TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
Kvarstående skillnad så här långt är att hojen går lite mjukare runt 2-2500 varv. Jag vibrerar inte sönder om jag använder 3:an i 50 km/h även om man fortfarande inte ska bjuda fullt från de varven :gnissla

Har du kuggat ner den än ? Skillnaden i körbarhet på låga varv i framförallt stadstrafik med 16 fram är stor.

Angående soppan så är jag totalsågad i tråden om V-power, men blir det Falkenberg på onsdag skall det jävlarimig tankas Pjåååår Shell power :hihi

//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Har du kuggat ner den än ? Skillnaden i körbarhet på låga varv i framförallt stadstrafik med 16 fram är stor.

Angående soppan så är jag totalsågad i tråden om V-power, men blir det Falkenberg på onsdag skall det jävlarimig tankas Pjåååår Shell power :hihi

//Peter
Nä, inte gjort nåra ändringar. Funderar på 41 eller 42 bak dock, dags för nytt drivpaket ändå och det skulle vara intressant att byta register lite på bana.

Tanka på bara, sen kan du knycka Kawa's ordspråk: Power to the people :lol

Har förresten fått ihop 8 bandagar i år så nu börjar man bli lagom varm för att komma på vad man ska ändra och hur man ska göra. Synd nu då att säsongen börjar ta slut. Sista för i år blir nog en sväng på Rörken i samband med SMC's årsmöte :gråta
 
Last edited:

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Lutar åt att jag säljer hojen :(

Sitter för mycket i skallen efter marksyningen, kan inte köra, vill inte köra, vågar inte köra, tycker inte om att köra :(

Frågan är hur mycket jag kan få ut för den, har ju några skavanker:
Kylaren lite skadad (men inga läckage, bara skrapad och bucklig)
Buckla i tanken
Spricka i bak-kåpan (sen gammalt)

Å andra sidan följer det ju med en del grejor:
Depåstöd, fram och bak
Fatbar styre och risers
En extra styrkrona
En rasad motor (vad som är rasat vet jag inte riktigt)
Kåpa från en CRF 450
Orginalkåpa och orginalpipor
En uppsättning begagnade race sulor

Alldeles nytt 16/42 drivpaket är monterat

Så, vad tror ni man kan plocka ut??
Får jag höra några gissningar
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ben Pool skrev:
Lutar åt att jag säljer hojen :(

Sitter för mycket i skallen efter marksyningen, kan inte köra, vill inte köra, vågar inte köra, tycker inte om att köra :(

Frågan är hur mycket jag kan få ut för den, har ju några skavanker:
Kylaren lite skadad (men inga läckage, bara skrapad och bucklig)
Buckla i tanken
Spricka i bak-kåpan (sen gammalt)

Å andra sidan följer det ju med en del grejor:
Depåstöd, fram och bak
Fatbar styre och risers
En extra styrkrona
En rasad motor (vad som är rasat vet jag inte riktigt)
Kåpa från en CRF 450
Orginalkåpa och orginalpipor
En uppsättning begagnade race sulor

Alldeles nytt 16/42 drivpaket är monterat

Så, vad tror ni man kan plocka ut??
Får jag höra några gissningar
Trist.
Priset vet jag inte. Håller själv på att fundera ut vad jag ska sälja min för...
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
TRX-joCCe skrev:
Ja visst är det, men hjärnan är lite märklig ibland.....jag kan fan inte köra normalt. Är stel som en pinne osv.....
Får väl se om det blir ett återfall och en ny hoj nästa år

TRX-joCCe skrev:
Håller själv på att fundera ut vad jag ska sälja min för...
Så du har bestämt dig för ett byte då?
Vad lutar det åt? R1?

Föresten, sover du aldrig :confused:
Du postar alltid mitt i natten, när vi andra saglat i kudden i flera timmar ;)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ben Pool skrev:
Lutar åt att jag säljer hojen :(

Sitter för mycket i skallen efter marksyningen, kan inte köra, vill inte köra, vågar inte köra, tycker inte om att köra :(

...

Så, vad tror ni man kan plocka ut??
Får jag höra några gissningar
Håller med Jocke, trist. Tror du inte det skulle hjälpa att åka på någon bankörning, för att hitta tillbaka till känslan?
Tycker det går lite upp och ned själv, i söndags var jag ute på en kurvtur, men kunde inte njuta alls, allt kändes fel till att börja med. På slutet däremot, så gick både fart och humör upp.

Ang. pris, jag har svårt att ge något tips. Vet inte vad hojarna verkligen går för, det begärs ju runt 40 för bra exemplar, men om de får det vet jag inte. Det finns ju en uppsjö med billigare vettiga hojar, så köparna har ju alternativ...

Motorn kanske kunde vara intressant vid rätt pris, om jag hittar någon garderob som sambon inte besöker så ofta :hihi

/Hasse
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
HansJ skrev:
Håller med Jocke, trist. Tror du inte det skulle hjälpa att åka på någon bankörning, för att hitta tillbaka till känslan?
Jo, kanske.....men just nu känns det inte så :(
HansJ skrev:
det begärs ju runt 40 för bra exemplar, men om de får det vet jag inte. Det finns ju en uppsjö med billigare vettiga hojar, så köparna har ju alternativ...
Har sett handlare ta upp mot 55, men det är definitivt överpris :tomten

HansJ skrev:
Motorn kanske kunde vara intressant vid rätt pris, om jag hittar någon garderob som sambon inte besöker så ofta :hihi
Ge rätt bud så är den din :)
Lite svårt kanske eftersom jag inte är helt säker på vad det är som rasat, men det ska tydligen vara veven som lagt av.
Det var en TRX som såldes av en handlare här i stan, motorn la av så dom var tvungna att byta den och sen fick killen jag köpte min TRX av motorn av meken hos handlaren......
Men jag antar att växellåda och koppling är ok på den
(Generatorkåpan är skrapad på den)
 
Last edited:

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Ben Pool skrev:
Jo, kanske.....men just nu känns det inte så :(

Har sett handlare ta upp mot 55, men det är definitivt överpris :tomten

Beviks tar 42900:- för min gamla som var en -97:a med 2850mil och bra skicka.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Att byta till R1-gaffel är inte en helt värdelös modd. Jag provkörde Frövens lite ikväll på falken, och bromsningar är riktigt mycket stabilare och det finns duktigt mycket mer självförtroende i kurvorna.

Det hela börjar luta åt en ny hoj...


Edit; Falken är rätt TRX-vänlig. Rakan är inte jättelång, och får man till en bra utgång så kan man bromsa sig förbi en hel del folk, till och med i snabba gruppen.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Har själv funderat på om det var välinvesterade 5kkr i en blingblinggaffel.

Efter en kortare diskussion om hur många fingra som krävdes för att bromsa i slutet på rakan beslöt vi oss unisont för ett litet byte.
Jag tycker min bromsar "otillräckligt" så jag använder 4 fingrar på handtaget, och "tar i" (egentligen är det nog skräckkramp) så mkt jag vågar.
På Trexs hoj vart jag övertygad om att jag skulle behöva pröjsa hans självrisk ett antal ggr då den inte bromsade bättre än min...

Efter 2 varv hade jag varit beredd att slänga upp 5kkr till för att slippa det gungandet som "den blåa faran" visade upp, speciellt i de sista 2 kurvorna.

Gjorde ett nytt försök att highsida, i utgången på nya chikanen. Med herrens försyn gick det vägen även denna gång, även om hjälm o kåpglas hade en intim stund igen...

Banan var riktigt kul rankar den 2a efter Atorp. G-åsen var ok, Kinnekulle borde upplåtas enbart åt rallycross eller dylikt.

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
Har själv funderat på om det var välinvesterade 5kkr i en blingblinggaffel.

Efter en kortare diskussion om hur många fingra som krävdes för att bromsa i slutet på rakan beslöt vi oss unisont för ett litet byte.
Jag tycker min bromsar "otillräckligt" så jag använder 4 fingrar på handtaget, och "tar i" (egentligen är det nog skräckkramp) så mkt jag vågar.
På Trexs hoj vart jag övertygad om att jag skulle behöva pröjsa hans självrisk ett antal ggr då den inte bromsade bättre än min...

Efter 2 varv hade jag varit beredd att slänga upp 5kkr till för att slippa det gungandet som "den blåa faran" visade upp, speciellt i de sista 2 kurvorna.

