Trygg Hansa lämnar dig i sticket

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Personligen är TH det enda försäkringsbolag som ställt upp när
det krisat utan att gnälla. Kan varmt rekommendera dem.

Naturligtvis inte till att försäkra hojen ska tilläggas..men annat..
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
När det gäller bankörningar och bil var Salus Ansvar ett bolag som varit populärt bland sportbilsägare. Nu skyr man dem som pesten. De har nämligen chock höjt premierna och försämrat villkoren. Lika snabbt som de skaffar sig ett gott rykte med tillströmning av nya kunder. Lika fort försvinner de en efter en nu när de får sina nya premier i brevlådan tillsammans med de försämrade villkoren. Antagligen var det inte så lönsamt att ha kunder med exklusiva bilar som gillar att ta ut sin bil på bana mellan varven.

Anledningen till att Salus Ansvar ändrade sina vilkor kan ju ha med att göra att de fick lösa in mer en än dyyr Porsche GTxx under 2008.....

De hade bäst vilkor/premie/självrisk för mig när jag teknade min försäkring på hojen i somras. Nu har jag inte försökt plocka ersättning så jag vet inget om att få ersättning av dem praktiskt.
De höjen även premien i 6 år om man är vållande..... tror jag att det var.....

nog om dem.

Till TS om han ff läser här...

I mina vilkor och i fler bolags står det är jag SKALL FÖRVARA FORDONET I LÅST GARAGE ELLER MOTSVARANDE NATTETID. vid normal förvaring.
tror inte att du fått ersättning om den stog på gatan vid stölden ändå...


tyvärrr...
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
När jag skulle helförsäkra min FZR så blev jag tvungen att visa upp cykeln - De synade den och tog några bilder...

TH är rätt bra att ha göra med men man kan få gräla lite med TH:s besiktningsman innan man blir nöjd med ersättningen/utfört arbete - då är det bra att de själva tagit bilder där skicket, på hojen,syns.
 

Lord Belial

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Vänersborg
Hoj
2014 Yamaha MT-07
Sluta gnäll på honom nån gång, han har blivit av med hojen, räcker inte det? Jag har läst igenom tråden, visst, när man lägger fram det som ni skriver det så har han väl accepterat det och får "skylla sig själv". Men det är så jävla lätt att sitta och leka polis och säga att man ska göra si eller så. Som sagt, lätt att vara efterklok och det är väldigt lätt att hitta brister i andras berättelser...Jag kan nästan lova att alla har hamnat/kommer hamna i någon liknande situation. Förstår inte den sköna känslan det verkar vara i att klanka ner på någon som gjort ett litet misstag, tycker ni att ni kan sträcka på er och känna att ni gjort något bra för att ni har påpekat en brist som kostat honom 40 000? Är så jäkla typsikt SH (rättare sagt alla forum på internet), börjar en påpeka och klanka ner så följer en hel hög efter. Tror inte ni hade argumenterat lika hårt mot honom om ni diskuterade det personligen? Och att kalla honom dum? Lägg bara ner, en dag är det eran tur att stå där i hans sits och då lär ni inte vilja ha en massa folk som klankar ner på er, utan ni kommer söka medkänsla och förståelse...

Ursäkta inlägget, jag blev bara irriterad. Ingen människa är felfri...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top