Vi har en tt 600 87!! här i byn som går nått aldeles otroligt bra den kör 8or runt orginala xr650 & husaberare650!! Enda trimm är portat högt komp minst 12-1 delorto 34mm gasare slipon Endast org krökar!! Med grovkrökar gav den över 60 kus på baken!! ( Köp ej dellorto!! )
Fundering
Har en TTE kan man göra samma på den som ovan ?
Vart får man tag i allt ovan utan att bli totalt ruinerad
Är det huvudtagligen värt det eller inte
PS går det att sätta in en kick och behålla elstarten
på min modell ? någon som vet
Sedan jag bytte tank till 22 liters tanken skulle jag vilja ha liter mer HK
Hälsningar
Jan[/QUOTE]
Jajajmän inga problem det är ju samma motor så snurr blir det med förgasarbyte dubbla 34mm eller 36mm,ordentlig portning & stenhögt komp-f 12-1 minst, kam räcker men webkammen b40 den ttn hade en väldigt slö kam megacyckle steg1 endast men gick så bra ändå, den var dock plastportad trotts ej vatten kylning. Så sök efter megcycklecam till tt det ska gå att få tag på. Om du törs plastporta den så kan Jag fixa det bara att pma. Om du kan bestyckning av förgasare bra så kan du ju prova att montera beg flatslidfuggar från skoter då blir det billigt typ 500-800kr. Tyvär har jag inte hunnit prova skoterflatslidegasare men jag kör ju nu en 2-taktgasare utan problem och har dessutom beställt en lectron skoterfugge från ebay som ska på xrn nu. 2-takts rundtrottel 45mm har jag kört mycket med men det var överkurs i moddning för att rekomendera och rundtrottel går helt enkelt inte lika bra som flat. dom här yamaha motorerna är roligast att trimma dom svarar så bra på lilla minsta åtgärd