Boost3:
Joo jag förstod att du menade radiellt men ville jävlas lite
Wow! Du har verkligen gått bärsärkargång med borrmaskinen och svarven!
Det ser definitivt ut att vara samma typ av tändsystem, ditt kanske rent av också är ett Denso? Hur som helst så sitter det en tändlägesgivare i statorkåpan bakom svänghjulet.
Om man kikar på mina bilder jag la in i går så ser man att det sitter tre feta nitar
genom svänghjuet, och man kan väl anta att dem håller en vikt på baksidan.
Har inte kommit så långt på nedrivningen än men svänghjulet och kopplingskorgen skall definitivt inspekteras!
Radikalt är inte melodin just nu då bitarna skall hålla för pendling, men många tricks kan hjälpa mig att nå 60 körbara på schlangen även om jag skeptiskt.
Innan jag glömmer det, var du inte orolig att rikta om polariteten i alla statormagneterna i svänghjulet när du svetsade i det?
Jag skulle vara klart bekymrad kan jag säga, speciellt då jag kan tänka mig vad ett svänghjul kostar!