Got Torque?
Demonteringsgeni
Fi fan vad bra det blir,, och inte dåligt med lite megafon som det ser ut att vara... Jo en viktig sak,,,, ha dämparen så långt bak som du kan stå ut med. .Har nämligen nyligen testat både långt fram och långt bak med liknade trimgrad och cc som du har ,och slutligen kommit fram till att dom går klart bäst med dämpare ungefär där den sitter nu på bilden,,Man förlorar mer botten och mellanreg än jag någonsin trott när man flyttar fram dämparen med just denna cc och kam.. Do Not flytta fram
Det är megafon från 2" till 2 1/8" och det passar mig helt perfekt.
Jag kommer bara flytta fram dämpen ett par tre centimeter för att den skall gå fritt för innerstänkan nedanför luftburken så det bör påverka minimalt.
Det lutar också åt att jag bygger mitt 2X1,5" system ihop till en 2" kollektor och sedan ut i det nyköpta röret. Eventuellt kanske jag bygger kollektorn i 2 1/8" och går ner direkt efter den till 2" men det känns bara som onödigt jobb just nu.
du skulle ha byggt en ljuddämpare själv i kolfiber tycker jag lite mesigt att köpa färdigt byggt ju ZD haha
Jag lägger inte ned 40timmar på att få till en egen kolfiberdämpare i perfektion när det finns flödesexperter som tillverkar sådana för rimliga pengar. Det är bortkastad tid i mina ögon. Då lägger jag hellre de 40timmarna på att hitta något riktigt välbyggt och bra konstruerat till någon annan hoj som kanske kan gå att få dit, -precis som jag gjort alltså.
En annan orsak är att jag inte vill ha en i kolfiber.
Såg ju riktigt trevligt ut, he he har du inte sålt motardfälgarna ännu?
Nope, dem sitter där fortfarande
Last edited: