TRX-tråden

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jåke skrev:
Älvdalens hotell är inblandade, så oförskämt billiga rum finns. De fixar även catering ut till banan om man vill :tummenupp

Har vi inte glömt det viktigaste? Har de bullerrestriktioner?

Froven skrev:
(Fast nu kostar en Tuono eller en Superduke samma som jag betalade för TRXen förra året.. :va )

//Peter

Ojj, snudd på dilemma? Var inte du inne på att byta redan förra året?

Duken ser ju jävligt schyst ut :tummenupp
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jag är sugen på att byta, men vill inte lägga mer pengar. En sunk R1/R6 är väl vad jag spanar på mest, samtidigt gillar jag min traktor.

Fan vad jag är sugen på denna prylen : http://www.sporthoj.com/annonser/?id=29888

Totalt onödigt, dessutom kostar tydligen handtagen ca 1000:- om man skulle ha sönder ett sånt.

Min nya luftvärmepump kanske sparar så mkt pengar att jag kan få loss den.................. :va

Får försöka lägga upp en kalkyl hemma :tomten

//Peter

De kan ju omöjligt ha bullerrestriktioner. Arméns artilleristridsskola ligger ju där.
De skjuter ju med Haubitsar och grejor, det måste ju låta nästan lika mkt som en TRX med slipon ????

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Jag är sugen på att byta, men vill inte lägga mer pengar. En sunk R1/R6 är väl vad jag spanar på mest, samtidigt gillar jag min traktor.

Fan vad jag är sugen på denna prylen : http://www.sporthoj.com/annonser/?id=29888

Totalt onödigt, dessutom kostar tydligen handtagen ca 1000:- om man skulle ha sönder ett sånt.

Min nya luftvärmepump kanske sparar så mkt pengar att jag kan få loss den.................. :va

Får försöka lägga upp en kalkyl hemma :tomten

//Peter

De kan ju omöjligt ha bullerrestriktioner. Arméns artilleristridsskola ligger ju där.
De skjuter ju med Haubitsar och grejor, det måste ju låta nästan lika mkt som en TRX med slipon ????

//Peter
Haha, jasså du såg pumpen åxå :) Han som har den bor bara 6km här i från om jag inte har helt fel.
Det var hb på den så ge ett bud.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Detta tillsammans sänkte min premie från 7700:- till 3500:-, sedan tillkommer SMC-rabatten så slutsumman blir 3200:- hel/helår. :yoparty
Välkommen, det är vad Laila & jag betalar :)

TRX-joCCe skrev:
Har vi inte glömt det viktigaste? Har de bullerrestriktioner?
Egentligen inte :D


Men Olle kommer att stoppa vid Bilprovningens gräns för att undvika att man ändrar sig när man lyssnat på hojar en sommar... Vet inte vad det gör vid en förbikörning.
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Attans vad bankörningar det verkar bli i år. Tom SMC-väst har ju vaknat och kör BKK på Falken 17/6 & 1/7.

No18 hotar med att köra A-torp i vanlig ordning, inga datum spikade än vad jag lyckats förstå.

Jag har betalat fre-sön på Gotland, lär ju äta däck för ~3säsonger :kocko

Har SMC (eller vilken person/grupp som helst) nåt stipendium man kan söka för att kunna finansiera sin hobby ??

//P
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
...
(eller vilken person/grupp som helst) nåt stipendium man kan söka för att kunna finansiera sin hobby ??

//P
Kollade med sambon, hon tittade med tom blick på mig... Iskallt!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Har SMC (eller vilken person/grupp som helst) nåt stipendium man kan söka för att kunna finansiera sin hobby ??

//P
Tro det eller ej, men på sätt och vis. Sök till Sporthojs-instruktör! Fast det är klart, då måste du skaffa sporthoj :D
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Vad kostar en schysst fjärilshåv ?? Måste ju vara billigare än det här....
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Froven skrev:
Jag har flyttat ca 800m och på köpet bytt postnummer och tydligen även församling. I samma veva har B & Mc ändrat reglerna så att om man är 30 :( fyllda räknas automatiskt körkortsinnehavet till 5år. Detta tillsammans sänkte min premie från 7700:- till 3500:-, sedan tillkommer SMC-rabatten så slutsumman blir 3200:- hel/helår. :yoparty

(Fast nu kostar en Tuono eller en Superduke samma som jag betalade för TRXen förra året.. :va )

Och jag hade ca 1.600:- hel/hel hos B&MC för trx:en :tungan Det lönar sig att flytta bort från de värsta stadsgettona (sthlm, uppsala m.fl.) :D För 7700:- går det ju att helförsäkra en R1 - inte så värst mycket muller dock, mest vrål...
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Var inne en sväng på den ständiga källan till ekonomisk misär, Evilbay.

Det finns en sats med Gimbel-fotpinnar (har iofs funnits där länge ) för 149€.

