Jo, det är väl något liknande, men jag köpte trattarna från Topham direkt, och har inte ombestyckat. Filtret har jag fått från Taz i Japan, eftersom RamAir inte verkar gå att få tag på i Europa. Topham hade inga bra tips på filter. Det lär gå att få tag på "pod" filter, men det här skumgummi filtret ger lite större mängd "stilla" luft i och med att det är som en liten luftburk i sig. Renar bättre och flödar bättre än K&N, allt enligt reklamsnacket som jag så gärna köper Jag märkte inga negativa saker, som exempelvis känslighet för vindbyar eller liknande!Jåke skrev:
Nu börjar det se ut, ställer du upp i Superbike nästa år?
Får man fråga vad du köpt (jo, jag ser att det är trattar med trattvärmare...)? Är det effektsatsen från Kedo?
Efter kort provtur, lite rappare i mellanregistret, trafiksituationen (Tokholm kl 17...) gjorde att jag inte kunde testa högfart. Känslan är dock att jag måste ha feta till allt utom lågfart nu, jag får "meta" mer med gasen. Om det är värt några extra hästar är svårt att säga innan bestyckningen är riktig, men det låter bra Lär bli någon bänkning till våren...
En större förbättring märkte jag dock på bakdämpar renoveringen. De har dels fastsällt rätt fjäderkonstant (och den som satt i motsvarade visst Öhlins rekommendationstabeller...), men även tagit ur material ur en distans som gett mindre förspänning och på så sätt gett mig lite obelastat häng, något som knappt funnits tidgare. Den största skillnaden måste dock vara att de fixat kompressionen. Något i justeringen var paj, så de gjorde någon ny del själva. Jag har vridit på kompressionen men inte märkt någon större skillnad förut. Uppenbarligen har jag haft max kompression hela tiden. Om kompressionsfunktionen i sig varit påverkad kunde de inte säga. Jag har nu fjädern i lägsta förspänningen, och retur och kompression någonstans i mitten. Nu saknar jag inte njurbältet längre!!! Mycket nöjd efter den lilla turen!!! En bakfjädring som faktiskt fjädrar och sväljer ojämnheter...
Sen tipsade de om att minska luftkammaren i gaffeln, man kan gå ned till 110 mm utan någon större risk. Tjockare olja förordade de också (alltså tvärsemot ZagZig tipsen ). Returdämpningen är lite väl mesig i "hårdaste" läget enligt dem. Men tjockare olja innebär ju också "trögare" dämpning... Nåja, får jag bara målning av lägenheten klar så skall jag väl hinna labba lite innan snön kommer...
Nja, Superbike blir det inte, jag vill bara vara helt säker på att det inte finns några ursäkter för att bli frånkörd av er banrävar, utan att det bara är vekhet hos mig Snart landar ett kedjekitt 17/41 alu och 520 "racing" kedja som ska ge ytterligare någon pålle på bakhjulet. Jo, jag är ett lätt offer för den som vet att trycka på rätt knappar...
Last edited: