TRX-tråden

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Min rek är faktiskt att du fortsätter med 70-profil men kompenserar med gaffelbenen. Ärligt talat får hojen en trevligare insvängning och bättre fäste med det däcket. Den där jäkla 60-profilen var bara en modegrej som hängde med från Japan. :gnissla

Jo det är nog som du säger. Jag litar på er grabbar som har fler år i trx-sadeln än jag.
Läser man det engelskspråkiga forumet så verkar de spy galla över 60-profilen.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Kucklade lite med hojen i eftermiddags. Drog upp gaffelbenen 25mm. Går nu stabilt men svänger bra mycket bättre. Bror min som var med och meckade sa efter han hade provat trxen: "Av alla hojar du har haft är den här faen i mej den skönaste att köra." Han är en duktig chaufför och vanligtvis sparsam med positiva omdömen.:tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Några härifrån köpte puckar som en australiensare gjorde själv. De funkar, har testat själv :huvet. Jag behöver en ny nu, så vi kanske skulle kolla med honom om han gör några nya?

DSC05244_1191.jpg
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Några härifrån köpte puckar som en australiensare gjorde själv. De funkar, har testat själv :huvet. Jag behöver en ny nu, så vi kanske skulle kolla med honom om han gör några nya?

Ställde frågan här för ett tag sedan men intresset var rätt svalt, sedan såg jag att han som kopierat och säljer kev´s "puckar" gör dom i annat material.

Men blir det gruppköp är jag på....han gör fräscha puckar till R1 gaffel och YZF sving också! :tummenupp
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Hur mycket stålar snackar vi om, på ett ungefär, för sådana vurpklossar?
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Hejsan!
Jag har nyligen hittat tråden och läst igenom den från början till slut (tog en stund), men det har gett mig en hel del nyttigheter.
En undran i samband med "kraschpuckarna", hur höga är höger resp vänster?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hejsan!
Jag har nyligen hittat tråden och läst igenom den från början till slut (tog en stund), men det har gett mig en hel del nyttigheter.
En undran i samband med "kraschpuckarna", hur höga är höger resp vänster?

Wow, en riktig arbetsinsats... Välkommen i alla fall. Som du ser på bilden ovan, så kan jag inte ge info om höjden längre :)

Har f.ö. fått lite kalla fötter till att importera från Australien. Jag bytte en Bagster väska och skydd med en kille på det engelskspråkiga forumet. Han hade en röd, och jag hade en svart, i samma skick. Vi bytte rakt av, utan några pengar emellan. Jag får, förutom att posten höll mitt paket i ca 4 veckor, betala 722:- i moms och avgifter :rolleyes: Och det för att jag i praktiken bytt färg bara...
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Wow, en riktig arbetsinsats... Välkommen i alla fall. Som du ser på bilden ovan, så kan jag inte ge info om höjden längre :)

Har f.ö. fått lite kalla fötter till att importera från Australien. Jag bytte en Bagster väska och skydd med en kille på det engelskspråkiga forumet. Han hade en röd, och jag hade en svart, i samma skick. Vi bytte rakt av, utan några pengar emellan. Jag får, förutom att posten höll mitt paket i ca 4 veckor, betala 722:- i moms och avgifter :rolleyes: Och det för att jag i praktiken bytt färg bara...

Var ni noga med att deklarera det som "gift"??
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Var ni noga med att deklarera det som "gift"??

Nope, ingen av oss. Det är en balansgång, försvinner paketet är det lite trist, eftersom gåva bara får vara 500:-, dvs man får inte ersättning för mer heller. Sen finns det moraliska aspekter oxå, men det är ju upp till var och en. Vad jag missade var att deklarera mitt paket som exportvara, då hade det tydligen funkat, eller i vart fall varit tydligare att det varit ett byte. Ska överklaga så får vi se vad som händer, 700:- räcker ju till en massa annat, en blinkers eller så... Egentligen borde jag få ersättning av dem, eftersom det tog dem 4 veckor att räkna ut 25 % av det angivna värdet och lägga på en "service"-avgift innan de skickade paketet vidare till mig :mad:
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Nope, ingen av oss. Det är en balansgång, försvinner paketet är det lite trist, eftersom gåva bara får vara 500:-, dvs man får inte ersättning för mer heller. Sen finns det moraliska aspekter oxå, men det är ju upp till var och en. Vad jag missade var att deklarera mitt paket som exportvara, då hade det tydligen funkat, eller i vart fall varit tydligare att det varit ett byte. Ska överklaga så får vi se vad som händer, 700:- räcker ju till en massa annat, en blinkers eller så... Egentligen borde jag få ersättning av dem, eftersom det tog dem 4 veckor att räkna ut 25 % av det angivna värdet och lägga på en "service"-avgift innan de skickade paketet vidare till mig :mad:

