför de mörka vintermånaderna, om någon missat dem, några j-kligt snygga och seriösa byggen:

http://bikes.eikaiwamax.com/forum/v...ghlight=&sid=b14d210d624d89b3337ddd009b61e59a

http://www.trx850.myfreebb.com/viewtopic.php?t=727&start=15

http://www.trx850.myfreebb.com/viewtopic.php?t=111&postdays=0&postorder=asc&start=45
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
HansJ skrev:
Vi var några som i våras gick ihop och köpte puckar som en kille på trx850.com hade tillverkat själv, från Australien... Hade vi inte gjort det hade jag troligen köpt från någon icke-svensk web-butik/postorder. Det är lite si och så med utbudet till TRX:en här i Sverige... Prova www.klausgoerz.de, www.polo-motorrad.de, finns några i England också.

Lite inspiration inför de mörka vintermånaderna, om någon missat dem, några j-kligt snygga och seriösa byggen:

http://bikes.eikaiwamax.com/forum/v...ghlight=&sid=b14d210d624d89b3337ddd009b61e59a

http://www.trx850.myfreebb.com/viewtopic.php?t=727&start=15

http://www.trx850.myfreebb.com/viewtopic.php?t=111&postdays=0&postorder=asc&start=45
Jag tittade på den första hojen och såg att "styret" satt under styrkronan.
Kan vi göra det med orginal styrhalvorna? cykeln såg kanon ut:)

jag skall kolla länksidorna.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
jolio skrev:
När får man se en modig TRX förare i R1000 ???
vore kul :tummenupp
Knappast. Har försökt hänga på, men det spelar ingen roll hur snabb man är. Man blir hopplöst efter på minsta raka med bara halva effekten i motorn... :död

Med lite optimering går det att ge några std 600:eek:r en match, men där går gränsen :huvet
Alternativt ställer man upp tillsammans med Roadracingfabrikens 125:eek:r. De ungarna håller ett tempo på Gelleråsen som bara är några sekunder långsammare än vad som alls går att prestera med en standard-TRX på gatdäck :rolleyes:
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ripnilpor skrev:
Är det någon som har eller vet vart man köper krashpuckar till TRX´n
Jag har 2 svarta nylonpuckar, som du kan få för en 100'ing plus frakt. Det är sådana som vi gruppbeställde, fast utan fästanordning. Ska se om jag kan fixa ihop ngt.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
Jag tar dem, fästanordning hade inte skadat.
Det fixar du lätt med två korta bitar armerad gummislang från OKQ8, 2 bultar och två muttrar stora nog att klämma ihop slangen så det blir ett expanderfäste.

Det var så de kom när vi köpte :tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Jag har 2 svarta nylonpuckar, som du kan få för en 100'ing plus frakt. Det är sådana som vi gruppbeställde, fast utan fästanordning. Ska se om jag kan fixa ihop ngt.
Just det, hur funkade puckinfästningen egentligen? Du körde på Kev's lösning, eller?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ripnilpor skrev:
Jag tar dem, fästanordning hade inte skadat.
Hittade lite grejjor på jobbet, så fästanording är fixad. Funkar så som Jåke beskrev.
Kan själv intyga att det funkar efter min vurpa på a-torpsbanan. De räddar inte vänstra motorkåpan helt. Ringer dig imån.

HansJ skrev:
Just det, hur funkade puckinfästningen egentligen? Du körde på Kev's lösning, eller?

Jepp! Funkar kanon.
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
oljekylare

Hur skulle ni kopplat en oljekylare på trx? Och hur mycket tryck behövs för att få i genom oljan? Funderar på om man ska ta oljan från toppen, vehuset eller från pumpen vid torrsumpen och låta den rinna tillbaks till oljepåfyllningen. Måste ju även ha oljeförsörjning till turbon. Hmm...
Är ju inte så j-la haj på motorer, så lite input upskattas.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TRX-joCCe skrev:
Hur skulle ni kopplat en oljekylare på trx? Och hur mycket tryck behövs för att få i genom oljan? Funderar på om man ska ta oljan från toppen, vehuset eller från pumpen vid torrsumpen och låta den rinna tillbaks till oljepåfyllningen. Måste ju även ha oljeförsörjning till turbon. Hmm...
Är ju inte så j-la haj på motorer, så lite input upskattas.
Ta å tjuvkika lite på en "gammal" gixxer 1100 nästa gång du springer förbi, de har oljekyl och är populära turbo-objekt.... :rolleyes:

Annars bör det väl helst funka så att oljan går genom motorn, vidare till turbon och sedan genom kylaren innan den går tillbaka till motorn. Turbon har ju potential att bli den varmaste biten, jag tror inte du vill skicka olja som håller 110-120 grader genom motorn utan att kyla den först.... :brinnerup

Du bör nog dessutom se till att ha tryck på oljan som ska igenom turbon, jag gissar att den använder oljan för att lagra turbinen och blir den utan olja... :död

Men det är bara ett resonemang, jag försöker minnas hur det såg ut på min gamla XN85 (med våtsump iofs) :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top