TT600R Byggtråd

Dr.Bike

Guest
Vad skådar mitt norra öga???

Är det inte ett


HARLEY DAVIDSON


märke på framstänkan!!!!!!!!!!!!?
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Vad skådar mitt norra öga???

Är det inte ett


HARLEY DAVIDSON


märke på framstänkan!!!!!!!!!!!!?

Nej min bäste herre....ditt öga mitt i pannan skådar fel:tungan
Det är ett
SULAS MC
märke på framstänkan. Hade det stått Harley Parkinsson där hade det åkt väck med detamma.

Nu är der dünderklumpf besiktigad och gasklar också:yoparty
Nu ska den bara bänkas för att få till så den går korrekt också, men används gör den redan:tummenupp Den går rätt hyggligt på synteeeeeeeeet oljan som jag hällt i. Innan gick den inte alls:7peta
Allt detta innebär i sin tur att jag får köra hoj, kan stressa av och bygga min TTR precis till den nivå jag vill ha den.
Blir det gasa med den innan snön kommer? -Tveksamt.
Avgassystemet kommer ta sin lilla tid att få till, -så blir det när den byggs av en perfektionist:va :D

Just ja. Dem där guldfärgade burkarna jag handlade av dig.....innehållet i dem är gott och slinker ner i sällan skådad takt! Jag funderar dock på reklamation....man blir ju konstig av dem:D
Man kanske ska ta en sväng ut till Bålsta i helgen??

SKÅL!
 

Dr.Bike

Guest
Nej min bäste herre....ditt öga mitt i pannan skådar fel:tungan
Det är ett
SULAS MC
märke på framstänkan. Hade det stått Harley Parkinsson där hade det åkt väck med detamma.

Nu är der dünderklumpf besiktigad och gasklar också:yoparty
Nu ska den bara bänkas för att få till så den går korrekt också, men används gör den redan:tummenupp Den går rätt hyggligt på synteeeeeeeeet oljan som jag hällt i. Innan gick den inte alls:7peta
Allt detta innebär i sin tur att jag får köra hoj, kan stressa av och bygga min TTR precis till den nivå jag vill ha den.
Blir det gasa med den innan snön kommer? -Tveksamt.
Avgassystemet kommer ta sin lilla tid att få till, -så blir det när den byggs av en perfektionist:va :D

Just ja. Dem där guldfärgade burkarna jag handlade av dig.....innehållet i dem är gott och slinker ner i sällan skådad takt! Jag funderar dock på reklamation....man blir ju konstig av dem:D
Man kanske ska ta en sväng ut till Bålsta i helgen??

SKÅL!

Min son!

Du har sett det syntetiska ljuset!
Ölen var förståss oxå helsyntetisk :lol
Alltid välkommen ut hit. Bara vrida ratten/styret lite lagom så hamnar man här!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Min son!

Du har sett det syntetiska ljuset!
Ölen var förståss oxå helsyntetisk :lol
Alltid välkommen ut hit. Bara vrida ratten/styret lite lagom så hamnar man här!

Jodu, det ljuset hittade jag för länge sedan.
Jag vågar nog påstå att ölen är helt organisk, men klart drickbar! Länge sedan jag hade just Arboga i kylen...

Du har helt rätt. Åker man bara åt rätt håll bort från Väsby så hamnar man rätt:) Har funderingar på att dra en repa tii V-ås i helgen så då kanske man svingar förbi.
 

Dr.Bike

Guest
Jodu, det ljuset hittade jag för länge sedan.
Jag vågar nog påstå att ölen är helt organisk, men klart drickbar! Länge sedan jag hade just Arboga i kylen...

Du har helt rätt. Åker man bara åt rätt håll bort från Väsby så hamnar man rätt:) Har funderingar på att dra en repa tii V-ås i helgen så då kanske man svingar förbi.

Gör så!
Under tiden kan du ju få gissa på vad det här är för en hoj som jag har i garaget nu!
 