Gjorde samma grej när jag tog hem paket från Usa och dom var lika dryga, en på jobbet har dock fått igenom hur mycket golfutrustning som helst från staterna!
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Hejsan!
Jag har nyligen hittat tråden och läst igenom den från början till slut (tog en stund), men det har gett mig en hel del nyttigheter....
Jag tänktte samma sak när jag köpte min trx men jag orkade nog inte mer än ca 40 sidor innan jag gav upp. cred till dig! :)

Gjorde samma grej när jag tog hem paket från Usa och dom var lika dryga, en på jobbet har dock fått igenom hur mycket golfutrustning som helst från staterna!
När jag beställde ventilshims från usa så gick mer än hälften i skumma avgifter. frakten och deras serviceavgift kunde man ju räkna med men sen tullavgift och svenska postens avgift kom ju som en smäll i ansiktet. Men jag tror att det hela landade på 30kr mer än vad det skulle kostat mig att beställa genom jofrab i sverige, dollarn är billig! :)

Men när jag beställde xenon-kit från Kina så fanns det inga dolda avgifter. de märkte paketet som "sample of electronics" =gåva och paketet levererades hela vägen till dörren av DHL så inga extra avgifter där. :tummenupp

Edit: HELVETE nu var jag vist inloggad på tjejens användare... //cpkossa
 

Steffomania

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Tenhult
Hoj
96, Yamaha TRX 850, 00 Yamaha WR400
Några härifrån köpte puckar som en australiensare gjorde själv. De funkar, har testat själv :huvet. Jag behöver en ny nu, så vi kanske skulle kolla med honom om han gör några nya?

DSC05244_1191.jpg

Ser tungt ut Hans, du kan ju ändå skryta med att du förmodligen hade den sista bromspunkten av alla på Mantorp. Har knappt tittat på cykeln sen vi var där men det är väl dags att börja plocka ner och snygga till inför nästa säsong. Gotland Ring är för övrigt bokad så nu är det bara att ladda om och minska på julmaten, snabb grupp som gäller...:D
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ser tungt ut Hans, du kan ju ändå skryta med att du förmodligen hade den sista bromspunkten av alla på Mantorp. Har knappt tittat på cykeln sen vi var där men det är väl dags att börja plocka ner och snygga till inför nästa säsong. Gotland Ring är för övrigt bokad så nu är det bara att ladda om och minska på julmaten, snabb grupp som gäller...:D
men se där är du ju! nja, så tungt är det inte. Blir bara mer och mer tacksam at det gick så pass bra. Och en bromspunkt, vet inte ens om det kan kallas bromspunkt, insaktningsfas eller nåt pasar nog bättre, så lite som jag bromsade. Vet du förresten vad han heter som jag (eller snarare min hoj) körde om? Skulle vara kul att höra lite mer detaljer.

Kul med GR! Första eller andra? Bäst väder den andra har jag hört ;) Vi syns kanske då. Fast jag bokade Medel, så slipper jag förnedras av dig...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850

Absolut! Tror inte skillnaden mellan 39 och 41 är så stor, snarare så funkar de bättre på en inte så trimmad motor. Mina är 40 mm, och de räcker gott, och då har ju min lite extra fix i motorn.

Frågan är hur väl de passar, kolla med KW, han har ju Keihin. Kan ju vara nån liten skillnad som gör att man måste modifiera lite för att de ska passa. Ser ju ut som det är modellen med TPS i alla fall, och det är ju bra.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Frågan är hur väl de passar, kolla med KW, han har ju Keihin. Kan ju vara nån liten skillnad som gör att man måste modifiera lite för att de ska passa. Ser ju ut som det är modellen med TPS i alla fall, och det är ju bra.

Jag fick ju fel insug först men dom var lika stora i ytterdiameter vid själva anslutningen, gängorna och innermåtten skiljer dock.
MEN...detta var från allensperformance.
OM det är ngt som inte passar fixar dom dock insug för 20£ styck, bara att speca vad man vill ha! :tummenupp
(även velocity stacks etc)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top