Dr.Bike
Guest
Vad skådar mitt norra öga???
Är det inte ett
HARLEY DAVIDSON
märke på framstänkan!!!!!!!!!!!!?
Är det inte ett
HARLEY DAVIDSON
märke på framstänkan!!!!!!!!!!!!?
Vad skådar mitt norra öga???
Är det inte ett
HARLEY DAVIDSON
märke på framstänkan!!!!!!!!!!!!?
Nej min bäste herre....ditt öga mitt i pannan skådar fel
Det är ett
SULAS MC
märke på framstänkan. Hade det stått Harley Parkinsson där hade det åkt väck med detamma.
Nu är der dünderklumpf besiktigad och gasklar också
Nu ska den bara bänkas för att få till så den går korrekt också, men används gör den redan Den går rätt hyggligt på synteeeeeeeeet oljan som jag hällt i. Innan gick den inte alls
Allt detta innebär i sin tur att jag får köra hoj, kan stressa av och bygga min TTR precis till den nivå jag vill ha den.
Blir det gasa med den innan snön kommer? -Tveksamt.
Avgassystemet kommer ta sin lilla tid att få till, -så blir det när den byggs av en perfektionist
Just ja. Dem där guldfärgade burkarna jag handlade av dig.....innehållet i dem är gott och slinker ner i sällan skådad takt! Jag funderar dock på reklamation....man blir ju konstig av dem
Man kanske ska ta en sväng ut till Bålsta i helgen??
SKÅL!
Min son!
Du har sett det syntetiska ljuset!
Ölen var förståss oxå helsyntetisk
Alltid välkommen ut hit. Bara vrida ratten/styret lite lagom så hamnar man här!
Jodu, det ljuset hittade jag för länge sedan.
Jag vågar nog påstå att ölen är helt organisk, men klart drickbar! Länge sedan jag hade just Arboga i kylen...
Du har helt rätt. Åker man bara åt rätt håll bort från Väsby så hamnar man rätt Har funderingar på att dra en repa tii V-ås i helgen så då kanske man svingar förbi.
Gör så!
Under tiden kan du ju få gissa på vad det här är för en hoj som jag har i garaget nu!
Jag har fortfarande mardrömmar av din kalsongdans på GotlandGör så!
Under tiden kan du ju få gissa på vad det här är för en hoj som jag har i garaget nu!
Jag har fortfarande mardrömmar av din kalsongdans på Gotland
No more pics
Du är inte lite snabb du!
Svarade du innan jag tryckte på knappen?
Hm. Jag hade mina aningar att det var du som var Dr.Jekyll, och nu har du också visat Mr. Hyde!
Jag känner igen formet på den där tanken men kan inte placera den.
Snygg orange färg. Tribals klarar jag personligen mig utan.
HAHA! Det är du nog inte ensam om!
Men visst ser jag lite diabolisk ut med den där gigantiska sprutan?
Passar man sig inte kan man få ett stick i stjärten!
Till något helt annat....vill du porta 2ventils Kawa topp i vinter(läs snö/kallt)?
Jag hade av helsystemet när jag bytte olja/filter och höll på att pinka i byxan av skratt när jag såg gjutningen av portarna
Jag kanske kommer lyfta locket för inspektion och kanske kamkedjebyte/idler byte och då kan man ju fila lite samtidigt. Själv måste jag fila gjutjärnslock i vinter
Hur ser det ut med tid för dig...fullt med BB lock att fixa i snötid eller?
En BB topp iaf. Sen ramlar det in en Husatopp, en Gixxer 1000-topp, å två uppsättningar (minst!) Ducatitoppar. Har oxå massa förfrågningar i pipen.
Men den där toppen ska det ju kanske inte letas det yttersta av kraft i.
Jag tror vi kan nå målet för vad som kan anses lagom genom att skotta ur det allra värsta.
D.v.s det kan gå både fort och bli bra anpassat till resten av grejerna.