Bifogat

  • liten Angelicas lilla orangea 021.jpg
    liten Angelicas lilla orangea 021.jpg
    201.2 KB · Visningar: 200

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Gör så!
Under tiden kan du ju få gissa på vad det här är för en hoj som jag har i garaget nu!

Du är inte lite snabb du!
Svarade du innan jag tryckte på knappen?:D

Hm. Jag hade mina aningar att det var du som var Dr.Jekyll, och nu har du också visat Mr. Hyde!
Jag känner igen formet på den där tanken men kan inte placera den.
Snygg orange färg. Tribals klarar jag personligen mig utan.
 

Dr.Bike

Guest
Jag har fortfarande mardrömmar av din kalsongdans på Gotland :gnissla :rolleyes:
No more pics :D

:lol HAHA! Det är du nog inte ensam om! :rofl

Men visst ser jag lite diabolisk :cdevil ut med den där gigantiska sprutan?

Passar man sig inte kan man få ett stick i stjärten! :arsele

Du är inte lite snabb du!
Svarade du innan jag tryckte på knappen?:D

Hm. Jag hade mina aningar att det var du som var Dr.Jekyll, och nu har du också visat Mr. Hyde!
Jag känner igen formet på den där tanken men kan inte placera den.
Snygg orange färg. Tribals klarar jag personligen mig utan.

Jepp X 2.

1 Tribaler är lite väl WT:igt.

2 Den orangea färgen är en mycket snygg candy med pärleffekt.
 
Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
:lol HAHA! Det är du nog inte ensam om! :rofl

Men visst ser jag lite diabolisk :cdevil ut med den där gigantiska sprutan?

Passar man sig inte kan man få ett stick i stjärten! :arsele


Till något helt annat....vill du porta 2ventils Kawa topp i vinter(läs snö/kallt)?
Jag hade av helsystemet när jag bytte olja/filter och höll på att pinka i byxan av skratt när jag såg gjutningen av portarna:D
Jag kanske kommer lyfta locket för inspektion och kanske kamkedjebyte/idler byte och då kan man ju fila lite samtidigt. Själv måste jag fila gjutjärnslock i vinter:zpy
Hur ser det ut med tid för dig...fullt med BB lock att fixa i snötid eller?
 

Dr.Bike

Guest
Till något helt annat....vill du porta 2ventils Kawa topp i vinter(läs snö/kallt)?
Jag hade av helsystemet när jag bytte olja/filter och höll på att pinka i byxan av skratt när jag såg gjutningen av portarna:D
Jag kanske kommer lyfta locket för inspektion och kanske kamkedjebyte/idler byte och då kan man ju fila lite samtidigt. Själv måste jag fila gjutjärnslock i vinter:zpy
Hur ser det ut med tid för dig...fullt med BB lock att fixa i snötid eller?

En BB topp iaf. Sen ramlar det in en Husatopp, en Gixxer 1000-topp, å två uppsättningar (minst!) Ducatitoppar. Möjligen lite V8 lock oxå. Iaf tror jag på ett par Cheva 496-lock från en här på forumet! ;)
Har oxå massa förfrågningar i pipen. Men det återstår att se vilka som faller in.
Men den där toppen du har ska det ju kanske inte letas det yttersta av kraft i.
Jag tror vi kan nå målet för vad som kan anses lagom genom att skotta ur det allra värsta.
D.v.s det kan gå både fort och bli bra anpassat till resten av grejerna.
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
En BB topp iaf. Sen ramlar det in en Husatopp, en Gixxer 1000-topp, å två uppsättningar (minst!) Ducatitoppar. Har oxå massa förfrågningar i pipen.
Men den där toppen ska det ju kanske inte letas det yttersta av kraft i.
Jag tror vi kan nå målet för vad som kan anses lagom genom att skotta ur det allra värsta.
D.v.s det kan gå både fort och bli bra anpassat till resten av grejerna.