Gjorde ett nytt försök att highsida, i utgången på nya chikanen. Med herrens försyn gick det vägen även denna gång, även om hjälm o kåpglas hade en intim stund igen...

Banan var riktigt kul rankar den 2a efter Atorp. G-åsen var ok, Kinnekulle borde upplåtas enbart åt rallycross eller dylikt.

//Peter
Så då måste jag börja leta gaffel då... Suck, jag som redan beställt mer godis och planerat annat :hihi

Tror inte jag använder mer än 2 fingrar (allt är ett töcken när man närmar sig slutet av rakorna :va, livet passerar i revy osv), men lyckas ibland få lätt låsning på framhjulet vid högfartsbromsningar. T-rex har väl inte annan bromspump? Vad kör ni med för belägg?

Själv tycker jag Gelleråsen är bäst so far, kanske för att det inte är så mycket högfartsböjar. A-torps fördel är väl bredden på banan, men man märker effektunderläget lite väl mycket där (och sen har jag fortfarande inte fått upp farten i snabba kurvor...)
/Hasse
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
så kan du inte göra Jåke.........
hade jag fått mail om att det fanns nya meddelande i TRX tråden, så när jag glad i hågen sätter mig för att läsa så ahr du raderat dom :(

Patetiskt liv jag lever då :tomten

;)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ben Pool skrev:
så kan du inte göra Jåke.........
hade jag fått mail om att det fanns nya meddelande i TRX tråden, så när jag glad i hågen sätter mig för att läsa så ahr du raderat dom :(

Patetiskt liv jag lever då :tomten

;)
:lol :lol

Sorry. Tänkte till lite å tyckte inte de hade riktigt i tråden att göra. Handlade mest om provkörning av hojar :yoparty och en förmiddag på Rörken :banana

normal_DSCF5256.jpg


(Bilden länkad från Östra Aros)
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
:lol :lol

Sorry. Tänkte till lite å tyckte inte de hade riktigt i tråden att göra. Handlade mest om provkörning av hojar :yoparty och en förmiddag på Rörken :banana
...
[/url])
Hyfsat ren undertill :tummenupp Lite kurvigt på Rörken, eller hur...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
..Lite kurvigt på Rörken, eller hur...
Skapligt... :D

Dock inte sådär idiotkul tyckte jag. Funkade bra som träningspass däremot och tråkigt var det ju definitivt inte :brynad

Nu när jag ser denna bilden är det ganska tydligt varför det släpper bak ibland också... :crash

Måste säga att TRX:n gör bra ifrån sig dock. Trots dålig gaffelolja, flexande bromsslangar och ett tveksamt Diablo går den stabilt och bjuder inte på några överraskningar. Kör alltså för sakta... :gråta
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Nu har jag tröttnat på Akra-importören och säljer mina slipon trots att jag inte fått nåt rör än :huvet

@Phr33k: Fortfarande intresserad eller har du fått tag i andra, det har ju gått ett tag?

Om nån annan är intresserad är det bara att höra av sig.
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
trx

:huvet Tjena ni som kör trx,, tänkte fråga har ni fladder i styret..min vobblar rätt bra mellan 80 till hundra om man släpper styret lite..lite störande ,har hört att det e lite typiskt trx..har kolla balans o nytt pilotssport sitter på.
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Är det någon som vill ha dekalerna tillbakdelen? Har ett komplett kitt som ligger och skäpar... om någon vill ha dem för några tior så är det bara att svänga förbi på söder annars slänger jag dem...
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Är det någon som vill ha dekalerna till bakdelen? Har ett komplett kitt som ligger och skäpar... om någon vill ha dem för några tior så är det bara att svänga förbi på söder annars slänger jag dem...
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Nomore TRX.............

Skrev precis kvitto på hojen som nu alltså är såld

Kille som körde härifrån med henne hade ett leende från ena örat till det andra

Får väl se vad det blir nästa säsong, för ny hoj blir det alldeles säkert :)
Då kanske det ahr släppt lite i skallen plus att armen fått läka (vad det nu är som är trasigt vet jag inte, men köra hoj med den armen kan jag inte :näsblod )
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top