Dr.Bike
Guest
Har du provstarta´n än?
Hur lätán?
Hur lätán?
Har du provstarta´n än?
Hur lätán?
Jag kastade på originalsystemet idag och hämtade soppa på macken.
Hade ingen vettig klammer till soppaslangen som annars läckte så jag testade bara lite grand men utan resultat.
Med tanke på avgassystem och att tanken inte passar riktigt och att sadeln är paj så den inte går att sätta fast....jaa det kändes fel helt enkelt så jag avbröt. Tanken ligger i skuffen i förhoppning om att Pucken kan hjälpa mig att bygga lite. Under tiden hinner jag förhoppningsvis också lösa header/avgas bekymren och de andra sakerna som skall fixas.
Det vore skönt att göra ett nytt försök när allt utom nya insugsrör och lack på tanken är i sin ordning.
Nu vart du besviken va
Njaeij både och!
Jag HADE iofs tänkt mig att du inte skulle prova ALLS förrän ALLT är klart...
Så att du öht hade testat var ju positivt!
Det här betyder juiaf att det är väldigt nära! Det mesta på plats s.a.s så att...
Men...
Du är så förbannat noggrann! (nästan som en gammal fanjunkare - ALLT ska med...OCH funka!)
En provstart ska inte behöva mer än en Gatoradeflaska att mata gasarna med, ett batteri - å sen tjoff!
Redan inkörd efter ombyggnad, inte illa!Skam den som ger sig brukar jag ju skriva, så jag handlade klammer på OK och drog till garaget.
I absolut sista rullande startförsöket hoppade den igång precis när jag skulle ge upp. Joodå, den lever. Och efter ett konstaterade att kopplingen inte släpper på trean när man precis knyckt i gasrullen för att testa accpumparna när man kan välja mellan vägbom eller grus/gräs så...tjaa det gick åt h-e. Gräset var lerigt och blött efter regnet så framhjulet stack för mig
Jag kan skratta ganska gott åt det för allt klarade sig ganska bra då hojen gick i gräset och jag över styret och ut i gruset
Skam den som ger sig brukar jag ju skriva, så jag handlade klammer på OK och drog till garaget.
I absolut sista rullande startförsöket hoppade den igång precis när jag skulle ge upp. Joodå, den lever. Och efter ett konstaterade att kopplingen inte släpper på trean när man precis knyckt i gasrullen för att testa accpumparna när man kan välja mellan vägbom eller grus/gräs så...tjaa det gick åt h-e. Gräset var lerigt och blött efter regnet så framhjulet stack för mig
Jag kan skratta ganska gott åt det för allt klarade sig ganska bra då hojen gick i gräset och jag över styret och ut i gruset
Herrejävlarochfyfaaaan!!!! inte sabba hojjen nu, inte dig själv för den delen heller
Som sagt, jag är ganska glad över att jag smakade grus och hojet betade gräs istället för tvärt om
Du får nog snällt hjälpa mig att kicka lite senare......den e jobbig..
Skam den som ger sig brukar jag ju skriva, .........så...tjaa det gick åt h-e. hojen gick i gräset och jag över styret och ut i gruset
Som sagt, jag är ganska glad över att jag smakade grus och hojet betade gräs istället för tvärt om
Du får nog snällt hjälpa mig att kicka lite senare......den e jobbig..
Jag är fullt medveten om att radietrattar ger en del. För tillfället har jag inga inne i luftburken men tanken är att bygga nya rör i korrekt 2 1/8" diameter, ta upp hålen i luftburken och även svarva trattar.
Just nu vill jag bara få ihop den för att se att den fungerar.
Tack för förvarningen dock.