Jaa det handlar väl mer om en tillputsning som kommer räcka för eventuella framtida 12-1300cc utan jättekam.
Nåja, vi håller ju kontakt så det där löser sig. Har du inte tid får jag gräva både gjutjärn och alu i vinter:D
Det känns dock smidigare att ta hjälp av dig då den antagligen behöver sätesjobb och ventilslip osv.
Som sagt....det där löser vi!
 

Dr.Bike

Guest
Jaa det handlar väl mer om en tillputsning som kommer räcka för eventuella framtida 12-1300cc utan jättekam.
Nåja, vi håller ju kontakt så det där löser sig. Har du inte tid får jag gräva både gjutjärn och alu i vinter:D
Det känns dock smidigare att ta hjälp av dig då den antagligen behöver sätesjobb och ventilslip osv.
Som sagt....det där löser vi!

12-13-hundra kubik? Varför förstöra den där fina maskinen?
Det lär bli svårt att få ut den kubiken i en luftkyld maskin och ff bibehålla originalcylindern för kylningens skull (luftkanaler mellan cyllarna vettu).
Så stor kubik brukar kräva solida cylinderblock. Och de ger inte samma kylning, även om jag minns dem som körde ett tag med Russ Collins cyllar på gatan!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
12-13-hundra kubik? Varför förstöra den där fina maskinen?
Det lär bli svårt att få ut den kubiken i en luftkyld maskin och ff bibehålla originalcylindern för kylningens skull (luftkanaler mellan cyllarna vettu).
Så stor kubik brukar kräva solida cylinderblock. Och de ger inte samma kylning, även om jag minns dem som körde ett tag med Russ Collins cyllar på gatan!

Mnjoo blir det sådana planer framöver så blir det nog ett ny cylindercase från USA. Känns dock lagom puckat när man tydligen kan borra dem till uppåt 1100 med original sleeves i. Troligtvis kommer jag nog inte göra så mycket åt den. Inte på ett par år i alla fall. -Om jag nu behåller den.

Nähäpp. Nu ska jag åka Kawa till garaget och fortsätta strippa en blå volvo:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Mnjoo blir det sådana planer framöver så blir det nog ett ny cylindercase från USA. Känns dock lagom puckat när man tydligen kan borra dem till uppåt 1100 med original sleeves i. Troligtvis kommer jag nog inte göra så mycket åt den. Inte på ett par år i alla fall. -Om jag nu behåller den.

Nähäpp. Nu ska jag åka Kawa till garaget och fortsätta strippa en blå volvo:tummenupp

Coolt! En blå Volvo! Det har jag alltid velat ha :D
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Coolt! En blå Volvo! Det har jag alltid velat ha :D

Det är klart att du vill nu när du insett att du borde ha sålt Pegan istället:D

Jahapp, lite jobbiga nyheter nu då:
Det ser illa ut med TTR bygget för tillfället:mad: Jag har idag gått på den nya tanken med lite värme för att forma om den. Nje det funkar sisådär och jag vågar inte riskera lacken som redan krackelerat på insidan.
Det är väl inte det som är det värsta. Det ser helt enkelt ut som att det är kört för min Mikuni:va Jag skall forska lite mer om vad jag kan göra med gasvarjarna men det ser illa ut just nu. Det verkar helt enkelt som att tanken kommer ta i hur jag än gör.
Fan.

Alternativet är väl att plasta om den, men till det behöver jag experthjälp som jag inte får fatt i. Vad skall jag använda för material för att plasta i en crosstank? Den är alltså inte gjord i glasfiber:va
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
 

Dr.Bike

Guest
Det är klart att du vill nu när du insett att du borde ha sålt Pegan istället:D

Jahapp, lite jobbiga nyheter nu då:
Det ser illa ut med TTR bygget för tillfället:mad: Jag har idag gått på den nya tanken med lite värme för att forma om den. Nje det funkar sisådär och jag vågar inte riskera lacken som redan krackelerat på insidan.
Det är väl inte det som är det värsta. Det ser helt enkelt ut som att det är kört för min Mikuni:va Jag skall forska lite mer om vad jag kan göra med gasvarjarna men det ser illa ut just nu. Det verkar helt enkelt som att tanken kommer ta i hur jag än gör.
Fan.

