Got Torque?
Demonteringsgeni
ja du sådan plast har jag aldrig jobbat med, låter jävligt ska vi bara inte skapa en forma av den i 2 halvor då och göra en ny tank i kolfiber?? måste ju vara enklare en att försöka plasta på någonting på den som sitter på nu?'
blir nog 4 formar nu när jag tänker efter så man kan täcka insidan mot ramen av tanken, men det ska ju gå, bara vaxa tanken och lägga på prepreg glasfiber så man får en bra fomt och sedan bygger jag med prepreg kolfiber eller kol fiber och epoxy så man får 4 olika delar som man sedan sätter samman med ett lager kolfiber, enda jobbiga blir tank loket som vi får hitta på en bra ide till
Joo jag har gått i sådana tankar själv. Det går att gjuta av den i två delar, en övre och en undre, med tanke på hur alla släppvinklar ser ut.
Gällande tanklocket så hade jag tänkt mig ett infällt sporthojslock om jag gör en egen tank. Tank i kolfiber vet jag inte om jag är så pigg på med tanke på att kolfiber leder ström lite väl bra. Får man överslag från tändkabeln eller liknande kan det bli ganska intressanta effekter av det hela
Men om man gjuter en i glasf. och sedan lägger ett ytterlager kol så blir ju i alla fall utséendet det samma. Du får väl skicka ett PM om vad du tror att du vill ha för att göra en plugg och en tank...
Jag har inga vidare möjligheter till att plasta pga lukten. Sen har jag ingen rutin heller.