TRX-tråden

Rewinder

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
flyinge
Hoj
Aprilia RSV mille -98
Dessa hojar börjar nu ha några år på nacken, och att hitta ett FINT ex är inte längre helt enkelt. Jag vågar dock påstå att detta ex du tittar på är bland det bästa man kan tänka sig. Rätt årsmodell och låga miltal. Jag känner till föregående ägare. Han har tagit väl hand om hojen och har "rätt" inställning. Han har numera övergått till Ducati, inte helt ologiskt. Ring o snacka med honom, han är trevlig o tillmötesgående. Namn o nr får du via transportstyrelsen och regnr. Har inte tid just nu att utveckla detta mer, sitter på jobbet. Rådet är dock, köp, trots det lite höga priset. /Mvh
 
Last edited:

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
nu råkar iofs min hoj ha gått dubbelt så långt och en förare har vart mindre begåvad och försett hojen med repor lite här och var, vilket bara är tufft och rejsigt. Men 39 kakor för en 12 år gammal hoj låter saftigt även om det vore bra för värdet på min, jag skulle va glad om jag fick dryga 20...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Gerts MC har visat och berättat allt de vet och har varit tillmötesgående. Men vad är det för frågor man skall ställa mer?

Tror du får reda på den info du behöver, men det jag kommer på spontant är om bromsgreppet byttes samtidigt som oken? Annars bör det göras då TRX-pumpen inte lirar helt optimalt med bluespot-oken.

Vad stoppades i förgasarna vid bänkningen? Bytte man till Dynojet så var det ett nerköp som kommer att tvinga dig till förgasarrenovering om ett par tusen mil. Bestyckade man om med originalprylar eller Factory Pro är det ett plus.

Har firman koll på att det är en torrsump? Säljer de på uppdrag är det inget bekymmer, för då har de inte rört hojen. Annars har de en förmåga att överfylla olja...

Jag hade en precis likadan, köpte den med mer mil på mätaren för det priset 2005... Lycka till, priset är med prutmarginal men annars så är det bara å tjöpa! :tummenupp
 
Last edited:

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Går i tankar om att köpa en TRX850 årsmodell 1998 och göra mig av med nuvarande hoj. Har tittat länge på just en sådan här och gör nog slag i saken och blir TRX-ägare.

Hojen finns på Gerts MC i Ängelholm. Har varit och tittat och skicket är helt ok. Utrustad med slipon och KN-filter och körd i bänk för denna utrustning. Verkar också som om bromsoken är bytta mot R6 ok (ej säker). Servad enligt bok och blanka besiktningspapper. 1 850 mil enligt mätaren. En ägare.

Se info nedan:
http://www.bytbil.com/mc-mopeder/yamaha/6v56fadg/BUABEAsitC3RyeAAIcOG!

Gerts MC har visat och berättat allt de vet och har varit tillmötesgående. Men vad är det för frågor man skall ställa mer?
(Har läst så gott som allt i detta forum, men tar gärna mer hjälp.)

Till säljaren?

Till tidigare ägaren?

Kanske någon har kännedom om just detta exemplar.

Tacksam om någon tar sig tid och svara, vill putsa på en ny hoj så fort som möjligt. Den som står i garaget nu har inte en fläck och snart ingen lack kvar:) Med andra ord dags att sälja den för nytt skötebarn.

ser ju schysst ut den hojjen men pruta en del..som sagt det e skön hojj trxen har haft min länge nu o inga problem...mest serva o så bara hittils iaf...
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Här kommer det nog att bli en hoj till. Österikiskt mototoriserad pastakastrull med cross-styre.:tummenupp
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
hasse spokedbones ska vi inte köra i södertälje igen..eller om vi drar till linköping..gotland ska jag åka på iaf snart när snön försvinner..e ju så himla bra bana där...skulle va kul om vi kunde ta samma datum där..har ni nåt förslag bara höra av er..ha det bra...
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
hasse spokedbones ska vi inte köra i södertälje igen..eller om vi drar till linköping..gotland ska jag åka på iaf snart när snön försvinner..e ju så himla bra bana där...skulle va kul om vi kunde ta samma datum där..har ni nåt förslag bara höra av er..ha det bra...

Kvällskörnningarna (torsdagkvällar) med LMS på Sviestad försöker jag nog se till att åka så många det går. Har faktiskt fått ändra jobbtider för att hinna dit. Schyssta jobbarkompisar!:tummenupp
Sen är det surrat lite här på hemmaplan om att försöka åka Kinnekulle nu i början på säsongen.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
hasse spokedbones ska vi inte köra i södertälje igen..eller om vi drar till linköping..gotland ska jag åka på iaf snart när snön försvinner..e ju så himla bra bana där...skulle va kul om vi kunde ta samma datum där..har ni nåt förslag bara höra av er..ha det bra...

Hasse åker 3-5/6 på GR. Tror jag...:va

//P
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Kvällskörnningarna (torsdagkvällar) med LMS på Sviestad försöker jag nog se till att åka så många det går. Har faktiskt fått ändra jobbtider för att hinna dit. Schyssta jobbarkompisar!:tummenupp
Sen är det surrat lite här på hemmaplan om att försöka åka Kinnekulle nu i början på säsongen.

jo det ska jag försöka ta nån tor kväll..körde där några gr förra året rätt kul där...men du skulle testa gr sen...ha det bra..

Hasse åker 3-5/6 på GR. Tror jag...:va

//P

jo han kör med action pics där tror jag..jag kör med en del gottlänningar jag känner där...blir nog inte då tror jag ...
 
Last edited:

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
jag anmälde mig precis till intebarafest.se bankörning på gotland 29 juni - 1 juli :banana hoppas det blir nån mer trx där
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hej! (Uppdaterad)

Snart är vårservicen klar.

En fråga - styränden som är på våra handtag (änden av aluminium). Hur sitter de fästa? Skruvas av? Tryckas av?

De är pressade på. Våld var lösningen. Styrändarna överlever inte denna behandling.

Har införskaffat ett par handtagsgummin där man inte kan trä dessa över styränden eftersom det sitter ett lock på handtagen = styränden tar i. Sågas av?

Demolitiondave - handgreppen är bra men behöver shimsas med ett par brickor på kopplingsgreppet då TRX'ens är grövre i tjocklek i själva ingreppet. Bromsgrepp passar rakt av. När man har gjort det så är de snygga och framförallt billiga!
 
Last edited:

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Demolitiondave - handgreppen är bra men behöver shimsas med ett par brickor på kopplingsgreppet då TRX'ens är grövre i tjocklek i själva ingreppet. Bromsgrepp passar rakt av. När man har gjort det så är de snygga och framförallt billiga!

Och visst va det så att du köpte handtag som passade r6? och fastnade dina handtag i tullen?
 
Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
27-28/5. Kinnekulle Ring med SMC. Fast jag får se om det blir på TRXen...
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Och visst va det så att du köpte handtag som passade r6? och fastnade dina handtag i tullen?

Jajamän. Köpte till R6 "tidiga" årsmodellerna (vet inte om det är någon skillnad men tänkte att ju närmare TRX i ålder desto bättre).

De fastnade inte i tullen. Faktiskt har inte ett enda paket med diverse grejor från HK fastnat i tullen *peppar*.

Även om så vore fallet så hade det varit prisvärt.

Spooked - hmmmm. Ska se om vi kan komma upp några grabbar från södern.
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
jag lurar också på kinnekulle 27-28/5 men nytt jobb och nyss hemkommen från landet asien gör att det är osäkert med både semester och cash-flow
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top