Alternativet är väl att plasta om den, men till det behöver jag experthjälp som jag inte får fatt i. Vad skall jag använda för material för att plasta i en crosstank? Den är alltså inte gjord i glasfiber:va
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!


Lugn å fin!
Knacka till ett passande underrede i aluminium.
Klipp ur gamla tankbotten.
Limma och skruva (med plåtskruv) dit den nya alubotten :tummenupp
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det är klart att du vill nu när du insett att du borde ha sålt Pegan istället:D

Jahapp, lite jobbiga nyheter nu då:
Det ser illa ut med TTR bygget för tillfället:mad: Jag har idag gått på den nya tanken med lite värme för att forma om den. Nje det funkar sisådär och jag vågar inte riskera lacken som redan krackelerat på insidan.
Det är väl inte det som är det värsta. Det ser helt enkelt ut som att det är kört för min Mikuni:va Jag skall forska lite mer om vad jag kan göra med gasvarjarna men det ser illa ut just nu. Det verkar helt enkelt som att tanken kommer ta i hur jag än gör.
Fan.

Alternativet är väl att plasta om den, men till det behöver jag experthjälp som jag inte får fatt i. Vad skall jag använda för material för att plasta i en crosstank? Den är alltså inte gjord i glasfiber:va
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

Fettsnok här på forumet kapade hejdvillt i sin highlandertank som är gjord av samma plast som din ..Jag tror fan han klöv den rakt av?? och nu ska har borra stort hål rakt igenom rakt upp bakom tanlocket för att få in luft till insprutet!!!!!.. han svetsar bara ihop den med varlufftspistol och smal pip..Det var tydligen enkelt påstog han (första gången han provade !!) Den läkte tydligen inte!!?? var en fördel om man hade likadan plast att ev lägga extra på något ställe .. Pma denne fräcka snubbe!!
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Fettsnok här på forumet kapade hejdvillt i sin highlandertank som är gjord av samma plast som din ..Jag tror fan han klöv den rakt av?? och nu ska har borra stort hål rakt igenom rakt upp bakom tanlocket för att få in luft till insprutet!!!!!.. han svetsar bara ihop den med varlufftspistol och smal pip..Det var tydligen enkelt påstog han (första gången han provade !!) Den läkte tydligen inte!!?? var en fördel om man hade likadan plast att ev lägga extra på något ställe .. Pma denne fräcka snubbe!!
Brukar ofta gå att "svetsa" plasten med vanlig lödkolv med goda resultat. Inge svårt alls. Men det är ju bra som du säger om man har plast över av samma sort som "svetstråd".
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Brukar ofta gå att "svetsa" plasten med vanlig lödkolv med goda resultat. Inge svårt alls. Men det är ju bra som du säger om man har plast över av samma sort som "svetstråd".

Ja Det går....Jag lyckades med bedriften att vurpa så formidabelt så backspegeln for in i tanken:D Då svetsade jag ihop hålet med hjälp av en kvaddad framskärm och lödkolv.. MEN man ska då ha en dimmer kopplad till lödkolven och först toköva på något så man ställer in rätt värme!! Har man för varmt så bubblar/kokar plasten och blir frön och startar läka direkt:gnissla

Jo ensak till !! Man måste ligga på rygg och svetsa annars dör man :näsblod
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Skulle någon av er börja svetsa i en ny tank á 6000kr med värmepistol så man krackelerar all lack på den? Skulle inte tro det.

Tackar för tipsen dock.
Kan ju som sidospår meddela att plasten inte är densamma som den färgade fetplast som resten av skärmar och annat är gjort av.
Tanken är semitransparent och lackad med våtlack.

Jag får väl kapa där det behövs och försöka lösa förstörelsen i efterhand:confused:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top