Dr.Bike
Guest
Kan det ha varit Tourance kanske? Det liknar mönstret som vi hade på f650gs-bågen här hemma.
Vet ej. Mycket mojligt. Men googla lite pa deras dack eller kolla hemsan sa framgar det. Dackonline har oxa bilder pa alla dack
Kan det ha varit Tourance kanske? Det liknar mönstret som vi hade på f650gs-bågen här hemma.
Vet ej. Mycket mojligt. Men googla lite pa deras dack eller kolla hemsan sa framgar det. Dackonline har oxa bilder pa alla dack
Kan det ha varit Tourance kanske? Det liknar mönstret som vi hade på f650gs-bågen här hemma.
Du kan sluta Googla.
Avon Distanzia är det som sitter på. Tyvärr har dem fått dåliga recensioner på sistone så skall man handla helt nytt finns det nog bättre däck.
Continentals pseudo-offroad däck har ju fått fin kritik. Nu ska jag ju inte byta innan jag kört slut på de jag har, men sedan blir det annat.
Kan dock hålla med om att mönstret är exakt det jag letat efter.
Å jag som kunde ge mig faaaaa-aan på att det stod Metzeler på däcksidan.
För det gör det nämligen på bild två, i inlägg 265!
På crossfälgarna sitter det Metzelers men på motard fälgarna så sitter det Avon distanzia på
Se där ja! Nu ska här spånas...
Spåna på du. Det vore dock uppskattat om du inte kopierar mitt staket som grannar brukar göra.......du fattar vad jag menar.
Hoppas du hittar en egen skitcool lösning på din hoj!
Hej Micke
Snyggt bygge!!! Blir säkert en hel kul hoj såsmåningom
/ Christian (mannen som trodde han hade 461-toppar...)
Helt klart beundransvärt! Allt ser väldigt genomarbetat ut. Gillar skarp idén om att sätta varvräknare i "instrumentpanelen".
Edit: Vet hur svårt det var att ens få bort och dit originalförgasarna.
BRA jobbat Micke!!!!
Fy fan vad bra gjort!
Men hur ska vi justera in gasarna i bänken nu då?
(ok jag ska inte göra dig ledsen med såna tankar NU!)
Skoj med så mycket bilder!
Tack och bock! Måste dock tillägga att bygget är lååååångt ifrån färdigt.
Det är ju nu den stora detalj-bataljen precis har börjat
Joodu, dem där jysteringtankarna har jag också någonstans långt bak i huvudet. Tyvärr så var det bara att välja mellan inga TM34 alls eller väldigt svåråtkomliga TM34or
Jag har dock en enkel lösning på problemet. Jag kommer samla tio månaders byggfrustration och jävelskap i en enda murder-death-x-ray blick och stirra ner förgasarna så dem helt enkelt inte vågar annat än att fungera perfekt från scratch
Ett par tips: (som du givetvis redan tänkt på?)
1: Byt ut flottörhusskruvarna till insex eller torx. Då kan du få bort kopparna på plats. (om du nu inte har en stor kork i botten som blottar munstyckena?)
2: Grundbestycka gasarna redan nu. KOlla vad som sitter i originalgasarna och välj nåt som är ca 30% större. Hissa oxå nålarna lite om de nu hänger längst ned.
Sjukt seriöst bygge Vill bara fråga en sak jag såg på insugsrören som går till luftburken. Har du gjort någon tratt i slutet på rören som går in i burken? Det måste man ha annars tappar man 2,7hk
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |