TRX-tråden

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Triumph
Ben Pool skrev:
oseriös kille, med tanke på hur han betedde sig som köpare så skulle jag nog klassa honom som oseriös säljare också :3freak

Ben Hur, jag var ju intresserad av din cykel när du sålde den, så jag kunde inte låta bli att ringa på annonsen när den dök upp på blocket.
Killen lovade att allt var i sin ordning, extramotorn var hel och komplett samt skadan kom från att cykeln hade trillat stillastående. Dessutom var bilderna i annonsen tagna på den aktuella cykeln som var till salu. När jag nämnde att jag kände igen cykeln och att det inte stämde med vad han uppgav så hävdade han att det inte var samma cykel.

Han begärde först 33 papp, är nu nere i 28 och jag hoppas han inte lyckas lura på den till någon!

Han ljuger som en häst galopperar!

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
carpelux skrev:
Ben Hur, jag var ju intresserad av din cykel när du sålde den, så jag kunde inte låta bli att ringa på annonsen när den dök upp på blocket.
Killen lovade att allt var i sin ordning, extramotorn var hel och komplett samt skadan kom från att cykeln hade trillat stillastående. Dessutom var bilderna i annonsen tagna på den aktuella cykeln som var till salu. När jag nämnde att jag kände igen cykeln och att det inte stämde med vad han uppgav så hävdade han att det inte var samma cykel.

Han begärde först 33 papp, är nu nere i 28 och jag hoppas han inte lyckas lura på den till någon!

Han ljuger som en häst galopperar!
Skadorna har ju kommit från när jag vurpade, och det var definitivt inte stillastående.
Motorn saknar fuggar så den är inte komplett, plus att den har en havererad vev. I alla fall var det så när jag sålde den, han kan ju såklart ha renoverat den sen dess.
Bilden som är i annonsen har jag fotat, så jag vet att det är min gamla hoj (annars är det ju lätt att kolla via regnummer och vv)
Dessutom finns det ingen mer i hela världen som har sådana pipor som sitter på den hojen. Dom är hembyggda och hemskt fula
:3freak

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Lagom till snön...

... har jag äntligen fått tummen ur. Kommer ni ihåg mitt tjat om Akrapovic? Tja, nu passar mitt 8000-kronors Akra inte på en TDM längre. Däremot sitter det rätt bra på en TRX :yoparty :yoparty

normal_PA230004.JPG

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jåke skrev:
... har jag äntligen fått tummen ur. Kommer ni ihåg mitt tjat om Akrapovic? Tja, nu passar mitt 8000-kronors Akra inte på en TDM längre. Däremot sitter det rätt bra på en TRX :yoparty :yoparty

normal_PA230004.JPG
Va i h***te e det vita som ligger på backen??

Låter gött antar jag? :)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
TRX-joCCe skrev:
Va i h***te e det vita som ligger på backen??

Låter gött antar jag? :)
Vete fan, men halt är det iaf :3freak Körde hojen 25 km till garaget där vi meckade men jag kunde inte köra hem 4 timmar senare. Då såg det ut sådär...

Ljudet är :rock

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Vete fan, men halt är det iaf :3freak Körde hojen 25 km till garaget där vi meckade men jag kunde inte köra hem 4 timmar senare. Då såg det ut sådär...

Ljudet är :rock
Men fy s-tan... Är det så långt gånget redan, dags och plocka fram dubbdäck och handtagsvärmarna då...

Ser bra ut, fick du tag Akra-delarna, eller fixade du själv?

Se till och spela in en ljudsnutt, så man har nåt att värma sig med!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
HansJ skrev:
Ser bra ut, fick du tag Akra-delarna, eller fixade du själv?

Se till och spela in en ljudsnutt, så man har nåt att värma sig med!
Snikvarianten. :rolleyes: Vi satte bågfilen i mellanröret, delade på mitten och vred bakre delen en liten bit. Det syns en skarv på bilden precis under fotpinnen...

Om jag får låna Laila's telefon nån dag ska jag fixa lite skönsång :)

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
TRX 850, TZR 250
Näe, nu har det gått alldeles för länge sedan något skrevs här!