Har för mig att det sitter en arm till kickdecompen på dessa utvändigt på ventilkåpan? Sätt iså fall fast en manuell decom på styret och vire ner till denna arm!! Då kan du sitta och kicka igång den när man ställt kolven i rätt läge. tt är dom jävligaste att starta tack vare att det är kört när dom surat till...Man måste helt enkelt kunna lufta ur en stonka.. Helt obegripligt att inte yamaha satt dit manulell???? Ett tipps när dom inte startat på 3 kick för det ska dom!! Är att be en kompisare eller najtråd att manuellt vrida decompen på ventilkåpan samtidigt som man håller fullt gärn och kickar ur den 5-7ggr
Joo dem där idéerna har jag också haft men jag upplevde ändå att autodekompen fungerade klockrent innan jag rev, så jag ska jystera om den och se hur den fungerar då. Jag tror att den är otillräckligt spänd.
Innan jag rev hojen var det aldrig några problem med att kicka igång den även om den var varm och sur. Ok, en snut sprang sig svettig bakom hojen en gång, men det var innan man hade kicktekniken....och tändningen på
Har jag tur så fungerar den även bra korrekt jysterad. Behöver jag luft så kommer man faktiskt åt spaken utan demontering. Det måste vara rekortd på den här hojen!
Förstog nästan det du har ju inte fuskat hitils..
Nej jag har ju inte det. Jag kommer nog inte byta rören förrän kanske senare i vinter, men det skall göras. Hm. undrar om grövre rör gör någon skillnad egentligen... Jag börjar med trattar på dem som sitter där för dubbla 50mm rör med trattar borde rimligtvis inte vara en strypning?!
Nej det blir ingen strypning.
Men hur GAR det nu da!?
Lite for lite bilder, och HUR gick den det lilla du korde?
HAnn du fundera nat pa om balansaxelremoven skapade galna vibbar? Eller blev nya balansfaktorn ratt?
Osv osv... 1000 fragor...
Jo ang avsbygget..Jag sa ju dubbla 38mm rör och ihop till kollector vid fotpinnen.... MEN vid närmare uträkning så blir det lite dummt på just din motor,,För då tokdrar rören i från 6000v-8000+v och är något dåliga i vrid före 5000v!! Nä Bättre är att dra dubbla 38mm hela vägen bak till ljuddämparen och grena ihop just före dämparen,Dessutom mycket enklare att bygga och få platts med Då drar den bra redan från ca 4500- 7000v+ och inte dåligt för det före 4500v.. Men gör hellst samma längder på krökarna.
Kör nu inte in den på syntetolja bara!
En mineral i första tio.
Syntet är allt jag har för stunden, någon mineral du rekommenderar för ändamålet?
Nej bara det billigaste skit du kan hitta.
Ju äldre/sämre klassning desto bättre.
Kanske OK´s lågprismineral.
Eller rak 30-olja (dvs gräsklipparolja) den är garanterat utan läbbiga tillsatser såsom friction modifiers...
Fan du som V8-man du ska väl DYRKA mineral!
Ni och HD killar, ni är en a djä-la stockkonservativa typer!
PÅ er biter inga fakta.
Jojo, mineralolja finns i garaget, det lovar jag. Tyvärr ingen med JASO.
Angående det där med V8 räserpojkar och olja....Syntet av bra kvalitet brukar vara väldigt bra. Tyvärr så är viskositeten också ofta för lättflyktig för de lagertoleranser man använder i gamla maskiner så den flödande oljevolymen blir jättehög och fin men trycket kan bli lite fjantigare.
Den största anledningen är dock att mineral, tills för några år sedan, innehöll de för lyftarna så vitala zink tillsatserna som numera är borttagna helt pga. att man vill ha mindre emissioner. En annan aspekt är att oljesysten på gamla motorer ofta oljar i lite märklig ordning...som kamlagrena först och sen vev och ram som på tex. många GM
Då har man gärna lite kladdig mineral liggande kvar i lagrena istället för syntet som sipprar väck. Jag har testat diverse, och i mina maskiner har med USA tillverkade Quakerstate och Pennzoil dinosaurie gegga funkat finast(leta efter Quart flaskor).
Så den korta varianten är väl att Nej jag dyrkar inte mineralolja. Jag använder det bästa för applikationen i fråga
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |