Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Sjysst bygge! Men vaför har du inte bara tagit bort balansaxeln istället för att slipa bort vikten? Har axeln någon ytterligare funktion i den motorn?
Linkan77: Jaadu, jag HOPPAS att jag i fortsättningen kommer ha lite bättre flyt med mer kompetent personan att ta hjälp av. Lagandet, ihopsättningen av allt samt modifieringarna på vägen får jag ju stå får själv.
På så vis finns ju förutsättningen för att det börjar gå åt rätt håll.
Gratulerar till första uppstarten av 654'an!
Jag håller tummarna för att allt ska funka i fortsättningen, och med tanke på hur noga du är med allt du gör så lär det bli ett förstaklassigt slutresultat.
Tack, kan lova att det va skönt att höra det ljuvliga enstånksbrölet ur pipan.
Motorn såg ju bra ut MEN MOTORSTÄLLET så ännu bättre ut!! Finns det tt600 org motorställ att köpa??
Så vackra bilder, rent och snyggt! Känns så fräääscht!
Tackar...you ain't seen notin' yet! som dem säger på andra sidan pölen
Nu är det inte långt kvar till du åker till andra sidan pölen
Börjar det bli fjärilar i magen nu eller?
Hur går det med hojjen då? har du hunnit skruva nått mer nu i helgen? vill se mera bilder
Och om du hittar massa balla delar till min hoj så skrik till så elektroniserar jag över massor med pengar så du kan köpa dem till mig.
Har letat efter just en sån, vart fyndade du?Ny momentnyckel vart det också så jag kan dra alla pyttemått korrekt och fint
Har letat efter just en sån, vart fyndade du?
Nu vart det säker lit Missförstånd... bottenpackningen lär ju inte vara 2 metall plåtar med klämmkant ..det lär vara toppackningen du far efter? Bottenpackningen lär vara av papper och säkerligen 0.5mm. Man behöver ej någon bottenpackning alls bara endast pacningssilicone modell bra ,typ wurt eller honda org eller ja något dyrt bra märke, När man dragit åt cyllen med detta silicone så bygger det runt 0,1mm.. Org så ar ju squishen fegad till säker 1mm+ så du kan säkert gå ner en hel del där med hjälp av tunnare bottenpackning typ vanligt ritpapper av olika tjocklek eller endast sicilcone då
Ang domen så är det ju lätt att kolla,bara att lägga toppen emot kolven och tar squishkanterna i före domen så är det ok. Jag fick puttsa av lite i toppen och kolven för att gå fri med domen. Nu kan du naturligtvis inte slipa på kolven som har denna dyra fina koting, men du kan ju slipa i toppen om det nu skulle behövas som jag inte tror det gör!!
Jag förutsätter att du ska kolla att ventilerna går fritt från kolven?
minsta mått på insug bör ligga på 1mm men kör gärna minst 1,2mm. På utblås så är minsta mått 1,5mm men jag är feg i dom fallen så jag kör närmare 1,7-2mm. kör modellera testet ..Jobbigt men då är man säker
Det lät underligt jag kan väl inte tro att toppackningen kan passa även som botten? Hålen borde inte stämma? Hur som hellst Överstig inte ventil mot kolvspelet något mer än dom övre siffror jag angav för då slipar du bort allt kompförhållande som du skaffat dig nu! 1,5mm på utblås och 1mm insug duger till 10000v på en stånka. max 2mm ut och 1,5 in ,allt över det är killing mose Stötstångsmaskin ja då förstår jag att det är flera mm!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|