Jaa det handlar väl mer om en tillputsning som kommer räcka för eventuella framtida 12-1300cc utan jättekam.
Nåja, vi håller ju kontakt så det där löser sig. Har du inte tid får jag gräva både gjutjärn och alu i vinter
Det känns dock smidigare att ta hjälp av dig då den antagligen behöver sätesjobb och ventilslip osv.
Som sagt....det där löser vi!
12-13-hundra kubik? Varför förstöra den där fina maskinen?
Det lär bli svårt att få ut den kubiken i en luftkyld maskin och ff bibehålla originalcylindern för kylningens skull (luftkanaler mellan cyllarna vettu).
Så stor kubik brukar kräva solida cylinderblock. Och de ger inte samma kylning, även om jag minns dem som körde ett tag med Russ Collins cyllar på gatan!
Mnjoo blir det sådana planer framöver så blir det nog ett ny cylindercase från USA. Känns dock lagom puckat när man tydligen kan borra dem till uppåt 1100 med original sleeves i. Troligtvis kommer jag nog inte göra så mycket åt den. Inte på ett par år i alla fall. -Om jag nu behåller den.
Nähäpp. Nu ska jag åka Kawa till garaget och fortsätta strippa en blå volvo
Coolt! En blå Volvo! Det har jag alltid velat ha
Det är klart att du vill nu när du insett att du borde ha sålt Pegan istället
Jahapp, lite jobbiga nyheter nu då:
Det ser illa ut med TTR bygget för tillfället Jag har idag gått på den nya tanken med lite värme för att forma om den. Nje det funkar sisådär och jag vågar inte riskera lacken som redan krackelerat på insidan.
Det är väl inte det som är det värsta. Det ser helt enkelt ut som att det är kört för min Mikuni Jag skall forska lite mer om vad jag kan göra med gasvarjarna men det ser illa ut just nu. Det verkar helt enkelt som att tanken kommer ta i hur jag än gör.
Fan.
Alternativet är väl att plasta om den, men till det behöver jag experthjälp som jag inte får fatt i. Vad skall jag använda för material för att plasta i en crosstank? Den är alltså inte gjord i glasfiber
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
Det är klart att du vill nu när du insett att du borde ha sålt Pegan istället
Jahapp, lite jobbiga nyheter nu då:
Det ser illa ut med TTR bygget för tillfället Jag har idag gått på den nya tanken med lite värme för att forma om den. Nje det funkar sisådär och jag vågar inte riskera lacken som redan krackelerat på insidan.
Det är väl inte det som är det värsta. Det ser helt enkelt ut som att det är kört för min Mikuni Jag skall forska lite mer om vad jag kan göra med gasvarjarna men det ser illa ut just nu. Det verkar helt enkelt som att tanken kommer ta i hur jag än gör.
Fan.
Alternativet är väl att plasta om den, men till det behöver jag experthjälp som jag inte får fatt i. Vad skall jag använda för material för att plasta i en crosstank? Den är alltså inte gjord i glasfiber
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
Brukar ofta gå att "svetsa" plasten med vanlig lödkolv med goda resultat. Inge svårt alls. Men det är ju bra som du säger om man har plast över av samma sort som "svetstråd".Fettsnok här på forumet kapade hejdvillt i sin highlandertank som är gjord av samma plast som din ..Jag tror fan han klöv den rakt av?? och nu ska har borra stort hål rakt igenom rakt upp bakom tanlocket för att få in luft till insprutet!!!!!.. han svetsar bara ihop den med varlufftspistol och smal pip..Det var tydligen enkelt påstog han (första gången han provade !!) Den läkte tydligen inte!!?? var en fördel om man hade likadan plast att ev lägga extra på något ställe .. Pma denne fräcka snubbe!!
Brukar ofta gå att "svetsa" plasten med vanlig lödkolv med goda resultat. Inge svårt alls. Men det är ju bra som du säger om man har plast över av samma sort som "svetstråd".
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |