Got Torque?
Demonteringsgeni
Hur mycket maste den vanstra slangen bojas?
Ar det inte FOR mycket (utan bara for sin egen materialtjocklek t.ex) sa ar det enklaste som jag ser det att holka ur slangen for oljetanken, sen ta grov krymplang over detta nu uppkomna hal, varma fast och voila passar det!
Caution 1: Om det uppkomna halet i slangen ar FOR stort (dvs oljetanken inkraktar for mycket) kommde ju innerdia paverkas. Men oavsett om den paverkas LITE granna sa saknar detta betydelse tycker jag.
Ska till ratt mycket innan innerdia kommer ner i samma area som fuggen.
Visst, man vill garna ha lite storre dar samt lite volym...men men...
Caution 2: Krympslang ar stark! Kramar varre an en mambakondom! Risk for deformation av slangen! (insugsslangen alltsa )
Det är några centimeter den måste höjas upp. Jag trodde innan att jag klarade mig genom att "bula" slangen och ge den rak passage in i luftburken. å är inte fallet då det visar sig att jag missat att burken sitter några centimeter högre än jag först trott.
Vad gäller krympslangen så var den aldrig tänkt att krympas fast i någon fläns utan endast deformeras över oljetanken.
Nu går inte det heller så jag skall jaga tag i 2 1/8" Hooker rörböjar för headers och bygga de två "S" börjar som måste till för att använda burken överhuvud taget. NU verkar det dock som att ingen har 2 1/8" rörböjar i lager i Sverige utan jag får nog plocka dem från Staterna. När jag ändå gör det är det troligt att jag tar hem rör för att bygga en headerpipe till hojpan också.
Idag har jag dock semester från hojeriet då jag ska in till stan alldeles strax och äta/dricka gott på Jimmys Steakhouse