Ser ju vansinnigt bra ut!
Även förgaseriet verkar lösa sig - om du nu kan få till det så att de sitter rakt bakåt som på bilderna.
Lite moddade anslutningar till luftburk så ordnar det sig, eller helt enkelt ovala lösa filter på respektive fugge.
Ser ju fint ut in i insugen oxå
Måste varit nån duktig kille som varit där!
Skämt åsido: Bit ihop nu, det är närmare målet än du tror!!!
a
Jag har nog inte nämt det på ett tag, men ett STORT TACK till alla positiva kommentarer från ER ALLA!
Utan det hade jag nog blivit hämtat av snälla män i vita rockar vid det här laget.
Joodå, luftburksanslutningarna är ganska långa börjda slangar så där kan man fixa något eget med kylarslang eller annat som passar fuggarna. -Luftburken får man ju anpassa efter det.
Jaa det är märkligt hur fin den här toppen är. Såg att det stod PA på sidan och hörde rykten om att någon kändis hade pysslat dit alla sina trick han kunde på den
Det är väldigt svårt att få distans till ett bygge som det här men det underlättar helt klart att se bilderna själv efter ett tag så man fattar vad man egentligen har åstakommit, så jag putsar på med lite mer bilder även om det känns som att jag kanske avslöjar för mycket om hur det kommer se ut.
-Än har jag dock Äss i rockärmen
Jag noterade lite negativa vibbar till avhoppet från Motardhjul och gav mig faen på att få dit dem på ett
bra sätt och se hur kedja och annat linade upp. Tjaa...kommer ingen med cash i näven så sitter dem ganska bra där.....eller vad tycks??
Personligen tycker jag det här ser oförskämt fett ut! Vill jag, nu när jag passat in allt så spikrätt och fint, så får jag plats med ett 170 brett däck eller ett 180 med en spacer på dreven. Inte för att det skulle vara bättre....men det är lite coolt med bakdäck nästan lika brett som hojen
Bakramen är endast påhängd då den måste väck när luftburken skall dit, men det ser lite roligare ut med den på plats. Eller vad tycks?!:
Joo förresten, jag fyllde upp motor och oljetank med olja och hittills är det läckagelöst
Å andra sidan har kommunens vattenrör som är draget inne i mitt garage sprungit läck....så någonstans vart det ju
Kickat runt motorn ett par varv för att se att oljepumpen jobbar har jag också. Den funkar så bra att den lägger en tre deciliters oljematta på garagegolvet på fyra kickar om man inte har returslangen monterad
Som ni ser på den här bilen så är nu framhjulet centrerat mellan gaffelbenen och i cykelns mittspår. Köper man kit till TTR så varnar de flesta ställen om att det kommer ligga förskjutet till vänster med ca 6-8mm.
Anledningen är att navet inte är tillräckligt djupt på högersidan så vinkelväxeln till hastighetsmätaren förskjuter allt. Jag har köpt en ersättare som jag sedan modifierat så den skall passa som jag vill och dessutom svarvat ny spacer till vänstersidan. DÅ det är väldigt svårmätt vart det närmare bestämt 4styckeni ett svep för att ha några tjockare/smalare att välja på om mina mått inte stämde till 100%. Jag var nästan chockad över att mina kalkulationer var på pricken
Just ja, som Ni ser har jag även rensat upp gaffelbenen. Blir det motardhjul så blir det nog en gaffelgaffel...eh...jo en förstärkning mellan gaffelbenen. Det ser ju lite trevligare ut med rensade ben tycker jag......ungefär som att välja mellan rakat eller orakat på kvinnor