Tänkte pigga upp med ett litet byggtips för vintermeckande TRX:are.
Byggde själv för ett par år sedan ett praktiskt depåstöd som man hissar upp framhjulet med. Det hela går till så att man tar bort de grå(?) plastpluggarna som sitter i det främre motorfästet (som ju inte används när motorn sitter i en TRX) och sätter igenom en stång tex en M10 gängstång (funkar men inte så snyggt förståss). Sedan behövs bara ett stöd som igentligen är väldigt likt ett vanligt depåstöd....
Skickar med en bild, den säger ju som bekant mer än 1K ord

Ja, eller så köper man ett som är avsett för framhjulslyft förståss...

Ha det!
//Kvicken

Bifogat

• Copy of PICT0337.jpg
    Copy of PICT0337.jpg
    75.5 KB · Visningar: 123

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Kvicken skrev:
Tänkte pigga upp med ett litet byggtips för vintermeckande TRX:are.
Du det där var riktigt fiffigt, varför tänkte inte jag på det tidigare :huvet

:tummenupp

Till er som ställt in hojen för året tänkte jag visa en liten film. Den är rätt usel, men jag kunde inte låta bli att gasa lite när jag ändå var i garaget å städade i kväll :hihi

Så jäkla ballt med Akra:n :yoparty

Film med "Niterider": http://www.r2d2.se/filarkiv/niterider_trx.wmv

Sug på den, ska försöka göra lite mer och bättre på söndag om jag får tid...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jåke skrev:

Till er som ställt in hojen för året tänkte jag visa en liten film. Den är rätt usel, men jag kunde inte låta bli att gasa lite när jag ändå var i garaget å städade i kväll :hihi

Fredag kväll, Rom & Cola, och en alldeles underbar liten film! 5 :tummenupp av 5 möjliga! (Gott ljud i Akrat, men sicken tur att ingen kom och snodde kameran medans du var borta och vände :hihi Hade kunnat bli en klassisk rulle...)

Nu blev man ju ännu mer sugen, ska förhoppningsvis ut på en tur i morgon, men det lär vara sista för säsongen. Sen ska toppar rivas, kolvringar bytas hundben monteras och lite andra roliga grejor...

@Kvicken, bra tips, har tänkt på något liknande men med fasta bockar i kombination med bakre depåstöd, men det där såg ju mycket bättre ut!!!

Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jåke skrev:

haha! Skön film J-Å. Gött ljud i bössan nu :)

Har hört att det ska bli över 20 grader i veckan nu... Så det blir till att sätta på den gamla fälgen som fortfarande har lite gummi runt, så man kan ta sig en sista långtur. (råkade slinta lite på kopplingen för ngr veckor sen så den nya fälgen har inget gummi kvar :( )

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
HansJ skrev:
Fick en trevlig tur idag, även om den inte började på optimalt sätt:

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1731601&posted=1#post1731601
Shit :jisses

Tänkte fråga hur det där gick, men tydligen var det ju inte så farligt. Problemet i såna lägen är att man själv ofta får böter för att man inte "hade tillstånd att övervaka".
Märkligt att det kan vara så billigt att bryta mot lagen... I detta fallet misstänker jag dock att du har iaf en liten aning om vem det kan vara...

:fatta! :fatta! :fatta!

TRX-joCCe skrev:
råkade slinta lite på kopplingen...
Ja, sånt kan ju hända den bäste :rofl

:fyllisar

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Shit :jisses

Tänkte fråga hur det där gick, men tydligen var det ju inte så farligt. Problemet i såna lägen är att man själv ofta får böter för att man inte "hade tillstånd att övervaka".
Märkligt att det kan vara så billigt att bryta mot lagen... I detta fallet misstänker jag dock att du har iaf en liten aning om vem det kan vara...

:fatta! :fatta! :fatta!
Jag var ute på en 10mila runda, och allt funkade som det skulle. Först var jag lite orolig eftersom bakdäcket var platt, men det räckte att fylla upp det. I övrigt verkar det som en tvätt kommer att återställa hojen till ursprungligt skick. Kameraövervakning har jag väl inte sagt något om? :rolleyes: Men med lite tur kanske jag sover så lätt och vaknar av något misstänkt ljud, och av en händelse så ligger kameran nära till hands och jag hinner ta en bild om någon skulle stå och besiktiga sitt "hjältedåd"...