Nån som har såna och orkar lämna feedback på dem ?

http://cgi.ebay.co.uk/Fussrastenanl...034432240QQcategoryZ49816QQrdZ1QQcmdZViewItem

Enl beskrivningen skall de flytta bak 5-8 cm. Det låter rätt mkt, det är ju främst upp med foten jag vill.

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Var inne en sväng på den ständiga källan till ekonomisk misär, Evilbay.

Det finns en sats med Gimbel-fotpinnar (har iofs funnits där länge ) för 149€.

Nån som har såna och orkar lämna feedback på dem ?

http://cgi.ebay.co.uk/Fussrastenanl...034432240QQcategoryZ49816QQrdZ1QQcmdZViewItem

Enl beskrivningen skall de flytta bak 5-8 cm. Det låter rätt mkt, det är ju främst upp med foten jag vill.

//Peter

Tycker de ser väldigt bakflyttade ut. Jämför själv med LSL som ska vara bak/uppflyttade. Kommer inte ihåg hur mycket.
 

Bifogat

  • pinne gimbel.jpg
    pinne gimbel.jpg
    26.3 KB · Visningar: 80
  • pinne-lsl.jpg
    pinne-lsl.jpg
    16.2 KB · Visningar: 79

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
TRX-joCCe skrev:
Tycker de ser väldigt bakflyttade ut. Jämför själv med LSL som ska vara bak/uppflyttade. Kommer inte ihåg hur mycket.

Ser ju ut att skilja 4-5cm i längsriktningen på dem. Verkar vara samma höjd trots allt. Jag tror att jag byter när jag slipat ner orginalen helt :)


Någon som har rekommendationer på vilka belägg till "bluespot"-oken det är som gäller ? (Jag vet, R1/R6)

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
hittade det här om lsl
verkar som den höjer och flyttar bak 30mm
(och de skrapar fortfarande i marken...)
 

Bifogat

  • lsl.jpg
    lsl.jpg
    50.7 KB · Visningar: 74

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
Var inne en sväng på den ständiga källan till ekonomisk misär, Evilbay.

Det finns en sats med Gimbel-fotpinnar (har iofs funnits där länge ) för 149€.

Nån som har såna och orkar lämna feedback på dem ?

http://cgi.ebay.co.uk/Fussrastenanl...034432240QQcategoryZ49816QQrdZ1QQcmdZViewItem

Enl beskrivningen skall de flytta bak 5-8 cm. Det låter rätt mkt, det är ju främst upp med foten jag vill.

//Peter
På tyska siten frågades det om samma sak för ett par veckor sen. Kvalitén var sådär, skruvskallarna var för tjocka och långa, bromsoljebehållaren passade inte, växelspaken tar i sidostödet, för långt tillbakaflyttat, så fötterna hamnar på ljuddämparen (oklart om det var originmaldämparen...) Lucas verkar vara ett bättre val, finns också på evilbay då och då.

Belägg, jag skulle ha köpt SBK3 förra året, men de var slut och jag fick bra pris på Lucas sintrade istället. Visst märks det ett visst slitage på skivorna, men det ger ju bara anledning att köpa nya bling-skivor istället... (Och slitaget är inte på långa vägar damatiskt, bara mer än med std belägg)
/Hasse
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
På tyska siten frågades det om samma sak för ett par veckor sen. Kvalitén var sådär, skruvskallarna var för tjocka och långa, bromsoljebehållaren passade inte, växelspaken tar i sidostödet, för långt tillbakaflyttat, så fötterna hamnar på ljuddämparen (oklart om det var originmaldämparen...) Lucas verkar vara ett bättre val, finns också på evilbay då och då.

Belägg, jag skulle ha köpt SBK3 förra året, men de var slut och jag fick bra pris på Lucas sintrade istället. Visst märks det ett visst slitage på skivorna, men det ger ju bara anledning att köpa nya bling-skivor istället... (Och slitaget är inte på långa vägar damatiskt, bara mer än med std belägg)
/Hasse

Tackar för det svaret om fotpinnarna. Då hoppar vi dessa.

//Peter
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jag vet inte vad mina heter eller så och jag har bara kört med dessa (orginalen är borta) och det finns inga problem förutom att jag får brända (små) märken efter skorna på böjen upp.
mina sitter ju inte så långt bak som dem du fluktade på, m.a.o längre bak än de jag har bör man nog inte ha, då bränner man ju hela hälsulan och får köra på tå, jobbigt eller hur...
 

Bifogat

  • fotpinn.jpg
    fotpinn.jpg
    135.3 KB · Visningar: 91

TRIXXER

Proud no:1 member of Dragnagel MC
Gick med
12 Jan 2004
Ort
SMAULAND
Hoj
lc4
Slip-on

Är det verkligen ingen av er som behöver dessa?
Dämparna är i nyskick och ljudet är som det ska :yoparty
Pris: 3500:-

PM eller 0706-862 861
 

Bifogat

  • trxljud.jpg
    trxljud.jpg
    49 KB · Visningar: 105
  • trxljud2.jpg
    trxljud2.jpg
    62.7 KB · Visningar: 92
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top