supermoppe
Men i min värld...
Jag hade en XR förrut som pulverlackades, även motorfästena. Då använde jag locktite på allt (vilket jag aldrig gör nu för tiden) och motorn satt löst efter ett tag även fast jag hade dragit åt rätt hårt. Då tog jag bort skruvarna och hade på en massa loctite och drog HÅRT igen. Men efter ett tag satt skruvarna löst ändå. Det enda jag kunde härleda till var att fästena blivit varma av motorn och att färgen flytit ut lite.Tanken kommer dras "lagom" hårt och säkras med Locktite.
Jag är inte speciellt orolig över att skruvarna kommer släppa efter inspänningen om färgen mjuknar och skruvskallarna bottnar lite mer vid skallen då strukturen plattas till när dem dras samt att tanken kommer få packning utav tubmodell precis som original så den kan växa något om så krävs.
Tack för varningen ändå! Att ha en läckande torrsumpstank inmonterad bakom precis allting skulle inte vara allt för kul.
Tackar! Nya syrafasta RF skruv gör saken inte sämre heller tycker jag.
Svingen kommer samt mot förmodan en del motorkåpor kommer få samma lack samt skruvelement av samma typ. Mekanisk hårdporr om du frågar mig
Mnjaa, jag vet inte om CRD burken verkligen ska skramla som min gör.
Jag har i alla fall ett löst primärrör i min. Det är vad jag tror då det verkar som att det glappar 4-5mm om man skakar burken i rörets riktning.
Kan det vara för att kompensera innerrörets utvidgning vid värme tro?
RF växer ju en hel del. Nåja, jag får se vad jag gör åt det. Jag tycker inte att det låter för mycket, men skramlet blir jag vansinnig på. Sen har det ju tydligen för klen innerdiameter för mina mål så ett byte verkar troligt.
Glömde.....att varvstoppet ligger på 7500rpm vet jag inte helt säkert, men det var det som angavs på OTR i reklamen för moddad CDI box.
Har iaf varnat dig.