Men undrar hur ligisterna tänker? "F-n vad kallt det var i natt, jag sätter mig bakom hojen och eldar lite?" "Wow, 18 liter bensin, det blir ballt!" Risken att de förutom att sabba min hoj, antingen själva går åt eller att de orsakar en husbrand med dödsoffer verkar ju inte ha övervägts.

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Förbannade djävla snorungar, det är nog tur att man inte får tag på dem när de gör sånt, risk att man hade hamnat i fängelse... :kulspruta Skönt att det inte blev värre...

Själv har jag ställt in bågen i föräldrarnas garage, känns tryggare så, en bra säsong till ända, ca 600mil i bra tempo :)

Har ett nytt projekt pågång som gör att TRX utvecklingen hamnar lite på is..Köper en XR 600 i veckan för att kunna åka året runt, samt i skogen. Äntligen en riktig bakhjulsåka maskin.....Up up and away....

HansJ skrev:
Jag var ute på en 10mila runda, och allt funkade som det skulle. Först var jag lite orolig eftersom bakdäcket var platt, men det räckte att fylla upp det. I övrigt verkar det som en tvätt kommer att återställa hojen till ursprungligt skick. Kameraövervakning har jag väl inte sagt något om? :rolleyes: Men med lite tur kanske jag sover så lätt och vaknar av något misstänkt ljud, och av en händelse så ligger kameran nära till hands och jag hinner ta en bild om någon skulle stå och besiktiga sitt "hjältedåd"...

Men undrar hur ligisterna tänker? "F-n vad kallt det var i natt, jag sätter mig bakom hojen och eldar lite?" "Wow, 18 liter bensin, det blir ballt!" Risken att de förutom att sabba min hoj, antingen själva går åt eller att de orsakar en husbrand med dödsoffer verkar ju inte ha övervägts.

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
HansJ skrev:
Fick en trevlig tur idag, även om den inte började på optimalt sätt:

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1731601&posted=1#post1731601
Det var bistert! jag bara funderar på, vem vill tutta på en hoj?? jag misstänker att hojen inte var varm då du hade kapellet på!? i.o.m att det såg ut som att det var bränt runt dämpen men jag tror inte att du skrivit om det, om det varit så...

Jag har varit ute en sväng idag.
först bytte jag luftfilter till ett KN filter sen körde jag några mil med fika på vägen.
sen bytte jag olja och oljefilter, tråkigt kladdigt det blir då "locket" är så långt som det är.
nya däck är inköpta som skall på till våren:)

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Ripnilpor skrev:
Det var bistert! jag bara funderar på, vem vill tutta på en hoj?? jag misstänker att hojen inte var varm då du hade kapellet på!? i.o.m att det såg ut som att det var bränt runt dämpen men jag tror inte att du skrivit om det, om det varit så...

Jag har varit ute en sväng idag.
först bytte jag luftfilter till ett KN filter sen körde jag några mil med fika på vägen.
sen bytte jag olja och oljefilter, tråkigt kladdigt det blir då "locket" är så långt som det är.
nya däck är inköpta som skall på till våren:)
Nej, den hade stått still alldeles för länge, det var helt klart ett verk av någon trasig människa. Finns tyvärr alldeles för många såna... Held kapellet är dessutom värmebsetändigt, och tur var nog det. Ett vanligt bomullskapell hade nog tagit sig mycket bättre.

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
TRX till kanonpris

Antar att det är Ben Pools gamling jag spanat in på blocket? Numera sänkt till 25000 kr. Jag var ju faktiskt ganska sugen på den! mailat säljaren men inte fått svar...
Priset är ju rätt? men det är alltså inget vettigt köp, eller är det det?
Jag tycker den ser helrätt ut, möjligen med undantag för avgaseriet.
Berätta varför jag ska glömma detta objekt!!!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0