Din sving är klar, du kommer tydligen få slipa en del slälv men det kanske är lika bra så du får det som du vill inför lack.
Ska försöka hämta den i helgen om jag mår bättre.
ENEM.Kanske ni vet av någon som svetsar/slipar om kammar i sverige till vettig kostnad?
Tack som faen för din heroiska insats och finfina kontakter som fixade svingen för kanelbullepengar
I helgen bär det av till garaget för att slipa rent och sedan blir det blästring och pulverlack
Glömde ju meddela när du var här att våra toppar nu är nummer 2 i kön hos Doktorn så dem blir nog klara till nästa helg eller så som utlovat!
Du hämtade sving, så då kan ju jag hämta våra lock.
Oooooooo jagvillhaminagrejjerfrånKedoNUUUUU!
Är så satans sugen på att splitta motorn och kolla igenom samt lacka om den så ni anar inte! 96mm borr, mer komp, mer flås genom locket, större och bättre gasare och 38mm krök och en trimkamm skall bli riktigt sketkul att testa senare i sommar
Någon som har goda erfarenheter av någon anna än Webcams?
Kanske ni vet av någon som svetsar/slipar om kammar i sverige till vettig kostnad?
Hej funderar igen !!!
Vart får jag tag i större mustycken till min Yamaha 600 TT E Belgarda (1996)
utan att betala ihjäl mig.
Hur mycket ger det att öppna upp luftburken ?
Jag har ju satt dit större tank så jag vill kompensera min vikt ökning
Svetsad.....bladmått Det var de värsta jag har hört talas om!! Är balanceaxeln förstörd? jag förstår inte riktigt vart dom satt shimsen? Törs du prova att ta bort balacen helt? Det vore tacksamt om du tordes så vi andra ev kan göra det. Du får 100 spänn av alla som följer tråden om du törs
Få lös veven ur blocket.... Om du har en vanlig spis/ungn så lägg in hela skiten där i 30min på runt 100grader då brukar det rammla lös, eller prova först med att blåsa med varmluftspistol/gasol runt lagret. När du sedan monterar ihop andvänd spis och frysmetoden för att få i vevn och alla andra lager.
För att sätta ihop motorn så MÅSTE man ha en verkstashandbok hur än bra mekaniker man än är!! kostar ju bara 300kr. Helt klart ska du svetsa fast centrumet och svarva bort vikten ta även lite till på gotset & tokborra hål . Tipps när det svetsas, jordklämman har jag ju redan nämmt. men när man svetsar runt centrum så svetsa i kors utan avbrott DVS fyra fästpunkter som tar upp halva svetsjobbet, Kyl sedan av!! Svetsa sedan dom fyra återstående spalterna även dom utan avbrott KYL fort! Då slår den sig inte
Stryk ska du ha!Hahaha, förlåt om jag inspirerat dig till illdåd
46Kilo motor...var den så tung?
Jag ser att du har strippat ramen nästan helt bar och har plockat väck gaffeln och svingen. Jojo....det där du sa om att "det finns några grejjer att fixa" vet både du och jag hur det kommer sluta!
Jag ser totalfix framför mig med en massa onödiga färgbyten och bling-bling operationer för att bli lika tuff som min hoj kommer bli
Allt jag kan säga är Rock n' Roll!
Du har för övrigt PM.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!